Ja, blijkt dat ik in den beginne niet goed op die routeplanner heb gekeken, en Bru-Z aanzien heb als Antw-Berchem !Nicholas schreef:Ik bedoelde dan ook op de verbinding van Turnhout-Blankeberge van 3u01 min waarbij de overstaptijd in Berchem zo'n 47 min is.Trammist schreef:Helemaal niet. 10 minuutjes denk ik. Vind jij dat "lang" ?Nicholas schreef:Overstaptijd in Berchem is wel lang.
Ik had over het hoofd gezien dat jullie écht de bus moeten nemen.
FMBZ is zéker geen optie met 2 bejaarden én een kleuter van 6 jaar erbij. Bovendien zit je in Brussel praktisch àltijd met retard, en een overstap van 9 minuutjes in FMBZ? Vergeet het.
En die 47' in Ant-Berchem is belachelijk lang, tenzij je nóg een keer overstapt in Gent-S.P., maar dat wil ik niet. Veel eenvoudiger is gewoon de IC G die 15' na arr. van de IR g vertrekt uit Berchem.
De meeste toeristen zijn niet geïnteresseerd in de badplaats waar ze naartoe gaan, ze lopen gewoon naar 't station en nemen de eerste trein richting kust. Zo eenvoudig is dat.
Op die manier is Blankeberge groot geworden. Blb was in lang vervlogen tijden de ENIGE kustplaats die rechtstreeks per spoor te bereiken was vanuit Antwerpen, daar gingt dus het "volkse volk" naartoe, terwijl de "beau monde" en de "bougoisie" naar "Ostende" (spreek uit met een bekakt frans accent) gingen.
Tot hiertoe de geschiedenisles