gezocht: conducteur goederentrein voor een paar vraagjes

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
kimba

gezocht: conducteur goederentrein voor een paar vraagjes

Bericht door kimba »

hallo,

wij zijn studenten Logistiek Management aan de Katholieke Hogeschool Mechelen.
Voor het vak Verkeersgeografie moeten we een enkele vraagjes stellen aan "chauffeurs" van de 4 vervoersmodi. Vrachtwagenchauffeur en Binnenschipper hebben we al gevonden , maar ren treinconducteur van een goederentrein vinden lijkt toch wel iets moeilijker.

Wie wil via PM laten weten of we een paar simpele vraagjes mogen stellen?

Alvast bedankt!

De Logistiekertjes
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik heb ooit met goederen gereden al is da enkel in het verleden (tot mei 2001)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1234
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

In het Nederlands zegt men niet conducteur maar treinbestuurder :wink:
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Tim schreef:In het Nederlands zegt men niet conducteur maar treinbestuurder :wink:
Machinist zeggen ze daar :lol: (ik wil mijzelf er niet mee rekenen :P )
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

In Nederland is het machinist maar in Vlaanderen Treinbestuurder :wink:

Dus in de taal Nederlands heb je 2 woorden ervoor.
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

NSNMBS schreef:In Nederland is het machinist maar in Vlaanderen Treinbestuurder :wink:

Dus in de taal Nederlands heb je 2 woorden ervoor.
Vlaams is ABN (algemeen beschaafd Nederlandsch) met een zéér eigenaardig accent! :P
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ach, je weet gewoon niet wat je zegt. Die Nederlanders, die hebben pas een raar taaltje :lol:
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

sncf-sncb schreef:
NSNMBS schreef:In Nederland is het machinist maar in Vlaanderen Treinbestuurder :wink:

Dus in de taal Nederlands heb je 2 woorden ervoor.
Vlaams is ABN (algemeen beschaafd Nederlandsch) met een zéér eigenaardig accent! :P
Je wilt daar dus mee zeggen dat machinist niet ABN is? lol
kimba

Bericht door kimba »

Tim schreef:In het Nederlands zegt men niet conducteur maar treinbestuurder :wink:
welja, in België kan beide he :p
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

in belgië zijn er drie mogelijkheden


machinist of treinbestuurders voor de vlamingen
conducteur voor de walen :-) en voor de meertaligen volstaat 1 van deze drie :-)
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Drie mogelijkheden? :P

Machinist en treinbestuurder voor de Vlamingen, conducteur et machiniste pour les amis francophones en Fahrer of Machinist voor de Duitssprekende Walen onder ons...

6 mogelijkheden dus. :lol:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1234
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Of voor depot Montzen: Zugführer!

Wat hou ik toch van het Duits :lol:
kimba

Bericht door kimba »

Hallo,

ik heb zonet de vragen ontvangen :

-Welk type goederen vervoert u meestal? Containers of bulkgoederen?
-Rijdt u steeds een vast traject of is dit variabel? Hoelang doet u hier over? Aan welke snelheid ongeveer?
-Zijn de recente evoluties in het spoor positief of niet?
-Waarom ziet het spoor zijn aandeel in vrachtvervoer afnemen/toenemen?
-Wat is hét belangrijkste voordeel van vervoer per spoor?
-Wordt er vaak intermodaal vervoerd?

Bedankt!
Tommyken

Bericht door Tommyken »

kimba schreef:Hallo,

ik heb zonet de vragen ontvangen :

-Welk type goederen vervoert u meestal? Containers of bulkgoederen?
Alle soorten die je maar kan bedenken
-Rijdt u steeds een vast traject of is dit variabel? Hoelang doet u hier over? Aan welke snelheid ongeveer?
Alles is variabel. Zowel het traject, reisduur ( afhankelijk van u snelheid en of er verkeer voor u zit en nog andere factoren ), Max snelheid dat wij kunnen krijgen voor een goederentrein is 100km/h alleen op de athus meuse lijn mogen bepaalde treinen 120km/h
-Zijn de recente evoluties in het spoor positief of niet?
Tja, is te zien hoe je het allemaal bekijkt en voor wie.
-Waarom ziet het spoor zijn aandeel in vrachtvervoer afnemen/toenemen?
Grote concurentie is op komst en dit heeft natuurlijk vele schomelingen bij bedrijven die graag hun goederen op tijd op de plaats hebben.-Wat is hét belangrijkste voordeel van vervoer per spoor?
-Wordt er vaak intermodaal vervoerd?
Yep... Bv: Muizen met Ambrogio treinen.
Bedankt!
TBbart

Bericht door TBbart »

PS. die snelheid hangt af van gewicht :wink:
ongeveer 2000 ton (voor een gemiddelde goederentrein)

PS. stel je vraag mss eens op het personeelsforum van de spoorweg
: http://www.rijdendpersoneel.be
Plaats reactie