Nee omdat er ook nog geen nieuwe treinen tussen Perpignan en Barcelona bestaan.
Het zijn TGV's naar Figueres Vilafant en dan een aansluitend regionaal treintje.
sncf-sncb schreef:Nee omdat er ook nog geen nieuwe treinen tussen Perpignan en Barcelona bestaan.
Het zijn TGV's naar Figueres Vilafant en dan een aansluitend regionaal treintje.
Wel, net die TGV + aansluiting staat nog niet in die planner
Parijs-Autosterlitz: 20u37 met EN 477 (nachttrein)
Barcelona Estacion de France 08u24
Niet nemen
46€ toeslag voor een zitplaats met een interrail, 70€ voor een slaapplaats
Neem beter de Corail Lunea naar Latour de carol, en stap daar over op de Cercanias van Barcelona (die Cercanias staat niet in de treinplanners, wel te vinden op renfe.es)
Het valt wel wederom op dat er geen enkele planner is die alle treinen van heel Europa kent. Het zou toch een grote vooruitgang zijn moest er 1 instantie zijn die echt alle treinen kent en ook elk soort vervoersbewijs of reservering kan verkopen.
groentje schreef:Ik zou wellicht ook in plaats van de ICE van Wien naar Frankfurt, de IC naar Munchen en dan van daar de IC naar Keulen nemen, via de Rijnlijn. Je doet er iets langer over, natuurlijk.
Neem EN420/421 Wien-FFM-Köln... dat is langer in Wenen blijven, en een hotelnacht in Frankfurt a/M uitsparen. (Wien West 19u40, FFM rond 6uur en Köln 8.42u)
Voor de gewone sterveling: €39 voor een ligplaats, ontbijt inbegrepen.
Groeten,
Joris De Mol
sncf-sncb schreef:De Catalan Talgo rijd niet meer, de Talgo Nostra Marum nog wel.
Heb je ergens een goede link waar ik wat meer uitleg over die Talgo's kan vinden? Er waren dus tot december dagelijks 2 dagverbindingen tussen Fransozenland en Spanje via Port Bou? En nu nog 1?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Hmm, ik heb een voorkeur voor dagreizen, dan kan je het beste het omliggende landschap bewonderen. Maar die nachttrein is inderdaad wel een ideetje voor een uitstapje naar Oostenrijk.
groentje schreef:Hmm, ik heb een voorkeur voor dagreizen, dan kan je het beste het omliggende landschap bewonderen. Maar die nachttrein is inderdaad wel een ideetje voor een uitstapje naar Oostenrijk.
Daar kan ik je wel gelijk in geven.
Voor een uitstap naar Oostenrijk is dat inderdaad een handige trein. Met de ICE erbij kost dat in sparpreis niet zo zot veel...
In de richting Köln > Wien heb je in de zomer nog net licht tussen Koblenz en Mainz, het mooiste deel van de Rijnlijn.
Groeten,
Joris De Mol
Joris schreef:
Neem EN420/421 Wien-FFM-Köln... dat is langer in Wenen blijven, en een hotelnacht in Frankfurt a/M uitsparen. (Wien West 19u40, FFM rond 6uur en Köln 8.42u)
Voor de gewone sterveling: €39 voor een ligplaats, ontbijt inbegrepen.
Ik dacht dat het ontbijt enkel bij slaapplaatsen inklusief was. Niet dat het bij CNL veel voorstelt overigens.
Joris schreef:
Neem EN420/421 Wien-FFM-Köln... dat is langer in Wenen blijven, en een hotelnacht in Frankfurt a/M uitsparen. (Wien West 19u40, FFM rond 6uur en Köln 8.42u)
Voor de gewone sterveling: €39 voor een ligplaats, ontbijt inbegrepen.
Ik dacht dat het ontbijt enkel bij slaapplaatsen inklusief was. Niet dat het bij CNL veel voorstelt overigens.
Inderdaad....
Maar die trein is niet van CNL maar een EN van ÖBB...
En daarna komen ze nog eens rond met extra broodjes... Bij slaapwagen is het natuurlijk uitgebreider, daar heb je een hele keuzelijst.
Groeten,
Joris De Mol
sncf-sncb schreef:De Catalan Talgo rijd niet meer, de Talgo Nostra Marum nog wel.
Heb je ergens een goede link waar ik wat meer uitleg over die Talgo's kan vinden? Er waren dus tot december dagelijks 2 dagverbindingen tussen Fransozenland en Spanje via Port Bou? En nu nog 1?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Ik heb helaas geen link voor je. De Talgo Nostra Marum is de enige die resteert. Deze vertrekt om 07h27 uit Montpellier St. Roch naar Cartagena.
sncf-sncb schreef:Ik heb helaas geen link voor je. De Talgo Nostra Marum is de enige die resteert. Deze vertrekt om 07h27 uit Montpellier St. Roch naar Cartagena.
Mare Nostrum bedoel je - de latijnse naam van de Middellandse zee