Eurofima I6 vragen....

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
MaartendeJ

Re: Eurofima I6 vragen....

Bericht door MaartendeJ »

Alle rijtuigen die nu, op dit moment, in de Benelux en in de Fyra rijden zijn van NS-Hispeed, gehuurd/geleased van NS-R.

Altijd al geweest: Locs zijn van de NMBS, rijtuigen van de NS.

In April komt er dus een stammetje I6-rijtuigen van de OBB bij. Vast en zeker gehuurd door NS-hispeed.
260689

Bericht door 260689 »

MaartendeJ schreef:Alle rijtuigen die nu, op dit moment, in de Benelux en in de Fyra rijden zijn van NS-Hispeed, gehuurd/geleased van NS-R.

In April komt er dus een stammetje I6-rijtuigen van de OBB bij. Vast en zeker gehuurd door NS-hispeed.
I6 en I10 rijtuigen van de NMBS zie je zeer regelmatig nog in de Beneluxroulatie, van September 2009 tot december 2010 hadden ze zelfs vaste treinen die met I6/I10 reden.
donauwalzer

Bericht door donauwalzer »

Deze ÖBB Amz en Bmz wagens zijn allemaal geschikt gemaakt voor 200 km/h.
De kleuren zijn helaas niet verbeterd t.o.v de oude kleuren.
Maar het brengt wel weer wat afwisseling in de Benelux ondanks dat ik de Belgische I6 wagens mooier vind omdat
deze uiterlijk origineler zijn, zoals de ramen en schuifdeuren.

Op deze foto's het verschil te zien tussen de originele Eurofima Fiat draaistellen (0nder) en de draaistellen van de eigen serie naast de Eurofima.
Bijlagen
P1100918.JPG
P1100915.JPG
MaartendeJ

260689 schreef:
MaartendeJ schreef:Alle rijtuigen die nu, op dit moment, in de Benelux en in de Fyra rijden zijn van NS-Hispeed, gehuurd/geleased van NS-R.

I6 en I10 rijtuigen van de NMBS zie je zeer regelmatig nog in de Beneluxroulatie, van September 2009 tot december 2010 hadden ze zelfs vaste treinen die met I6/I10 reden.
Klopt, maar door NShispeed geleased.. Ik had het wellicht anders moeten formuleren: NMBS regelt de Locs, NSHispeed regelt de rijtuigen. En met regelen bedoel ik ook "verantwoordelijk zijn voor"
MaartendeJ

Vandaag(!) komt er met CNL 1318 (doordeweeks 418) een Oostenrijkse wagen I6-rijtuig mee het land in. Ongetwijfeld voor opleiding (sluiten van de deuren, kleine storingen).
Terminus

Bericht door Terminus »

MaartendeJ schreef:Vandaag(!) komt er met CNL 1318 (doordeweeks 418) een Oostenrijkse wagen I6-rijtuig mee het land in. Ongetwijfeld voor opleiding (sluiten van de deuren, kleine storingen).
Een "Oostenrijks I6-rijtuig" is wel geen correcte benaming voor dat type rijtuig. Het is niet dat dit type rijtuig in elk land "I6" heet ;-)
MaartendeJ

Maakt mij niet uit, zo vind ik het nog duidelijk overkomen, wat het belangrijkste is. :oops: :lol:
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

Terminus schreef:
MaartendeJ schreef:Vandaag(!) komt er met CNL 1318 (doordeweeks 418) een Oostenrijkse wagen I6-rijtuig mee het land in. Ongetwijfeld voor opleiding (sluiten van de deuren, kleine storingen).
Een "Oostenrijks I6-rijtuig" is wel geen correcte benaming voor dat type rijtuig. Het is niet dat dit type rijtuig in elk land "I6" heet ;-)
Hoe noemen deze dan?
donauwalzer

Bericht door donauwalzer »

Een 1e klas Wagen heette vroeger een Amoz nu Amz
Een 2e klas Wagen heette vroeger een Bmoz en nu Bmz
carlos

Bericht door carlos »

Dieselfreak schreef:
Steven schreef:Sinds kort zijn er ook een aantal aangepast om aan 200km/u te rijden waardoor je ze ook kan zien in de IC treinen tussen Oostenden en Eupen en ook op de trein Brussel Maastricht.
& Op welke uren doen die dan dienst op die lijnen? Ik heb al eens in een I10 gezeten op de IC A, maar een I6 heb ik daar nog niet gezien.

Deze morgen stond er in Brussel Noord (spoor10) rond 8u30 een trein T13+I6a+een reeeks I11-en+I11BDX

Is het de bedoeling dat op termijn alle I-en en alle I6-en 200km/u zullen mogen rijden?

Die upgrade van 160 naar 200 is dit pure homologatie, of zijn daar technische wijzigingen voor nodig?

Tenslotte zitten er ook andere types van rijtuigen in de pipeline om op^gewaardeerd te worden tot 200km/u? (ikdenk hierbij in de eerste plaats aan M6 en M4)
Brent

Bericht door Brent »

carlos schreef:
Dieselfreak schreef:
Steven schreef:Sinds kort zijn er ook een aantal aangepast om aan 200km/u te rijden waardoor je ze ook kan zien in de IC treinen tussen Oostenden en Eupen en ook op de trein Brussel Maastricht.
& Op welke uren doen die dan dienst op die lijnen? Ik heb al eens in een I10 gezeten op de IC A, maar een I6 heb ik daar nog niet gezien.

Deze morgen stond er in Brussel Noord (spoor10) rond 8u30 een trein T13+I6a+een reeeks I11-en+I11BDX

Is het de bedoeling dat op termijn alle I-en en alle I6-en 200km/u zullen mogen rijden?

Die upgrade van 160 naar 200 is dit pure homologatie, of zijn daar technische wijzigingen voor nodig?

Tenslotte zitten er ook andere types van rijtuigen in de pipeline om op^gewaardeerd te worden tot 200km/u? (ikdenk hierbij in de eerste plaats aan M6 en M4)
Wat is het verschil eigenlijk tussen i10 en i6? :oops:
overweg13

Bericht door overweg13 »

Brent schreef:
De I6 dragen de langste jurken, de I10 eerder Schotse kilts.
Met vriendelijke groet

overweg13
Brent

Bericht door Brent »

overweg13 schreef:
Brent schreef:
???? wa bedoelt ge nu
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

overweg13 schreef:
Brent schreef:
I6 heeft coupeetjes. gang is langs ene kant van rijtuig.
I10 daarbij zijn de zitplaatsen zoals bij een I11

De onderkant van I6 is mooier afgewerkt
I6 Afbeelding I10 Afbeelding Bij I6 hebben alle rijtuigen klapraampjes bij I10 deel klapraampjes en deel schuiframen
Brent

Bericht door Brent »

Nu ik deze vergelijking zie kan je het dus ook zien aan de ramen :)
Plaats reactie