Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen
Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen
De bouw van de Liefkenshoektunnel zal volgens mij een grote invloed hebben op de goederenstroom ROND Antwerpen met
Invloed op Berchem:
Wat verdwijnt er
1)alle verkeer Zeebrugge, Gent naar Nederland , noord Duitsland Zweden enz.
2)grootste deel van het Franse verkeer (?), waarschijnlijk zullen de Franse treinen die nu nog over de 27 komen allemaal van Gent rechtstreeks naar Noord gaan.
3) alle tranferttreinen Linkeroever-Noord
4) treinen die kompleet van linkeroever komen en kopmaken in Schijnpoort of rond Noord rijden, die komen nu 2 maal door Berchem, maar ik weet niet of er nog zijn...
Wanneer ik zo met de losse vinger inschat zou het aantal goederentreinen in Berchem station (tot Noord) met een kwart tot een derde kunnen dalen na ingebruikname Liefkenshoektunnel....
Iemand betere getallen ?
Invloed op Berchem:
Wat verdwijnt er
1)alle verkeer Zeebrugge, Gent naar Nederland , noord Duitsland Zweden enz.
2)grootste deel van het Franse verkeer (?), waarschijnlijk zullen de Franse treinen die nu nog over de 27 komen allemaal van Gent rechtstreeks naar Noord gaan.
3) alle tranferttreinen Linkeroever-Noord
4) treinen die kompleet van linkeroever komen en kopmaken in Schijnpoort of rond Noord rijden, die komen nu 2 maal door Berchem, maar ik weet niet of er nog zijn...
Wanneer ik zo met de losse vinger inschat zou het aantal goederentreinen in Berchem station (tot Noord) met een kwart tot een derde kunnen dalen na ingebruikname Liefkenshoektunnel....
Iemand betere getallen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen
L59 zit nu al zo vol dat zeker niet alle treinen van de franse corridor zomaar daarlangs kunnen gaan 

Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen
Waarom gaan bepaalde goederentreinen van Gent via Mechelen naar Antwerpen, ik dacht vooral voor de hellingen van de Kennedytunnel.Shrek schreef:L59 zit nu al zo vol dat zeker niet alle treinen van de franse corridor zomaar daarlangs kunnen gaan
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen
Shrek schreef:L59 zit nu al zo vol dat zeker niet alle treinen van de franse corridor zomaar daarlangs kunnen gaan
Wat noemt gij de franse corridor ? treinen per dag ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen
De Liefkenshoekspoortunnel zal van de bocht van Ekeren een minder interessante spotplaats maken. 



-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen
Zo is het mij ook verteld. Afhankelijk van het type locomotief wordt er boven een bepaalde last via Mechelen gereden.dentheo schreef:Waarom gaan bepaalde goederentreinen van Gent via Mechelen naar Antwerpen, ik dacht vooral voor de hellingen van de Kennedytunnel.Shrek schreef:L59 zit nu al zo vol dat zeker niet alle treinen van de franse corridor zomaar daarlangs kunnen gaan
Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen
maar als de liefkenshoekspoortunnel er is moet je geen rekening meer houden met de helling van de Kennedytunnel aangezien ze dan niet meer door die tunnel moeten.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen
Als de helling van die Liefkenshoektunnel minder is dan die van de Kennedy, althans.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen
ja er wordt daar een extra lange inrit voorzien (de treinen moeten vanuit gent nog voorbij bundel zuid om dan 180° te draaien en langzaam af te dalen)jan_olieslagers schreef:Als de helling van die Liefkenshoektunnel minder is dan die van de Kennedy, althans.

Het aantal weet ik ook niet juist, maar alle reeks 12, 57 en 36000 uit antwerpen rijden toch die kant opdentheo schreef:Wat noemt gij de franse corridor ? treinen per dag ??


Re: Liefkenshoektunnel invloed op goederenstromen
het is speciaal een tunnel voor goederenverkeer.......dan denk ik ...jan_olieslagers schreef:Als de helling van die Liefkenshoektunnel minder is dan die van de Kennedy, althans.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide