Graffiti op de muur

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
geeraart

Graffiti op de muur

Bericht door geeraart »

Cedric Kennof is de bedrijfsleider van een firma in afbraakwerken in Wetteren (sorry voor de 'reclame'). Hij heeft een graffitikunstenaar uit Wetteren gevraagd om een muur grenzend aan het fietspad tussen Wetteren en Kwatrecht (maar dus ook langs lijn 50) op te fleuren. Misschien hebben jullie het resultaat al gezien? Hieronder een kleine impressie van woensdagavond 29 augustus 2012 (tussen 19.15 en 20.00). Helaas speelde de zon verstoppertje. Jullie kennen het wel ... zon en geen trein ... trein en geen zon.

Ik was nog maar pas ter plekke en bijna verraste SNCF Fret 467579 mij met een containertrein. Afbeelding Bij het wachten op een volgende cargo passeerde HLE 1820 ook de IC-trein van Genk naar Gent-Sint-Pieters. Niets bijzonders ... ik weet het. Maar kijk je eens goed naar de muur? De goesting om op het bedrijfsterrein te gaan zal de 'betreder' snel berouwen. Afbeelding Na de IR-trein van Leuven naar Kortrijk loonde het enkele minuten wachten zeker de moeite. HLE 2012 met een kalktrein trok voorbij. Afbeelding
Laatst gewijzigd door geeraart op 02 sep 2012, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
robby_r

Re: Graffiti op de muur

Bericht door robby_r »

hle 2012 werd gisteravond nog naar tw Antwerpen Noord gebracht. Werkte meer niet dan wel :p
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Mooie foto's, maar helaas onvoorstelbaar... terwijl de NMBS zoveel moeite en geld weg moet smijten van de balstingbetalers om die zooi eraf te krijgen staat deze eigenaar dit vandalisme te promoten. Zeker langs een spoorlijn. Ik vind dit een fout teken.

En "Kunst" ???? welke kunst???? Iets volkladden deden ze in de peuterschool, begon met kribbel krabbel, daarna wat met waterverf waarna da manneke thuis kwam met zijn tekening van de juf, om aan zijn moeke te laten tonen dat em een zonneke en de hemel geschilderd heeft en een manneke erop, ge weet wel een rondekke een verticaal strepke twee schuine benen en horizontale armkes... en me van die bloemekes in't gras erbij in't geel zo...

Wel deze mensen die denken dat ze kunstig bezig zijn , geloof me mentaal staan die nog in da papklaske... K'zal maar verder niks meer zeggen zeker? :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil:
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Robin

Bericht door Robin »

sommige tekeningen zijn best mooi, ook al staan ze op de verkeerde plaatsen.
Zo was er afgelopen winter een T12 over gans de zijkant een tekening te zien in een winterthema, hier en daar wel een kriebel dat er niet thuis hoorde maar als je het zag was wel origineel.

Nu op die foto's de man met de hoed, dat zie ik niet gauw iedereen maken hoor. Het is tenslotte maar om op te fleuren MET toestemming ;).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

sammarco1 schreef:Mooie foto's, maar helaas onvoorstelbaar... terwijl de NMBS zoveel moeite en geld weg moet smijten van de balstingbetalers om die zooi eraf te krijgen staat deze eigenaar dit vandalisme te promoten. Zeker langs een spoorlijn. Ik vind dit een fout teken.
Vandalisme gebeurd pas wanneer je iets beschildert zonder toestemming, dus vandalisme is dit al zeker niet.
Ik vind het ook geen fout teken. Graffiti is nu eenmaal iets dat bestaat, je moet zoiets niet doodzwijgen. Het enige foute eraan is dat het ook op plaatsen voorkomt waar het niet mag (zoals op treinen). Vooral de graffiti daar niet snel genoeg verwijderen is een fout teken.
sammarco1 schreef: En "Kunst" ???? welke kunst???? Iets volkladden deden ze in de peuterschool, begon met kribbel krabbel, daarna wat met waterverf waarna da manneke thuis kwam met zijn tekening van de juf, om aan zijn moeke te laten tonen dat em een zonneke en de hemel geschilderd heeft en een manneke erop, ge weet wel een rondekke een verticaal strepke twee schuine benen en horizontale armkes... en me van die bloemekes in't gras erbij in't geel zo...
Tja wat is kunst is een heel persoonlijke interpretatie. Ik vind deze muur zeker wel kunst. Maar of jij of ik dat nu vinden doet er helemaal niet toe, de eigenaar van de muur vindt het goed dus is het in orde. De NMBS vindt graffiti op haar treinen niet ok, dus is het daar volledig uit den boze.
Maar dat is zeker geen reden om alle graffiti te gaan verbieden. :wink:
Plaats reactie