kun je eens mee rijden vanuit de cabine van een bergtrein en een gewoone klassieke SNCF trein!De andere filmpjes vind je rechts van de pagina.De trein vertrekt en effe later zit je in de cabine Misschien wel eens interessant voor diegene die zich een beeld willen vormen, hoe het er vooraan aan toe gaat TGV kan je ook zien voorbijrazen!
Dat kan mss wel spactaculair zijn , maar onlangs was er nog een Treinaccident op NGC van de amerikaanse spoorwegen , en als ik dat echt mag geloven is de veiligheid daar dus echt 0!Een trein van 2 km lang die door 3 rode seinen rijd en dan nog niet stopt , dat begrijp ik niet echt.Enfin de reizigersteein waar hij tegenaanbostste eheft het geweten...
Ik vraag me eigenlijk ook af als je remt wanneer de laatste remmen dichtgaan???Want als wij een trein van 650 meter bijhebben duurt het toch al 10 tal seconden of zelfs langer voorralleer de laatste remmen aangrijpen...
Moesten er hier truckchauffeurs passeren, vergeet niet als je de weg gaat vragen , je wagen NIET OP DE OVERWEG TE PARKEREN of gedeeltelijk nog op de overweg te blijven staan.Het zou wel eens kunnen dat je vrachtwagen gereed is voor een matchboxversie!
ja, maar in die treinen van meer dan 3000 ton in amerika steken ze ook verschillende lokomotieven.... die vb gedeeltelijk defect zijn maar genoeg om te dienen als afremmachien... meestal hangt er dan vanachter ook eentje , soms zit op zo een trein een stuk of 5 TB's
Heb dat ook gezien van op NGC. Wel grappig. De drie treinbestuurders vooraan waren waarschijnlijk in slaap gevallen wegens een lange shift de dag ervoor. De hoofdbestuurder had last van diabetes en was alcholieker. En degene die vanachter in de trein zat, zag dat de trein steeds versnelde en rode lichten negeerde, maar deed niets.
Nuja, dat is nu ook weer niet representatief natuurlijk he. Maar het zijn en blijven bangelijke treinen.
yannickvw schreef:Heb dat ook gezien van op NGC. Wel grappig. De drie treinbestuurders vooraan waren waarschijnlijk in slaap gevallen wegens een lange shift de dag ervoor. De hoofdbestuurder had last van diabetes en was alcholieker. En degene die vanachter in de trein zat, zag dat de trein steeds versnelde en rode lichten negeerde, maar deed niets.
Nuja, dat is nu ook weer niet representatief natuurlijk he. Maar het zijn en blijven bangelijke treinen.
nen bestuurde die in slaap valt kan altijd gebeuren, maar me nen boekentas op de dodemanspedaal ...
nen bestuurde die in slaap valt kan altijd gebeuren, maar me nen boekentas op de dodemanspedaal ...
dan nog ... er zijn tb's die met een hersenbloeding zelfs de pedaal blijven bedienen...of ook als ze in slaap vallen ... het syndroom van pavlof noemt da
99,9% van wel he! Dodeman zal wel een wereldwijd gebruik hebben denk ik!Het is ten minste een beveiliging die in veel gevallen een veilige afloop brengt!