celtjan schreef:Procedures, d'r zijn pro's & contra's.
Op bepaalde netten van Europa, komt er in de knooppunstations pas 10min. vóór het vertrek, de aankondiging van vanop welk spoor de trein zal vertrekken.
Daarbovenop dien je je biljet vooraf te laten valideren of controleren vóór je het perron opstapt.
En daarbij wordt je de toegang naar het perron verboden vanaf 1min. vóór het vertrek van de trein.
Het systeem werk perfect. Ware niet dat men daarvoor nog meer extra personeel dient te voorzien.
Dit systeem leidt soms tot absurde situaties zoals ik zelf heb meegemaakt in PARIS-NORD.
De Thalys werd pas zeven minuten op voorhand aangekondigd,
er werd ineens bijvermeld dat de eerste rijtuigen op het vermelde spoor niet vertrokken,
en de reizigers met koffers en al dus eerst een kleine km moesten
lopen (want we hadden niet veel tijd meer).
Toen we vertrokken klonk er een alarm, en stonden we snel terug stil.
"Wegens een alarm veroorzaakt door een reiziger, zullen we een vertraging van 15 minuten oplopen" Uiteraard was dit alarm veroorzaakt door een reiziger die snel zijn koffer in de trein moest krijgen en plaatsen in de voorziene ruimtes, dit terwijl er nog een massa volk hetzelfde wou doen
Hopelijk krijgen we in Belgie zo geen toestanden