I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
treinbruno

I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Bericht door treinbruno »

zat ik daarnet in brussel noord te wachten op mijn trein richting dendermonde...
komt plots dit binnen als Ptrein 8302 (naar genk) Afbeelding zouden de reizigers doorhebben dat je van die bankjes een ligplaats kunt maken en wat zou de conducteur daarvan vinden :lol: (er zaten allesinds reizigers in :!: )

is dit trouwens nog in meerdere treinen dat ze ligwagens gaan inzetten, want van mij mogen ze dan ineens met T2 en AB30 gaan rijden 8)
Afbeelding
jan_olieslagers

Re: I6bc ligwagens in binnenlandse P treinen!

Bericht door jan_olieslagers »

Awel, dat lijkt nu net dat rijtuig dat ik vanochtend in Vilvoorde zag.
Zie http://treinforum.be/viewtopic.php?f=8&t=5895
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

wow, das wel echt zalig :P
waarschijnelijk een overbrenging zeker :?:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Steven

Bericht door Steven »

neen gewoon als rijtuig gebruiken zonder meer, ze bieden evenveel zitplaats als een gewone I6b elke coupe heeft evenzeer zes zitplaatsen.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Halo,
Steven schreef:neen gewoon als rijtuig gebruiken zonder meer, ze bieden evenveel zitplaats als een gewone I6b elke coupe heeft evenzeer zes zitplaatsen.
Klopt niet, een I6Bc telt 60 plaatsen, een I6B heeft er 66. (1 compartiment werd destijds verbouwd als dienstcompartiment).
Zoals op mijn website te lezen staat wil de NMBS de I6 ligrijtuigen ook inzetten als zitrijtuigen. Misschien is dit hier de eerste toepassing?
Met de deuren zal het vermoedelijk geen problemen geven, gezien M4m rijtuigen eerder al samen reden met I6 en I10 rijtuigen.
De T2 en AB 30 rijtuigen tellen te weinig plaatsen (respectievelijk 38 en 30), en zijn ongeschikt als zitrijtuigen gezien hun indeling. Deze rijtuigen zouden normaalgezien dacht ik nog steeds te koop staan.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Terminus

Bericht door Terminus »

Maandag stond in Schaarbeek, tussen de andere P-treinen, een samenstelling met 4 M4-rijtuigen, 4I6bc-rijtuigen en 1 I6!

Is het niet logischer dat men eerst de gewone I6-rijtuigen optimaal benut en dan pas, in geval van nood, de ligrijtuigen?
Shrek

Bericht door Shrek »

Terminus schreef:Maandag stond in Schaarbeek, tussen de andere P-treinen, een samenstelling met 4 M4-rijtuigen, 4I6bc-rijtuigen en 1 I6!

Is het niet logischer dat men eerst de gewone I6-rijtuigen optimaal benut en dan pas, in geval van nood, de ligrijtuigen?
Dat doen ze toch? Alleen zijn er enkele I6 rijtuigen in renovatie, dus die moeten wel vervangen worden :wink:
Terminus

Bericht door Terminus »

Er staan bij mijn weten wel meerdere I6-rijtuigen die niet of amper gebruikt worden in Vorst.
Shrek

Bericht door Shrek »

Terminus schreef:Er staan bij mijn weten wel meerdere I6-rijtuigen die niet of amper gebruikt worden in Vorst.
Ben je daar wel zeker van? Een trein die elke middag in vorst staat heeft smorgens vanuit één of andere uithoek naar brussel gereden en doet 's avonds het omgekeerde :wink:
treinbruno

S middags zag ik in brussel noord trouwens nog een internationale trein met enkele I10 en I6 rijtuigen, was rond 14u30. Ze worden dus toch nog gebruikt
:)
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:S middags zag ik in brussel noord trouwens nog een internationale trein met enkele I10 en I6 rijtuigen, was rond 14u30. Ze worden dus toch nog gebruikt
Dat moet een extra trein/p-trein/... geweest zijn, geen EC in elk geval (de Iris vertrekt in FBMZ om 13.09, en de Jean Monnet, FBMZ om 13.27, neemt enkel Franse rijtuigen mee).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno

Of een intersoc, hij reed op de sporen die richting namen gaan
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:Of een intersoc, hij reed op de sporen die richting namen gaan
De laatste Intersoc van het seizoen reed op 18 april.
Het was dus iets anders, waren het enkel I10 en I6 rijtuigen?
Dan was het waarschijnlijk iets binnenlands.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Kris

Bericht door Kris »

Joris schreef:Hallo,
treinbruno schreef:S middags zag ik in brussel noord trouwens nog een internationale trein met enkele I10 en I6 rijtuigen, was rond 14u30. Ze worden dus toch nog gebruikt
Dat moet een extra trein/p-trein/... geweest zijn, geen EC in elk geval (de Iris vertrekt in FBMZ om 13.09, en de Jean Monnet, FBMZ om 13.27, neemt enkel Franse rijtuigen mee).
Groeten,
Joris De Mol
Dat was een overbrenging van Liers naar Vorst
Terminus

Bericht door Terminus »

De door mij beschreven samenstelling met 4I6bc was blijkbaar een van de samenstellingen voor de test van de loc type 18...

Zijn er nog P-treinen met I6bc gespot? (Want in alle eerlijkheid... mocht het 1 april zijn, dan zou ik toch beginnen twijfelen...)
Plaats reactie