Een binnenlandse reis dus, over een internationaal traject, wat op zich ook een primeur is!
Binnenkort met GoPass naar Groot-Hertogdom Luxemburg?
-
Trainspotterke
Binnenkort met GoPass naar Groot-Hertogdom Luxemburg?
Toen ik in ODB het artikel las over de nieuwe grensoverschrijdende treinen tussen Virton/Arlon en Rodange via Athus, was het me opgevallen dat wanneer een reiziger van Virton naar Arlon of Athus wil reizen, noodgedwongen via Rodange reist, over de Luxemburgse grens dus. In theorie zou het dus mogelijk zijn om met de Go- of RailPass naar Rodange te reizen, wanneer je op je Pass "Virton - Arlon" of "Virton - Athus" plaatst. Zo zou het dus ook mogelijk worden om de extra prijs die je moet betalen voor een grensoverschrijding te ontduiken!
Een binnenlandse reis dus, over een internationaal traject, wat op zich ook een primeur is!
Een binnenlandse reis dus, over een internationaal traject, wat op zich ook een primeur is!
http://www.b-rail.be/nat/N/tarifs/passes/go/index.phpMet een Go Pass kan je 10 enkele reizen in 2de klas tussen twee Belgische stations naar keuze (grenspunten uitgezonderd) maken voor 45,00 EUR*.
http://www.b-rail.be/nat/N/practical/te ... #grenspuntGrenspunt
Het begrip 'grenspunt' wordt gebruikt voor de tarifering van de vervoerbewijzen. In een grenspunt kunnen reizigers nooit in- of uitstappen. De grenspunten zijn : Roosendaal-grens, Visé-Frontière, Aachen-Süd-Grenze, Gouvy-Frontière, Sterpenich-Frontière, Jeumont-Frontière, Quévy-Frontière, Blandain-Frontière, Tourcoing-Frontière.
Ik denk dat ze dan van Rodange een gemeenschappelijk station zullen maken met dan NMBS-tarifiëring op het ganse stuk Virton-Rodange en Aarlen-Rodange.
Momenteel ziet de CFL het Belgische station Athus ook als gemeenschappelijk station (ook al stopt daar nu nog geen enkele NMBS-trein) en past gewoon het CFL-tarief toe tot in Athus.
Momenteel ziet de CFL het Belgische station Athus ook als gemeenschappelijk station (ook al stopt daar nu nog geen enkele NMBS-trein) en past gewoon het CFL-tarief toe tot in Athus.
Dag,
Gegarandeerd zal er een bepaling toegevoegd worden (als die er al niet is) die zegt dat het verboden is af te zien van een gedeelte van je reis, of iets in die zin. Ik vraag me trouwens af waarom iedereen er altijd zo op uit is om alle mogelijke speciale tarieven op oneigenlijke manieren te gebruiken. Je resit al voor een habbekrats, en toch is dat nog niet genoeg.
De enige reactie is dan een verstrenging van de gebruiksmogelijkheden en op termijn misschien wel het verdwijnen van het lage tarief.
Leer toch eens betalen voor wat je krijgt! Of waart de geest van de SS nog altijd door het land, al heeft die zich opgesloten in het verre Limburg?
Gegarandeerd zal er een bepaling toegevoegd worden (als die er al niet is) die zegt dat het verboden is af te zien van een gedeelte van je reis, of iets in die zin. Ik vraag me trouwens af waarom iedereen er altijd zo op uit is om alle mogelijke speciale tarieven op oneigenlijke manieren te gebruiken. Je resit al voor een habbekrats, en toch is dat nog niet genoeg.
De enige reactie is dan een verstrenging van de gebruiksmogelijkheden en op termijn misschien wel het verdwijnen van het lage tarief.
Leer toch eens betalen voor wat je krijgt! Of waart de geest van de SS nog altijd door het land, al heeft die zich opgesloten in het verre Limburg?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Dag Vic,
Meer in het algemeen vind ik wel dat het - 14 jaar na de opening van de Europese binnengrenzen - wel eens tijd wordt dat de grenzen opengaan voor treinreizigers. En dat er ook eens habbekratstarieven komen voor "internationale" reizen.
