De door de NMBS gepubliceerde voorwaarden zijn van toepassing.Steven schreef:ik kan een binnenlands ticket kopen voor zwitserland aan de belgische loketten (indien dit gaat over een traject langs stations die bij de nmbs in de lijst staan), als ik op de bewuste trein controle heb moet ik me dan aan belgische of zwitserse regels houden? zover ik weet zal dat wel zwitsers zijn ook al heb ik mijn ticket vooraf in brussel gekocht (heb zo in 2007 een ticket gekocht)
De voorwaarden worden bepaald door ticketdistributeur. Dat kun je het "loket" noemen inderdaad. De geldende voorwaarden zijn afhankelijk van wat die distributeur voor jouw ticket heeft gepubliceerd en alleen gepubliceerde voorwaarden zijn van toepassing. Bijna alle spoorwegen zijn distributeur van tickets voor andere spoorwegen. Voor tickets die door anderen kunnen worden verkocht, stelt iedere spoorwegmaatschappij een document op met de tarieven en voorwaarden, het zogenaamde TCV. Iedere spoorwegmaatschappij die ook distributeur voor andere spoorwegen wil zijn, moet zich op het TCV van die spoorwegen baseren. Dus in dit geval: de SNCF stelt prijzen en voorwaarden op voor tickets naar Frankrijk die door andere distributeurs (waaronder de NMBS) worden verkocht. De NMBS verkoopt tickets naar Frankrijk, rekening houdend met die prijzen en voorwaarden.Steven schreef:voor dat zelfde verhaal van hierboven kan je uw ticket zowel in frankrijk als belgie kopen, maar de voorwaarde van vervoer zijn dus bepaald door het loket waar ik zou kopen? zover ik weet zijn de voorwaarde toch in functie van het gekozen biljet (reisformule) en niet volgens het loket waar ge uw ticket ga kopen. het kan toch niet dat voor een gelijkaardige formule van reizen er twee verschillende voorwaarden bestaan want dat is wat ik nu versta onder heel dit verhaal.
Groetjes,
Rian