Songfestival

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik had wel gekeken, maar ik vond het dit jaar echt niks.
Bij de puntentelling moest ik wel heel hard lachen toen ALLE west Europese landen helemaal beneden stonden. :lol:
groentje

Bericht door groentje »

Ik ook niet. Wel de voorbije dagen op Youtube naar oudere nummers gekeken. *nostalgie*
msts.be

Re: Songfestival

Bericht door msts.be »

Ik haal de topic weer eens vanuit het slop.. :lol: Eindelijk heeft er nog eens na zoveel jaren een West-Europees land gewonnen, namelijk Noorwegen.

Zelf vond ik het liedje eigenlijk niet waard te winnen, maar het was wel top 5 waard. IJsland en Engeland deden op dit vlak beter !

En wat betreft België : voor 2 jaar niet deelnemen (gezien de wafelijzerpolitiek waardoor iedere regio om het jaar een artiest mag afvaardigen), en dan een gezamenlijk Vlaams-Waalse verkiezing opzetten met een ultieme artiest die Eurosong nog eens wint :!:

Een ander land dat ik nog ook eens graag zie winnen is Zwitserland. Ik heb de geschikte groep al in mijn gedachten, vraag is of zij het zien zitten er aan deel te nemen .. :lol:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Sinds jáááren? 2 jaar terug had Finland ook gewonnen hoor, en da's niet bepaald achterlijk oost-europees gebied.
LML

Bericht door LML »

Sorry, maar over hetgene wat hier allemaal geschreven wordt begint m'n maag fameus te keren...

Hier hebben er velen een afgunst voor muziek precies. Stel 'ns een wereld voor zonder muziek: festivals zonder muziek, café's/brasseries/restaurants zonder muziek, dancings/discotheken zonder muziek, radio/tv zonder muziek, fitnesscentra's zonder muziek, geen optredens/voorstellingen meer,... en ga zo maar door. Wat gaat er dan gebeuren en vooral, welke kritiek gaat er hier dan weer geschreven worden? Ik vind dat elke mens fameus content mag zijn dat er nog muziek IS (goeie of minder goeie nummers, al dan niet in een goeie of minder goeie formule gegoten). Muziek is één van de weinige dingen waar je nog kunt van genieten en na een drukke moment/drukke dag iet of wat rustig(er) van wordt en ontspannend werkt...

Alles heeft z'n voor- en z'n nadelen, maar bekijk het 'ns langs de positieve kant...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Steven

Bericht door Steven »

Het songfestival of de uitslag er van had de laatste jaren nog echt weinig met muziek te maken vind ik. Het was een votingprogramma waar het om het geld van de kijker te doen was die een sms stuurde. Het winnend liedje echt muziek of niet? Dat was ondergeschikt. Dat heeft toch niets te maken met of er nu nog wel en geen muziek meer zou zijn ergens anders (zoals je uw lijstje weergeeft). Het songfestival was voor vele mensen een aanfluiting van de muziek geworden. De muziek was schijnbaar onbelangrijk geworden en dat voor een muziekprogramma. Een goed muziekprogramma (dat mag het songfestival toch zijn he) moet kwaliteit naar boven brengen. Daarom zou ik heb de tip willen geven de indeling per land te laten afschaffen en gewoon er een europese zangwedstrijd van te maken in het algemeen. Je kan voor iemand stemmen zonder voor een land te moeten stemmen maar wel voor de groep/zanger/zangeres. Dan kan je nummers zoals het liedje van Turkije dit jaar volwaardig laten meetellen. (het nr zelf was multinationaal doordat er ook wat Belgisch inzat).
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Muziek interesseert mij zeer sterk maar wat er op dat programma komt en zelfs het grootste deel van op de radio vandaag de dag interesseert mij niet. Muziek van vandaag maken is soms maar een kwestie van een uurtje in een programma te klikken en te slepen en de kwaliteit en originaliteit is er ook naar. Dat gaat zelfs op voor velen van die "rock"-bandjes van nu.
Fles

Bericht door Fles »

Het Nederlandse optreden dit jaar was een beschamende vertoning. Het wordt eigenlijk hoog tijd dat we eens stoppen met die flauwekul als je 't mij vraagt.
OMC

Bericht door OMC »

Het songfestival is al jaren niet meer wat het vroeger was, sommige optredens lijken meer op een toneelvoorstelling dan op een inzending voor een muziekwedstrijd. Voting is pure winst voor GSM-operators en al wie z'n handen lekker mee in die pot geld steekt en dan zwijgen we over de buurlanden die mekaar (omdat ze goed overeen willen komen met de geburen) toch enkele puntjes geven. Volgend jaar onze regering misschien een liedje laten zingen?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Zwijg stil, het ergste vond ik Anciaux die beslist had zoveel tienduizenden euro's subsidies te steken in de deelname van destijds. Ik heb niets tegen promotie van ons land maar aub niet in dat soort gezever dat inderdaad nog nooit zo een farçe was als tegenwoordig.
elriverslide

Bericht door elriverslide »

Niet mijn favoriete programma. Maar dit jaar zijn er tog al verbeteringen.
Zo zijn er 42 deelnemende landen, en elk land geeft 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 en 12 punten weg. en dat 3 keer (in de 2 halve finales en in de Grote finale).
nieuw vanaf dit jaar de punten die en land geeft zijn voor 50 % afkomstig van een vakjury en voor 50 % van televoting.

