Treinreis door Europa

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Accelerat

Re: Treinreis door Europa

Bericht door Accelerat »

Nee omdat er ook nog geen nieuwe treinen tussen Perpignan en Barcelona bestaan. :roll:
Het zijn TGV's naar Figueres Vilafant en dan een aansluitend regionaal treintje.;)
Robin

Bericht door Robin »

heb al een ideale verbinding gevonden en bespaart me toch al 1 hotel :p

Antwerpen-Centraal : 15u30 met Thalys 9342
Parijs-Noord 17u35

Parijs-Autosterlitz: 20u37 met EN 477 (nachttrein)
Barcelona Estacion de France 08u24
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

sncf-sncb schreef:Nee omdat er ook nog geen nieuwe treinen tussen Perpignan en Barcelona bestaan. :roll:
Het zijn TGV's naar Figueres Vilafant en dan een aansluitend regionaal treintje.;)
Wel, net die TGV + aansluiting staat nog niet in die planner :)
K V B

Bericht door K V B »

Shrek schreef:
Robin schreef: Maar hou dat goed in het oog. Zeker als je de reis na juni wilt doen gaat die verbinding grondig veranderen (in de positieve zin :) )
Inderdaad. Er is zelfs sprake van een TGVLille - Barcelona, en Geneve - Barcelona - Madrid. Al zal het daarvoor mogelijks wachten zijn tot 2012.

Hier heb je een overzichtje:

http://fr.wikipedia.org/wiki/LGV_Perpig ... ploitation
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Parijs-Autosterlitz: 20u37 met EN 477 (nachttrein)
Barcelona Estacion de France 08u24
Niet nemen
46€ toeslag voor een zitplaats met een interrail, 70€ voor een slaapplaats

Neem beter de Corail Lunea naar Latour de carol, en stap daar over op de Cercanias van Barcelona (die Cercanias staat niet in de treinplanners, wel te vinden op renfe.es)
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

Het valt wel wederom op dat er geen enkele planner is die alle treinen van heel Europa kent. Het zou toch een grote vooruitgang zijn moest er 1 instantie zijn die echt alle treinen kent en ook elk soort vervoersbewijs of reservering kan verkopen.
:)
Robin

Bericht door Robin »

ben ondertussen nog eens veranderd of toch al de eerste dag, dit om de prijs een beetje te drukken ook :mrgreen: .

De kostprijs van de laatste 2 weet ik nog niet want dat moet ik aan het loket gaan vragen :)
1 maart 2011 dinsdag
Antwerpen-Centraal : 08u05 met IC 708
Lille-Flanders: 09u54
Kostprijs: Gratis

Lille-Europe: 12u05 met TGV 9832
Perpignan: 18u44
Kostprijs: 1,50€

Perpignan: 20hr25 met TGV 6213
Figueres Vilafant: 20u48
Kostprijs:

Figueres Vilafant: 21u03 met 00212
Barcelona Sants 22u45
Kostprijs:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
groentje schreef:Ik zou wellicht ook in plaats van de ICE van Wien naar Frankfurt, de IC naar Munchen en dan van daar de IC naar Keulen nemen, via de Rijnlijn. Je doet er iets langer over, natuurlijk.
Neem EN420/421 Wien-FFM-Köln... dat is langer in Wenen blijven, en een hotelnacht in Frankfurt a/M uitsparen. (Wien West 19u40, FFM rond 6uur en Köln 8.42u)
Voor de gewone sterveling: €39 voor een ligplaats, ontbijt inbegrepen.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
sncf-sncb schreef:De Catalan Talgo rijd niet meer, de Talgo Nostra Marum nog wel.
Heb je ergens een goede link waar ik wat meer uitleg over die Talgo's kan vinden? Er waren dus tot december dagelijks 2 dagverbindingen tussen Fransozenland en Spanje via Port Bou? En nu nog 1?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
groentje

Bericht door groentje »

Hmm, ik heb een voorkeur voor dagreizen, dan kan je het beste het omliggende landschap bewonderen. Maar die nachttrein is inderdaad wel een ideetje voor een uitstapje naar Oostenrijk.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
groentje schreef:Hmm, ik heb een voorkeur voor dagreizen, dan kan je het beste het omliggende landschap bewonderen. Maar die nachttrein is inderdaad wel een ideetje voor een uitstapje naar Oostenrijk.
Daar kan ik je wel gelijk in geven.
Voor een uitstap naar Oostenrijk is dat inderdaad een handige trein. Met de ICE erbij kost dat in sparpreis niet zo zot veel...
In de richting Köln > Wien heb je in de zomer nog net licht tussen Koblenz en Mainz, het mooiste deel van de Rijnlijn.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
K V B

Bericht door K V B »

Joris schreef: Neem EN420/421 Wien-FFM-Köln... dat is langer in Wenen blijven, en een hotelnacht in Frankfurt a/M uitsparen. (Wien West 19u40, FFM rond 6uur en Köln 8.42u)
Ik dacht dat het ontbijt enkel bij slaapplaatsen inklusief was. Niet dat het bij CNL veel voorstelt overigens.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
K V B schreef:
Joris schreef: Neem EN420/421 Wien-FFM-Köln... dat is langer in Wenen blijven, en een hotelnacht in Frankfurt a/M uitsparen. (Wien West 19u40, FFM rond 6uur en Köln 8.42u)
Ik dacht dat het ontbijt enkel bij slaapplaatsen inklusief was. Niet dat het bij CNL veel voorstelt overigens.
Inderdaad....
Maar die trein is niet van CNL maar een EN van ÖBB...
Afbeelding
En daarna komen ze nog eens rond met extra broodjes... Bij slaapwagen is het natuurlijk uitgebreider, daar heb je een hele keuzelijst.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Joris schreef:Hallo,
sncf-sncb schreef:De Catalan Talgo rijd niet meer, de Talgo Nostra Marum nog wel.
Heb je ergens een goede link waar ik wat meer uitleg over die Talgo's kan vinden? Er waren dus tot december dagelijks 2 dagverbindingen tussen Fransozenland en Spanje via Port Bou? En nu nog 1?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Ik heb helaas geen link voor je. De Talgo Nostra Marum is de enige die resteert. Deze vertrekt om 07h27 uit Montpellier St. Roch naar Cartagena.
Shrek

Bericht door Shrek »

sncf-sncb schreef:Ik heb helaas geen link voor je. De Talgo Nostra Marum is de enige die resteert. Deze vertrekt om 07h27 uit Montpellier St. Roch naar Cartagena.
Mare Nostrum bedoel je - de latijnse naam van de Middellandse zee :wink:
Plaats reactie