Pagina 206 van 411

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 aug 2018, 20:14
door Steve
Asterix schreef: 22 aug 2018, 19:57
Steve schreef: 21 aug 2018, 14:47 Nog een specialleke: deze ochtend in Jette (op L50) een samenstelling zien passeren die leek op een stuk of drie vernieuwde I6-rijtuigen omsloten door twee HLD62 (niet in detail gezien aangezien ze in volle vaart passeerden). Geen idee wat of waarom.
Rond 09.35u? Dat moet de Telecom ES800-meettrein voor de lijnen 50, 89 en 90 zijn geweest.

Foto's
Ja, die was het! Ik zal de DMS gezien hebben in een flits, die lijkt nogal op de I6.

rvdborgt schreef: 22 aug 2018, 20:01
Asterix schreef: 22 aug 2018, 19:30 Door een persoonsaanrijding rijdt E517 vandaag met 2 x Desiro.
Volgens de NMBS gaan die 6 minuten vertraging eraf rijden tussen Leuven en Luik... mogen ze eigenlijk wel over lijn 2?

Groetjes,
Rian
Ligt daar al ETCS, naast de tot nu toe gebruikelijke TBL 2? Indien niet (en/of als de Desiro's in kwestie geen 25 kV lustten) zal het sowieso lijn 36 geworden zijn.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 aug 2018, 20:26
door rvdborgt
Asterix schreef: 22 aug 2018, 20:12
rvdborgt schreef: 22 aug 2018, 20:01 Volgens de NMBS gaan die 6 minuten vertraging eraf rijden tussen Leuven en Luik... mogen ze eigenlijk wel over lijn 2?
Neen. Meer zelfs: trein staat op dit eigenste ogenblik in nood tussen perron en spanningssluis Leuven omdat men hem toch richting lijn 2 heeft getrokken.
En nu opgeheven vanaf Leuven. Hoera enzo.

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 aug 2018, 20:46
door Steve
Ongelofelijk...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 aug 2018, 23:26
door Shrek
Steve schreef: 22 aug 2018, 20:14 Ligt daar al ETCS, naast de tot nu toe gebruikelijke TBL 2? Indien niet (en/of als de Desiro's in kwestie geen 25 kV lustten) zal het sowieso lijn 36 geworden zijn.
Ja daar ligt al ETCS, sterker nog: de TBL2 verdwijnt over enkele maanden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 22 aug 2018, 23:28
door Steven
Steve schreef: 22 aug 2018, 20:14 Ligt daar al ETCS, naast de tot nu toe gebruikelijke TBL 2? Indien niet (en/of als de Desiro's in kwestie geen 25 kV lustten) zal het sowieso lijn 36 geworden zijn.
Ja hoor. Is volop in dienst en nog voor 2019 aan de deur klopt gaat tbl2 buiten dienst dit jaar.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 aug 2018, 12:18
door trainlovertje
Shrek schreef: 22 aug 2018, 23:26
Steve schreef: 22 aug 2018, 20:14 Ligt daar al ETCS, naast de tot nu toe gebruikelijke TBL 2? Indien niet (en/of als de Desiro's in kwestie geen 25 kV lustten) zal het sowieso lijn 36 geworden zijn.
Ja daar ligt al ETCS, sterker nog: de TBL2 verdwijnt over enkele maanden.
ETCS level 1 en/of 2?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 23 aug 2018, 12:47
door CursorX
trainlovertje schreef: 23 aug 2018, 12:18
Shrek schreef: 22 aug 2018, 23:26
Steve schreef: 22 aug 2018, 20:14 Ligt daar al ETCS, naast de tot nu toe gebruikelijke TBL 2? Indien niet (en/of als de Desiro's in kwestie geen 25 kV lustten) zal het sowieso lijn 36 geworden zijn.
Ja daar ligt al ETCS, sterker nog: de TBL2 verdwijnt over enkele maanden.
ETCS level 1 en/of 2?
Is momenteel level 1. Ze gaan wel serieus moeten voortdoen met het ombouwen van i11 stuurrijtuigen dan... Daar zijn er maar heel weinig van omgebouwd voorlopig om met etcs te kunnen rijden...

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 27 aug 2018, 11:53
door Gotloc17
rvdborgt schreef:
Steve schreef: 14 aug 2018, 20:27
rvdborgt schreef: 14 aug 2018, 19:47 Heeft trouwens iemand enig idee waar de stuurstanden naar toe zijn van de stammen die op de 4xx rijden? Die treinen hebben nu bovendien onaangekondigd geen rolstoel- en fietsplaatsen.
Op de Blankenberge - Genk en in mindere mate Antwerpen - Charleroi, waar talloze treinen twee M6-stuurstanden en twee locs tellen zonder dat dat nodig is.

