Nieuwe MR30

Alles over reizigerstreinen in België.
pmuy

Re: Nieuwe MR30

Bericht door pmuy »

Zowat alle treinleveringen gaan gepaard met problemen. Ik heb niet de indruk dat er met de SNG in Nederland meer problemen zijn geweest dan met de ICNG, bijvoorbeeld. Eerder integendeel...

Wat de Kusttram en het "indringend, piepend geluid" betreft: er wordt al sinds jaar en dag geklaagd over een piepend geluid in de bochten, ook ten tijde van de BN-trams. Wat wel nieuw is, is het gebouw van de klagende bewoners (de "SKY Tower"). In het artikel wordt ook niet specifiek over de CAF-trams geklaagd.
Lynx

Re: Nieuwe MR30

Bericht door Lynx »

SNG was een voor NS relatief probleemloze introductie waarbij meer dan 200 treinstellen ook zo goed als op tijd geleverd zijn, terwijl ICNG nog altijd voor kopzorgen zorgt en jaren vertraging heeft.

Uiteraard zijn er wel problemen met de SNG (en ook geweest), maar dat is met elk materieel. Er komen nog altijd halfjaarlijks updates uit om bugs op te lossen.
Gezien de brede samenwerking tussen NS en CAF (bijvoorbeeld ook de ATO-tests en remote operations-tests worden in samenwerking met hen gedaan) en de eerdere ervaringen met de introductie van de SNG denk ik dat men voor de DDNG een goede keuze heeft gemaakt, maar tijd zal het leren uiteraard of dat inderdaad zo zal zijn.

Of een soortgelijke goede samenwerking ook tussen NMBS en CAF kan ontstaan voor de MR30 is natuurlijk niet te voorspellen. NMBS is natuurlijk een geheel andere organisatie met een andere bedrijfscultuur, dus dat valt voor mij als buitenstaander niet te voorspellen.
Plaats reactie