staking 27 mei 2009 ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
K V B

Re: staking 27 mei 2009 ?

Bericht door K V B »

KB schreef:
K V B schreef:Maar cultuur en wetgeving zal ook wel meespelen. Bij de SBB is vorig jaar in een onderhoudsbedrijf gestaakt. Dat was de eerste staking bij de SBB sinds 1918. De eerste reactie van de SBB woordvoerder naar aanleiding van de staking was "jullie staan allemaal op straat". Met andere woorden, in Zwitserland is de eerste reactie vanwege de werkgever op een staking gewoon collectief ontslag. Mischien daarom dat er zo weinig gestaakt wordt.
Gelukkig is staken in België nog altijd een recht. Een recht waar misschien te vlug van gebruik gemaakt door sommigen, maar voor dit soort Zwitserse toestanden pas ik toch. Ik ben nu geen vakbondslid, maar dan zou ik het zeker wel worden. (Voor de duidelijkheid: ik werk niet bij de NMBS.)
De netto koopkracht van de gemiddelde Zwitserse werknemer is bijna het dubbele als die van een Belgische werknemer met dezelfde functie. Het is voor die "Zwitserse toestanden" dat ik hier woon.
Plaats reactie