Bij mijn weten heeft de IR Antwerpen-Neerpelt/Hasselt 2 TBG's aan boord, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat die Treinstallen na Mol een gans andere route nemen.Bibke schreef:Ik snap het ook niet meer.
Zoals MIVB-reiziger al gepost heeft, rijdt er nog gekoppelt materieel waar de TBG niet door kan lopen van voor tot achter en hij/zij in de stations telkens moet overstappen op een ander stel.
Noorderkempen Brecht !!!!!
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Ik dacht dat er in een Bx geen wc aanwezig is.MIVB-reiziger schreef:Wat is eigenlijk het probleem om de geïsoleerde Bx toegankelijk te maken? Akkoord dat het niet "ideaal" is (dat zijn gekoppelde MS75/80/86 ook niet...), maar wat als blijkt dat de vraag het rechtvaardigt?
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Daar ben ik niet zeker van maar de TBG's van Mol zullen dat wel laten weten.Trammist schreef:Bij mijn weten heeft de IR Antwerpen-Neerpelt/Hasselt 2 TBG's aan boord, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat die Treinstallen na Mol een gans andere route nemen.Bibke schreef:Ik snap het ook niet meer.
Zoals MIVB-reiziger al gepost heeft, rijdt er nog gekoppelt materieel waar de TBG niet door kan lopen van voor tot achter en hij/zij in de stations telkens moet overstappen op een ander stel.
Maar dan nog zit men daar met treinen van 3,4 of 5 stellen.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Misschien een ideetje aan de deur stikkers hangen in de zin van 'GEEN TOILET IN DIT RIJTUIG', zo kunnen de mensen die geen behoefte hebben aan een toilet toch een plaats bemachtigen.ronny schreef:Ik dacht dat er in een Bx geen wc aanwezig is.MIVB-reiziger schreef:Wat is eigenlijk het probleem om de geïsoleerde Bx toegankelijk te maken? Akkoord dat het niet "ideaal" is (dat zijn gekoppelde MS75/80/86 ook niet...), maar wat als blijkt dat de vraag het rechtvaardigt?
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
En als men nu eens per kant van de loc twee rijtuigen hangt waarvan telkens 1 Bx...
Denk eigenlijk niet dat die wc het probleem is.
Denk eigenlijk niet dat die wc het probleem is.
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Redenen van die afgesloten Bx (ik denk dat het wel duidelijk is waarom die voor de loc hangt):
-TIJDELIJKE NOODoplossing tot er ander materieel is compatibel met L4
-Aangeboden plaatsen in de 3 aanwezige rijtuigen zijn ruim voldoende voor de te verwachten reizigersstroom (oorspronkelijk waren 3 I11 voorzien met Traxx aan beide uiteinden)
-Zeer kort traject (toch in tijd) met één tussenstop (Luchtbal) net voor A.Centraal. 1 TBG kan die controle niet doen: dus 2 TBG nodig: dus dubbele kost (die niet voorzien is en achteraf toch wegvalt)
Wij (B-RN) VRAGEN enkel maar om ASAP iets op de sporen te krijgen. WAT ons aangeboden wordt maakt ons ondertussen eigenlijk niet veel meer uit. Als het maar rijdt! En welke technische redenen er allemaal achter zitten om het zus of zo te doen, of als het voor kosten, praktische uitvoering en wat nog meer praktischer is dat dat ene rijtuig niet voor reizigers toegankelijk is, WE DON'T CARE! Zolang alle reizigers kunnen zitten is het voor ons OK!
Wees nu toch eens tevreden dat er eindelijk (het heeft inderdaad voor IEDEREEN lang genoeg geduurd) een oplossing is gevonden om te KUNNEN rijden. Eens het KAN zal er zeker wel met een andere samenstelling gereden worden want de 2 dure stuurstanden van de loc worden nu ook niet gebruikt. Dat hij die de moed heeft om in Noorderkempen te gaan verkondigen dat de gevonden noodoplossing toch wel geldverspilling is, en dat we beter nog x maanden wachten op een andere oplossing het maar doet.
