kan dit wel kan dit wel???
-
treinbruno
Re: kan dit wel???
euh ja zover ik weet is tussen de motorbakken van een tgv en het eerste rijtuig maar een klassieke trekhaak voorzien.
normaal kan dit niet
en ik zie dat het laatste stuurrijtuig er ook niet is
waarschijnlijk is er iets kapot aan die twee stuurijtuigen en gaan zijn ze de overige wagons
ergens laten staan tot de stuurrijtuigen gemaakt zijn
waarschijnlijk is er iets kapot aan die twee stuurijtuigen en gaan zijn ze de overige wagons
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het een overbrenging was van de rijtuigen om onderhoud te kunnen uitvoeren.
in dit geval spreken we van motorbakken, aangezien aan beide kanten motoren voorzien zijn. een stuurrijtuig is een rijtuig zonder eigen motorisatie. maar als tussen motorbak en eerste rijtuig een klassieke trekhaak geplaatst is dan zie ik geen technisch probleem waarom deze loc de sleep niet aan de haak zou kunnen hebben.b-loc schreef:normaal kan dit niet
ik wist eigenlijk niet hoe die motorblokken noemdeSteven schreef:in dit geval spreken we van motorbakken, aangezien aan beide kanten motoren voorzien zijn. een stuurrijtuig is een rijtuig zonder eigen motorisatie. maar als tussen motorbak en eerste rijtuig een klassieke trekhaak geplaatst is dan zie ik geen technisch probleem waarom deze loc de sleep niet aan de haak zou kunnen hebben.b-loc schreef:normaal kan dit niet
voila weer een probleem uit de wereld
normaal kunnen die bakken zelfs alleen rijden, in zekere zin zijn dat gewoon locomotieven met 1 stuurpost.
dit kan natuurlijk wel alleen met het eerste en het laatste rijtuig, de rijtuigen daartussenin kunnen niet zomaar uit elkaar en zeker niet zomaar achter een loc gehangen worden 
je ziet het bewijs dat het wel kan hetreinbruno schreef:op wallorail kwam ik dit tegen
kan dit wel
![]()
maar idd dit kom je niet elke dag tegen
-
Dietrich
Zijn dan ook gemeenschappelijke draaistellen zoals bij Eurostar en nog zoveel ander materieel.Shrek schreef:dit kan natuurlijk wel alleen met het eerste en het laatste rijtuig, de rijtuigen daartussenin kunnen niet zomaar uit elkaar en zeker niet zomaar achter een loc gehangen worden
de motorbakken hebben hun eigen draaistellen en kunnen aldus rijden, maar de rijtuigen zitten net zoals eurostar en andere tgv produkten met gemeenschappelijke draaistellen tussen de rijtuigen (vandaar ook hun kortere lengte)
-
Bartjedj