Snelheid per lijn

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Brent

Re: Snelheid per lijn

Bericht door Brent »

Bordensteker schreef:
dekooiker schreef:Overigens: er hebben wel degelijk groen-witte (groene rand, wit vlak, zwarte cijfers) borden bestaan.
In de theorie maar in de praktijk weet ik niet.
Op papier inderdaad terug kunnen vinden; de rechter afbeelding is duidelijk gephotoshopt uitgaande van de linker foto, dus of er echt ergens zoëen staat?
eindezonebord WIT in groen.3.jpg
Steven

Bericht door Steven »

ik ben ruim 12,5 jaar treinbestuurder en heb da bord in die periode nooit geweten, niet in het echt en niet in de boeken, waar zou dat gestaan hebben? welk jaartal?
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Zo'n (wit) bord heb ik ook nog nooit gezien, nooit over gehoord of gelezen in de 50 jaar dat ik interesse heb voor de Belgische spoorwegen... Kan iemand daar meer precieze info over geven?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
overweg13

Bericht door overweg13 »

Paul schreef:Zo'n (wit) bord heb ik ook nog nooit gezien, nooit over gehoord of gelezen in de 50 jaar dat ik interesse heb voor de Belgische spoorwegen... Kan iemand daar meer precieze info over geven?
Idem, en ik denk dat ik net als jij, Paul, toch wel een bijzondere aandacht besteed hebben aan de Belgische Spoorwegen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

Die twee naast elkaar geplaatste afbeeldingen staan identiek zo op pagina 12 van Fiche 715 “Seininrichting: Basisprincipes” die deel uitmaakt van Bericht 18N/2003, een Werkdocument met als titel “Handleiding voor de bediende belast met het rangeren”.
Dat werkdocument is (voor wie toegang heeft) te raadplegen op:
Intraweb NMBS/Directies/Netwerk/Websites Afdelingen/N23/Procedurehandleidingen SO .

Het lijkt me inderdaad alleszins mogelijk dat dit (zoals Tim onderaan vorige bladzijde al opmerkte) een (al dan niet doodgeboren of anders vroeggestorven) voorloper was van het nog niet zo heel oude groen driehoekig bord (op de punt staande) met gele boord, het zogenaamde ac bord, dat je (op, of komende vanaf, een zijlijn met een lagere snelheid) kunt tegenkomen vóór een oorsprongsbord met hetzelfde snelheidscijfer.