komt plots dit binnen als Ptrein 8302 (naar genk)

is dit trouwens nog in meerdere treinen dat ze ligwagens gaan inzetten, want van mij mogen ze dan ineens met T2 en AB30 gaan rijden

Klopt niet, een I6Bc telt 60 plaatsen, een I6B heeft er 66. (1 compartiment werd destijds verbouwd als dienstcompartiment).Steven schreef:neen gewoon als rijtuig gebruiken zonder meer, ze bieden evenveel zitplaats als een gewone I6b elke coupe heeft evenzeer zes zitplaatsen.
Dat doen ze toch? Alleen zijn er enkele I6 rijtuigen in renovatie, dus die moeten wel vervangen wordenTerminus schreef:Maandag stond in Schaarbeek, tussen de andere P-treinen, een samenstelling met 4 M4-rijtuigen, 4I6bc-rijtuigen en 1 I6!
Is het niet logischer dat men eerst de gewone I6-rijtuigen optimaal benut en dan pas, in geval van nood, de ligrijtuigen?
Ben je daar wel zeker van? Een trein die elke middag in vorst staat heeft smorgens vanuit één of andere uithoek naar brussel gereden en doet 's avonds het omgekeerdeTerminus schreef:Er staan bij mijn weten wel meerdere I6-rijtuigen die niet of amper gebruikt worden in Vorst.
Dat moet een extra trein/p-trein/... geweest zijn, geen EC in elk geval (de Iris vertrekt in FBMZ om 13.09, en de Jean Monnet, FBMZ om 13.27, neemt enkel Franse rijtuigen mee).treinbruno schreef:S middags zag ik in brussel noord trouwens nog een internationale trein met enkele I10 en I6 rijtuigen, was rond 14u30. Ze worden dus toch nog gebruikt
De laatste Intersoc van het seizoen reed op 18 april.treinbruno schreef:Of een intersoc, hij reed op de sporen die richting namen gaan
Dat was een overbrenging van Liers naar VorstJoris schreef:Hallo,Dat moet een extra trein/p-trein/... geweest zijn, geen EC in elk geval (de Iris vertrekt in FBMZ om 13.09, en de Jean Monnet, FBMZ om 13.27, neemt enkel Franse rijtuigen mee).treinbruno schreef:S middags zag ik in brussel noord trouwens nog een internationale trein met enkele I10 en I6 rijtuigen, was rond 14u30. Ze worden dus toch nog gebruikt
Groeten,
Joris De Mol