Ervaar eens een ritje met de SNCF

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Concurrent

Ervaar eens een ritje met de SNCF

Bericht door Concurrent »

op http://video.google.com/videoplay?docid ... 0386371085

kun je eens mee rijden vanuit de cabine van een bergtrein en een gewoone klassieke SNCF trein!De andere filmpjes vind je rechts van de pagina.De trein vertrekt en effe later zit je in de cabine :P Misschien wel eens interessant voor diegene die zich een beeld willen vormen, hoe het er vooraan aan toe gaat :P TGV kan je ook zien voorbijrazen!
Wover

Bericht door Wover »

in Frankrijk liggen de krokodillen voor de seinen ofwa? :)

anyway, tof filmke, khad er daarstraks ook al eentje gevonden van een smalspoorlijntje ergens in het gebergte rond de mont blanc :)

die tb sjeest er precies wel lekker vandoor e :P
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Gelukkig zijn er nog geen geur-computers... Want die SNCF treinen zijn niet te ruiken!
Concurrent

http://video.google.com/videoplay?docid ... 9724306820

Dat filmke besef je toch de snelheid van een TGV :?
yannickvw

Bericht door yannickvw »

http://video.google.com/videoplay?docid ... 534&q=bnsf

Das pas een beest. Moet machtig zijn om met zoiets te rijden.

70 miles an hour met een paar duizend ton... :shock:

Nog eentje:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 94&q=train
Concurrent

Dat kan mss wel spactaculair zijn , maar onlangs was er nog een Treinaccident op NGC van de amerikaanse spoorwegen , en als ik dat echt mag geloven is de veiligheid daar dus echt 0!Een trein van 2 km lang die door 3 rode seinen rijd en dan nog niet stopt , dat begrijp ik niet echt.Enfin de reizigersteein waar hij tegenaanbostste eheft het geweten...

Ik vraag me eigenlijk ook af als je remt wanneer de laatste remmen dichtgaan???Want als wij een trein van 650 meter bijhebben duurt het toch al 10 tal seconden of zelfs langer voorralleer de laatste remmen aangrijpen...

Moesten er hier truckchauffeurs passeren, vergeet niet als je de weg gaat vragen , je wagen NIET OP DE OVERWEG TE PARKEREN of gedeeltelijk nog op de overweg te blijven staan.Het zou wel eens kunnen dat je vrachtwagen gereed is voor een matchboxversie!
TBbart

Bericht door TBbart »

ja, maar in die treinen van meer dan 3000 ton in amerika steken ze ook verschillende lokomotieven.... die vb gedeeltelijk defect zijn maar genoeg om te dienen als afremmachien... meestal hangt er dan vanachter ook eentje , soms zit op zo een trein een stuk of 5 TB's :D
yannickvw

Bericht door yannickvw »

Heb dat ook gezien van op NGC. Wel grappig. De drie treinbestuurders vooraan waren waarschijnlijk in slaap gevallen wegens een lange shift de dag ervoor. De hoofdbestuurder had last van diabetes en was alcholieker. En degene die vanachter in de trein zat, zag dat de trein steeds versnelde en rode lichten negeerde, maar deed niets. :? :shock:

Nuja, dat is nu ook weer niet representatief natuurlijk he. Maar het zijn en blijven bangelijke treinen.
Shrek

Bericht door Shrek »

yannickvw schreef:Heb dat ook gezien van op NGC. Wel grappig. De drie treinbestuurders vooraan waren waarschijnlijk in slaap gevallen wegens een lange shift de dag ervoor. De hoofdbestuurder had last van diabetes en was alcholieker. En degene die vanachter in de trein zat, zag dat de trein steeds versnelde en rode lichten negeerde, maar deed niets. :? :shock:

Nuja, dat is nu ook weer niet representatief natuurlijk he. Maar het zijn en blijven bangelijke treinen.
nen bestuurde die in slaap valt kan altijd gebeuren, maar me nen boekentas op de dodemanspedaal ... :roll:
Wover

Bericht door Wover »

Amerika -> dodemanspedaal?
TBbart

Bericht door TBbart »

nen bestuurde die in slaap valt kan altijd gebeuren, maar me nen boekentas op de dodemanspedaal ... :roll:
dan nog ... er zijn tb's die met een hersenbloeding zelfs de pedaal blijven bedienen...of ook als ze in slaap vallen ... het syndroom van pavlof noemt da :wink:
Shrek

Bericht door Shrek »

Wover schreef:Amerika -> dodemanspedaal?
ze lieten in de reportage zien da er nen boekentas opstond dus zullen ze er wel pedaaltjes hebben he :P
Concurrent

99,9% van wel he! :P Dodeman zal wel een wereldwijd gebruik hebben denk ik!Het is ten minste een beveiliging die in veel gevallen een veilige afloop brengt!
Steven

Bericht door Steven »

behalve in italie dan :-) daar rijden nog veel treinen met 2 bestuurders rond
Plaats reactie