In Brussel-Zuid heb ik een MS62 met horizontale koplampen zien weg rijden. Namelijk de trein die rijd naar de Luchthaven. Heeft dit een bepaalde reden?
Ik heb hiervan een foto, maar hij mag volgens het regelment niet op het forum verschijnen (graffiti). Wel een filmpje gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=lz5c-6Es8E8
Er zijn zo een kleine reeks van die stellen voorzien van dat type koplampen. Als ik me niet vergis was dit een korte proef (weet niet wat het doel was).
de verzonken lampen achter het glas zijn niet meer waard als een fietslicht, het is om die reden dat ze die aanpassen zodanig dat ze voldoende licht geven.
Ik vind de oudere ook schoner maar men heeft de afgelopen decennia op zowat al het oude materieel de originele lampen vervangen. Ook Sprinters, reeksen diesellocs zoals 62 enz hadden vroeger andere koplampen.
Laatst gewijzigd door Dietrich op 14 sep 2009, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Dietrich schreef:Ik vind de oudere ook schoner maar men heeft de afgelopen decennia op zowat al het oude materieel de originele lampen vervangen. Ook Spinters, reeksen diesellocs zoals 62 enz hadden vroeger andere koplampen.