Dit geeft een eerlijker beeld omdat een vakjury (normaal) de muziek beoordeeld en niet de beste buurlanden.

En met dit in het achterhoofd kijken we naar de punnten van dit jaar:
België haalde 1 punt en dat punt kwam van (niet Nederland) Roemenië.

1 Land deed slechter en haalde 0 punten. België is dus voorlaatste geworden (plaats 41/42)

Voor de Geïnteresserden: nederland haalde 17 punten.
Trammist

Bericht door Trammist »

Fles schreef:Het Nederlandse optreden dit jaar was een beschamende vertoning. Het wordt eigenlijk hoog tijd dat we eens stoppen met die flauwekul als je 't mij vraagt.
Wreed belachelijk :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=N8PMEre9fvA
Let vooral op die dikke negerin met hare fake platendraaier :lol: :lol: :lol:

Ik vind dit nummer trouwens pure gaydisco, niet te verwonderen, met dieje Gordon erbij.... ik heb 'm eens bezig gezien op tv bij "De Pfaffs", die die kerel is echt vreselijk...
melle

Bericht door melle »

LML schreef:Sorry, maar over hetgene wat hier allemaal geschreven wordt begint m'n maag fameus te keren...

Hier hebben er velen een afgunst voor muziek precies. Stel 'ns een wereld voor zonder muziek: festivals zonder muziek, café's/brasseries/restaurants zonder muziek, dancings/discotheken zonder muziek, radio/tv zonder muziek, fitnesscentra's zonder muziek, geen optredens/voorstellingen meer,... en ga zo maar door. Wat gaat er dan gebeuren en vooral, welke kritiek gaat er hier dan weer geschreven worden? Ik vind dat elke mens fameus content mag zijn dat er nog muziek IS (goeie of minder goeie nummers, al dan niet in een goeie of minder goeie formule gegoten). Muziek is één van de weinige dingen waar je nog kunt van genieten en na een drukke moment/drukke dag iet of wat rustig(er) van wordt en ontspannend werkt...

Alles heeft z'n voor- en z'n nadelen, maar bekijk het 'ns langs de positieve kant...
Als jij toch zo een afgunst hebt van "zever, gezever", stop dan toch met zeveren.
Het gaat hier ten eerste over vriendjespolitiek, en een belachelijk concept genaamd eurovisiesong. De eurovisie uit deze songwedstrijd is al lang verdwenen, net zoals het zangtalent.
De reden waarom veel bekende artiesten hiermee meedoen is simpel: Deze "wedstrijd" stinkt.

Mvg,

Melle
LML

Bericht door LML »

melle schreef:Als jij toch zo een afgunst hebt van "zever, gezever", stop dan toch met zeveren.
Het gaat hier ten eerste over vriendjespolitiek, en een belachelijk concept genaamd eurovisiesong. De eurovisie uit deze songwedstrijd is al lang verdwenen, net zoals het zangtalent.
De reden waarom veel bekende artiesten hiermee meedoen is simpel: Deze "wedstrijd" stinkt.

Mvg,

Melle
Oehhh, moet ik nu schrik beginnen krijgen ofwat? Ik heb mijn mening, jij de uwe. Zo simpel is dat. En respecteer dat ook...
Maar uw frustrerende, pessimistische en groffe reacties op dit forum zijn alom bekend. Ook dat footootje spreekt al voor zich. Met zoiets daar lach ik effe mee...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
msts.be

Bericht door msts.be »

Helaas gaat de organisatie van het songfestival volgend jaar niet naar "die Hauptstadt", maar wel naar "das Rheinland/der Ruhrpott":

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultu ... usseldorff
http://eurovision.ndr.de/news/meldungen ... rt101.html
http://www.eurovision.tv/page/news?id=2 ... BCsseldorf

Een gemiste kans zou ik zeggen. Ik snap niet waarom men het telkens over een "te bouwen tent" op Tempelhof had, dit moest toch een grap zijn ? De enige juiste locatie was de Berlijnse O2 World. Het nagenoeg nieuwe gebouw (geopend in 2008) mag dan maar plaats hebben voor 16 000 man, ik denk dat dit voor Eurosong voldoende is gezien de dalende intresse. Denkt men nu echt 25 000 man aan te trekken in Düsseldorf ? En nu zit men met andere kosten, want 2de klasse-club Fortuna Düsseldorf moet voor 3 matchen nu naar hun oude stadion verkassen..

Het enige voordeel met Düsseldorf is dat het de dichtste locatie is voor zowel Belgen als Nederlanders waar het Songfestival plaatsvindt in jaren, want ik zie beide landen nog niet het festival winnen in de komende jaren.. en misschien zal de Thalys dan nog eens tot Düsseldorf rijden (zoals tot 2000 het geval was, 1 h/t-rit was er toen)
Plaats reactie