En ik heb het nog al gezegd: iedereen die het beter weet of mee een handje wil toesteken om de reizigers tevreden te stellen is welkom: http://www.despoorwegenwervenaan.be
-TIJDELIJKE NOODoplossing tot er ander materieel is compatibel met L4
-Aangeboden plaatsen in de 3 aanwezige rijtuigen zijn ruim voldoende voor de te verwachten reizigersstroom (oorspronkelijk waren 3 I11 voorzien met Traxx aan beide uiteinden)
-Zeer kort traject (toch in tijd) met één tussenstop (Luchtbal) net voor A.Centraal. 1 TBG kan die controle niet doen: dus 2 TBG nodig: dus dubbele kost (die niet voorzien is en achteraf toch wegvalt)
Wij (B-RN) VRAGEN enkel maar om ASAP iets op de sporen te krijgen. WAT ons aangeboden wordt maakt ons ondertussen eigenlijk niet veel meer uit. Als het maar rijdt! En welke technische redenen er allemaal achter zitten om het zus of zo te doen, of als het voor kosten, praktische uitvoering en wat nog meer praktischer is dat dat ene rijtuig niet voor reizigers toegankelijk is, WE DON'T CARE! Zolang alle reizigers kunnen zitten is het voor ons OK!
Wees nu toch eens tevreden dat er eindelijk (het heeft inderdaad voor IEDEREEN lang genoeg geduurd) een oplossing is gevonden om te KUNNEN rijden. Eens het KAN zal er zeker wel met een andere samenstelling gereden worden want de 2 dure stuurstanden van de loc worden nu ook niet gebruikt. Dat hij die de moed heeft om in Noorderkempen te gaan verkondigen dat de gevonden noodoplossing toch wel geldverspilling is, en dat we beter nog x maanden wachten op een andere oplossing het maar doet.
En ik heb het nog al gezegd: iedereen die het beter weet of mee een handje wil toesteken om de reizigers tevreden te stellen is welkom: http://www.despoorwegenwervenaan.be
spoorwegrealist
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Ach laat ze , deze oplossing is misschien zelfs goedkoper.... slechts één lok en twee stuurrijtuigen ipv DRIE traxxen...stefanic schreef:Eens het KAN zal er zeker wel met een andere samenstelling gereden worden want de 2 dure stuurstanden van de loc worden nu ook niet gebruikt. Dat hij die de moed heeft om in Noorderkempen te gaan verkondigen dat de gevonden noodoplossing toch wel geldverspilling is, en dat we beter nog x maanden wachten op een andere oplossing het maar doet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
dat heb ik via een mail gehad via facebook, van waar die personen het hebben is mij ook een vraag.Steven schreef:waar heb je die uurregeling gevonden?



Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Toekomende week GEEN M6 met 13 proefritten....Robin schreef:dat heb ik via een mail gehad via facebook, van waar die personen het hebben is mij ook een vraag.Steven schreef:waar heb je die uurregeling gevonden?
Thalys ??? Ze moeten zich haasten want anders rijdt de shuttle in de weg......
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Er zijn inderdaad de komende weken proefritten met Thalys gepland.
spoorwegrealist
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
De komende drie weken zijn er idd proefritten met thalys. Normaal ook op L3 en DB
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
In omgekeerde richting gaat het zo (tijdens daluren en weekends):Trammist schreef:Bij mijn weten heeft de IR Antwerpen-Neerpelt/Hasselt 2 TBG's aan boord, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat die Treinstallen na Mol een gans andere route nemen.
* 1 tbg vertrekt vanuit Hasselt naar Mol.
* 1 tbg vertrekt vanuit Neerpelt naar Antwerpen.
Degene die vanuit Hasselt vertrekt, heeft z'n dienst tot in Mol. De eerstvolgende IR Antwerpen-Neerpelt/Hasselt die in Mol aankomt, daar gaat de tbg uit Hasselt terug aan boord van het gedeelte richting Hasselt. Zo gebeurt het toch zeker tijdens de daluren en weekends. Tijdens de spits zijn er idd meer tbg per trein, maar hoe die dienst bij die gasten tijdens de spitsuren in elkaar zit, weet 'k niet.
Maar dit heeft niks met Noorderkempen/Brecht te maken...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Noorderkempen Brecht !
Gaat de dienstregeling van de andere treinen nog wijzigen of moeten we 20 minuten staan koekeloeren in antwerpen-centraal vooraleer we een trein naar Brussel hebben?