Het is toch niet langer verdedigbaar dat je met één lijn op je pas van Arlon naar Knokke kan reizen en dat een vergelijkbaar tarief niet bestaat voor het veel kortere ritje van bvb. Virton naar Luxembourg.
Goedenavond.
Ik kan je reactie begrijpen. Wij Belgen hebben het foefelen in ons bloed hé... Komt door al die vreemde overheersers in onze geschiedenis waarschijnlijk.overweg13 schreef: Je reist al voor een habbekrats, en toch is dat nog niet genoeg.
Meer in het algemeen vind ik wel dat het - 14 jaar na de opening van de Europese binnengrenzen - wel eens tijd wordt dat de grenzen opengaan voor treinreizigers. En dat er ook eens habbekratstarieven komen voor "internationale" reizen.
Het is toch niet langer verdedigbaar dat je met één lijn op je pas van Arlon naar Knokke kan reizen en dat een vergelijkbaar tarief niet bestaat voor het veel kortere ritje van bvb. Virton naar Luxembourg.
Ik ben geen fan van Steve Gratis Stevaert maar een link naar de SS leggen vind ik overdreven.overweg13 schreef: Leer toch eens betalen voor wat je krijgt! Of waart de geest van de SS nog altijd door het land, al heeft die zich opgesloten in het verre Limburg?
Goedenavond.
-
Pieter
Zijn er nu echt nog mensen die geloven dat er dingen gratis zijn in deze wereld?overweg13 schreef: Leer toch eens betalen voor wat je krijgt! Of waart de geest van de SS nog altijd door het land, al heeft die zich opgesloten in het verre Limburg?
Denk je nu echt dat de bv de 65+ers gratis met de bus rijden.
Het is een sublieme oplossing:
Oorzaak: 1000 lege bussen kosten aan vlaanderen 1 000 000 euro (cijfers zijn gewoon om uit te leggen)
Oplossing: Je geeft de 65+ers een gratis kaart, en laat de gemeenten betalen voor het aantal ritten van de 65+ers, (jawel, elke rit wordt genoteerd en de rekening worden aan de gemeenten gegeven)
Oplossing: 1000 bussen met een paar 65+ers, rijden nog steeds rond, maar nu betaald vlaanderen slecht 600 000 euro, en de gemeenten betalen ook 400 000 euro.
Gevolg: 65 plussers content, Begroting ok, gemeenten, tja, die moeten betalen, en waar halen die dat geld? idd... Belastingen...
Conclusie: NIETS is gratis!
dat is toch niet erg?Pieter schreef: Conclusie: NIETS is gratis!
dit is gewoon de manier van de overheden om de mensen lichtjes te dwingen het openbaar vervoer te gebruiken. Als er teveel mensen met de auto rijden laat je gewoon de autogebruikers mee betalen voor het openbaar vervoer en vanzelf zullen er meer mensen de bus nemen! Niet gratis, maar wel doordacht
-
Pieter
Je mag natuurlijk ook gewoon EUR 23,20 betalen om van Halle naar Rodange te gaan, als je dat "eerlijker" vindt. Maar ik zie geen reden om meer te betalen voor een reis die korter is.overweg13 schreef:Gegarandeerd zal er een bepaling toegevoegd worden (als die er al niet is) die zegt dat het verboden is af te zien van een gedeelte van je reis, of iets in die zin. Ik vraag me trouwens af waarom iedereen er altijd zo op uit is om alle mogelijke speciale tarieven op oneigenlijke manieren te gebruiken. Je resit al voor een habbekrats, en toch is dat nog niet genoeg.
Ik heb overigens het sterke vermoeden dat er een regeling komt voor Rodange. Voor Maastricht hebben ze namelijk ook iets bedacht (al weet ik nog niet wat).
De SS is volgens mij in 1945 opgeheven...overweg13 schreef:Leer toch eens betalen voor wat je krijgt! Of waart de geest van de SS nog altijd door het land, al heeft die zich opgesloten in het verre Limburg?
Groetjes,
Rian
voor troisvierges in luxemburg is er ook een speciaal ticketrvdborgt schreef: Ik heb overigens het sterke vermoeden dat er een regeling komt voor Rodange. Voor Maastricht hebben ze namelijk ook iets bedacht (al weet ik nog niet wat)
SS = steve stuntrvdborgt schreef: De SS is volgens mij in 1945 opgeheven...