Zoals er te lezen staat krijgen de 49 gemoderniseerde TGV Réseau-stellen geen vervolg.Het probleem ligt niet bij de kleur of smaak, maar wel een algemene conceptiefout: sommige materialen durven te gaan trillen bij 320 km/u, wat niet echt het comfort bevordert..LVDR schreef: On en parle..
La SNCF fait une croix sur les Lacroix
Les rames Lacroix ont à peine fait leur apparition que la SNCF va changer de design.On aurait pu s'attendre, pour les nouveaux TGV2N de nouvelle génération (TGV2N NG) recemment commandées (55 en ferme et 40 en option), à un design de type Lacroix. Il n'en sera rien, même si le successeur n'est pas encore connu.Quant au parc existant de rames à un niveau, les 49 rames rénovées selon Christian Lacroix seront sans suite.Ce n'est ni une question de goût ni une question de couleur.Mais plutôt de conception (les matériaux entrent en vibration) et de complexité de maintenance.Exemple: la nécessité de bien raccorder les motifs fait du renouvellement partiel de la moquette un casse-tête..
Normaal gezien moesten de TGV Duplex "Dasy" (= Duplex maar met IGBT's ipv GTO's, heeft dus dezelfde uitrusting als de POS min de 15kV mogelijkheid) af fabriek met het "Lacroix"-interieur uitgerust zijn, maar dat gaat dus niet door.De eveneens nog te renoveren stellen (TGV-R voor België en Italië en 3/4 van de Atlantique stellen, 1/4 is al gerenoveerd) krijgen dus een ander interieur.
Voor wie de mogelijkheden met de wedstrijd toendertijd nog eens wil bekijken is er deze site hier.Voor mij was Lacroix het beste voorstel, Recaro neigt naar Corail Téoz in 2de klasse en ook Kenzo kan niet overtuigen bij mij..
Wie weet komt er weer een nieuwe wedstrijd en krijgen we weer 3 andere interieurvoorstellen.Om op de voet te volgen dus..