Tegenspoor
- trainfreak
op een seinhuis doen ze geen controle op de permisieve seinen die automatisch openkomen als de sectie voorbij het sein veilig is, op een seinhuis zetten ze de seinen open die van nature uit gesloten blijven, de bediende seinen dus, dus als dit halfweg L50A is gaan ze dat niet merken op het seinhuis, wel gaat de bestuurder die deze sectie naderd merken dat het sein gesloten is en de nodige formaliteiten vervullen indien dit zo blijft
Vraag me soms af of dit verstandig is om zulke dingen op een openbaar forum te zetten??trainfreak schreef:Met een ijzeren staaf gaat dat ook!Tim schreef:Met een kabel die elektriciteit geleid kan je hetzelfde effect creëren, met als resultaat dat het sein die de sectie beveiligt zal dichtvallen.
Tip: niet doen
(Vraag me niet hoe ik dat weet)
euh dit is nog niets, de 'speelse' dingen die jongeren al is op het spoor leggen is veel erger dan wat hier al omschreven is, ik ga niets vernoemen om geen ideekes te geven, ik denk da iedereen voor zich wel kan uitmaken wat hij al is horen vertellen heeft, zien gebeuren of zelf gedaan heeft, de klassieker is een muntstuk op de rail leggen, de rest laat ik aan jullie verbeelding over want daar wil ik het zelf niet over hebben, ter memo denk aan geert hoste zijn grap over de afkorting NMBS
Nu ik zal wat plaatjes uit mijn werk laten zien. (Techneut Seinwezen NS)
Een zweer plaatje tijdens werkzaamheden bij Barendrecht.
Het beeldscherm van een treindienstleider in Utrecht.
Groen een geplande route.
Geel er staat daar een trein.
Wit gewoon spoor.
blauw gewoon spoor, maar zonder waslijn.
Een overweg op een museumlijn. Geheel zelf ontwerpen en bouwen.
Toekomst. De witte balk geeft aan dat men op cabine signalering rijdt.
Een sein dat getest wordt. En dan laten we alle lampen tegelijk branden.
Een meetrit met een dieselloc. Die wel het liefst zelf rijden.
De oude post H van Utrecht met een liniale kast. Hiermee sluit men uit dat er meerdere rijwegen tegelijk mogelijk zijn.
De rijwegen worden ingesteld door de knop naar links of rechts te draaien. De wissel worden op de zelfde manier bedient.
De knopjes aan de achterkant van het tableau.
Een van de laatste armseinen wordt verplaatst. Onder toezicht van ruim 10 man van Prorail en zo.
De technische ruimte waar alles de wissels en seinen uiteindelijk worden aangestuurd.
Alle foto's zijn Prive opnamen tijdens werkzaamheden.
Men mag de foto's niet gebruiken voor andere doeleinden.
Groen een geplande route.
Geel er staat daar een trein.
Wit gewoon spoor.
blauw gewoon spoor, maar zonder waslijn.

De rijwegen worden ingesteld door de knop naar links of rechts te draaien. De wissel worden op de zelfde manier bedient.
Alle foto's zijn Prive opnamen tijdens werkzaamheden.
Men mag de foto's niet gebruiken voor andere doeleinden.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.