En dan kun je er niet eens in met een Interrail-pas... zou dat wel kunnen dan acht ik de kans groot dat het staanplaatsenwerk wordt tijdens de vakanties.
OUIGO Brussel - Parijs
Re: OUIGO Brussel - Parijs
-
ovspotter_be
Ik vermoed eerder mensen die anders mogelijks niet zouden reizen, of toch niet naar Parijs.
Als je een beetje goed plant en op tijd boekt kan je met de OuiGo een daguitstap Parijs doen voor slechts €20 per persoon.
Zo zie je maar.
Want kan mij nog uitspraken herinneren "dat niemand op dergelijke treinen zit te wachten"...
Eurostar heeft nog nooit zoveel reizigers gehad als vandaag, op al hun verbindingen. Die hebben er dus hoegenaamd geen last van.Deca schreef: ↑22 dec 2025, 21:52 Dat zijn inderdaad mooie resultaten. Het zou nog interessanter zijn deze cijfers te kunnen combineren met alle andere vervoersmogelijkheden tussen Parijs, Brussel en Amsterdam. Heeft er bijvoorbeeld iemand zicht op de bezettingsgraad van Eurostar naar Amsterdam en Parijs en of zij nu een serieuze daling in het aantal reizigers zien? Zijn dit mensen die anders de bus of het vliegtuig zouden nemen?
Ik denk dat eerder de blablacar en andere flixbussen hier serieuze concurrentie van ondervinden.
Kan je de Ouigo goed toegankelijk noemen? Zowel in de betekenis van gemak voor minder mobiele mensen als gemak om flexibel last-minute plannen aan te passen scoort de ouigo helemaal niet goed.Steve schreef: ↑22 dec 2025, 21:33 Als er inderdaad gemiddeld 450 reizigers per rit zijn, dan is dat met een capaciteit van circa 600 plaatsen per trein en dus een gemiddelde bezettingsgraad van 75% echt wel indrukwekkend te noemen - zeker als je weet dat heel wat ritten niet overdreven aantrekkelijk zijn qua dienstregeling. Toont duidelijk aan dat er een grote vraag is naar dit soort goed toegankelijk internationale treinen.
Maar zowel treinen in het buitenland als de luchtvaart laten zien dat flexibiliteit de grote massa niet interesseert, als de prijs maar laag genoeg is.