Een BD-rijtuig rijdt er volgens mij altijd mee in de M6-stammen op de Kortrijk - Welkenraedt, in de stuurstandrijtuigen (Bx) zijn geen fiets-of rolstoelplaatsen.
In de stammen met M6 zit er inderdaad altijd een BD.
Maar de 417 is een stam met I11, vandaag inderdaad met een afgesloten I6 achteraan. Het was me niet opgevallen dat het een vernieuwde was.

Groetjes,
Rian
Heb er van de week ingezeten...
Verschillende dagen zelfAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk


Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 27 aug 2018, 23:42
door rvdborgt
Gotloc17 schreef: 27 aug 2018, 11:53
rvdborgt schreef:Maar de 417 is een stam met I11, vandaag inderdaad met een afgesloten I6 achteraan. Het was me niet opgevallen dat het een vernieuwde was.
Heb er van de week ingezeten...
Verschillende dagen zelf Afbeelding
Wat het rijtuig toevallig een keer open? In ieder geval blijkt het gedeclasseerd te zijn, zoals ook zou moeten. Er ontbreken immers 2 rijtuigen 2e klas.

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 sep 2018, 12:14
door Davy
Vandaag weer eens een Klassiekje die naar Maastricht is gereden, werd gemeld op Somda.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 sep 2018, 19:35
door rvdborgt
Vandaag had de 417 een paar wijzigingen. Er zijn nog steeds maar 10 rijtuigen maar:
- Het eerste rijtuig (2e klas) was gesloten en had defecte deuren.
- Het laatste rijtuig (vorige week nog een I6A) was ingeruild voor een M6 met fietsafdeling.

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 sep 2018, 21:21
door 260689
rvdborgt schreef: 03 sep 2018, 19:35 Vandaag had de 417 een paar wijzigingen. Er zijn nog steeds maar 10 rijtuigen maar:
- Het eerste rijtuig (2e klas) was gesloten en had defecte deuren.
- Het laatste rijtuig (vorige week nog een I6A) was ingeruild voor een M6 met fietsafdeling.

Groetjes,
Rian
Dit komt omdat er geen plaats was voor rolstoelen mee te nemen. Kortrijk heeft 3 M6BD moeten afstaan aan Oostende voor die treinen te voorzien van fiets en rolstoel mogelijkheden.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 sep 2018, 22:44
door rvdborgt
260689 schreef: 03 sep 2018, 21:21
rvdborgt schreef: 03 sep 2018, 19:35 Vandaag had de 417 een paar wijzigingen. Er zijn nog steeds maar 10 rijtuigen maar:
- Het eerste rijtuig (2e klas) was gesloten en had defecte deuren.
- Het laatste rijtuig (vorige week nog een I6A) was ingeruild voor een M6 met fietsafdeling.
Dit komt omdat er geen plaats was voor rolstoelen mee te nemen. Kortrijk heeft 3 M6BD moeten afstaan aan Oostende voor die treinen te voorzien van fiets en rolstoel mogelijkheden.
Ik vermoedde al zoiets. En het werd ook tijd want die treinen rijden al wekenlang zonder fiets- en rolstoelplaatsen.

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 03 sep 2018, 23:09
door 260689
rvdborgt schreef: 03 sep 2018, 22:44
260689 schreef: 03 sep 2018, 21:21
rvdborgt schreef: 03 sep 2018, 19:35 Vandaag had de 417 een paar wijzigingen. Er zijn nog steeds maar 10 rijtuigen maar:
- Het eerste rijtuig (2e klas) was gesloten en had defecte deuren.
- Het laatste rijtuig (vorige week nog een I6A) was ingeruild voor een M6 met fietsafdeling.
Dit komt omdat er geen plaats was voor rolstoelen mee te nemen. Kortrijk heeft 3 M6BD moeten afstaan aan Oostende voor die treinen te voorzien van fiets en rolstoel mogelijkheden.
Ik vermoedde al zoiets. En het werd ook tijd want die treinen rijden al wekenlang zonder fiets- en rolstoelplaatsen.

Groetjes,
Rian
Hierdoor zijn er 2 bijkomende M6BD rijtuigen daar de atelier in Kortrijk omgevormd voor 200km/h.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 04 sep 2018, 18:09
door Terminus
Die M6BD zal zeker een verbetering zijn, maar ik stel me nog altijd de vraag waarom die 6 I6A-rijtuigen ooit aangepast zijn voor de HSL. Ik denk niet dat ze gedurende al die jaren elk al een maand op de IC4**/IC5** ingezet zijn.