Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
jan_olieslagers

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door jan_olieslagers »

rail s schreef:
jan_olieslagers schreef:
rail s schreef:Kan de man met de bierbak zijn weddenschap nog eens herhalen? :twisted:
TE LAAT ! ! !
Moest hij voor 01/01/2009 rijden of zo?
Nee, ik had het redelijk willen houden en 1 september 2009 als limietdatum gesteld (begin van het schooljaar). En wekenlang heeft er niemand durven op ingaan...!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
wva

Bericht door wva »

Zijn er terug proefritten voorzien? De drommedaris combinatie M6 - 13 - M6 staat terug op schijnpoort......
dentheo

Bericht door dentheo »

wva schreef:Zijn er terug proefritten voorzien? De drommedaris combinatie M6 - 13 - M6 staat terug op schijnpoort......

Ik neem aan dat er nog een aantal mensen opleiding moeten krijgen...of is dat allemaal in die "proefweek" gebeurd ?

Hoeveel stuurrijtuigen zijn er eigenlijk beschikbaar met "volledig uitgeruste ETCS"...of gaat de Brecht shuttle plat als er één draad of sensor naar de knoppen gaat in één van de twee stuurrijtuigen ??
Theo
Groeten vanop de Heide
DE_6308

Bericht door DE_6308 »

Alle stuurrijtuigen M6 beschikken over de nodige ETCS instalatie. Bij een defect kan men gewoon een ander stuurrijtuig uit de kast halen. Al hoop ik dat er voldoende stuurrijtuigen zijn.
dentheo

Bericht door dentheo »

DE_6308 schreef:Alle stuurrijtuigen M6 beschikken over de nodige ETCS instalatie. Bij een defect kan men gewoon een ander stuurrijtuig uit de kast halen. Al hoop ik dat er voldoende stuurrijtuigen zijn.
Volgens mij zijn ze allemaal voorbereid op ETCS, maar daarom hebben ze niet allemaal de racks en sensoren ( 100.000 (?) Euros kosten per rijtuig) en hebben ze dan overal de software ingeladen ??? Zou mij verbazen...
Theo
Groeten vanop de Heide
stefanic

Bericht door stefanic »

wva schreef:Zijn er terug proefritten voorzien? De drommedaris combinatie M6 - 13 - M6 staat terug op schijnpoort......
Komende week wordt inderdaad weer proefgereden (nu volgens de definitieve dienstregeling). Inderdaad voor opleiding bestuurders en treinpersoneel.
spoorwegrealist
260689

Bericht door 260689 »

volgens men moeder moet ook het begeleidingspersoneel opgeleid worden voor naar noorderkempen te rijden.

klopt dit?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Dat zal wel kloppen, uiteindelijk is dit een traject waar voordien nooit commerciële ritten waren.
calabria

Bericht door calabria »

dentheo schreef:
DE_6308 schreef:Alle stuurrijtuigen M6 beschikken over de nodige ETCS instalatie. Bij een defect kan men gewoon een ander stuurrijtuig uit de kast halen. Al hoop ik dat er voldoende stuurrijtuigen zijn.
Volgens mij zijn ze allemaal voorbereid op ETCS, maar daarom hebben ze niet allemaal de racks en sensoren ( 100.000 (?) Euros kosten per rijtuig) en hebben ze dan overal de software ingeladen ??? Zou mij verbazen...
Hier of op treintrambus las ik dat er in 4 stuurrijtuigen ETCS ingebouwd is, 2 in die in de trein zitten, 1 reserve, en 1 reserve die meerijdt in andere treinen om geen 2 stuurrijtuigen op non-actief te houden.
Adler

Bericht door Adler »

Descheemaecker kwam deze middag op de VRT met veel trots verklaren dat de NMBS er als eerste in Europa in geslaagd was locomotieven te ontwikkelen die met ETCS kunnen rijden.
Qua grootheidswaanzin kan dit tellen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef:Descheemaecker kwam deze middag op de VRT met veel trots verklaren dat de NMBS er als eerste in Europa in geslaagd was locomotieven te ontwikkelen die met ETCS kunnen rijden.
Qua grootheidswaanzin kan dit tellen.
En de lok heeft zelfs geen ETCS... rijdt puur op afstandbediening vanuit een rijtuig dat wel (Franse) ETCS heeft...
Theo
Groeten vanop de Heide
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Misschien niet de eerste locomotief, maar wel de eerste lijn. Toch?
Steven

Bericht door Steven »

De eerste loc die echt voorzien zal zijn is de reeks 18, de eerste rijtuigen zijn inderdaad de M6 rijtuigen, dit alles wat België betreft.
Adler

Bericht door Adler »

Hogersluys schreef:Misschien niet de eerste locomotief, maar wel de eerste lijn. Toch?
Maar helemaal niet.
De SBB rijdt al sinds 2002 met ETCS (Level 2) en ook in Italie en andere landen heeft men al jaren ETCS.

Eerst bouwt men hier een lijn met ETCS apparatuur die met niets compatibel is en daarna komt men na jaren van loze beloftes triomfantelijk verklaren dat men als eerste in Europa loks heeft gebouwd die daar kunnen op rijden.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Luxemburg ook al
Afbeelding
Plaats reactie