Eurofima I6 vragen....
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Eurofima I6 vragen....
Alle rijtuigen die nu, op dit moment, in de Benelux en in de Fyra rijden zijn van NS-Hispeed, gehuurd/geleased van NS-R.
Altijd al geweest: Locs zijn van de NMBS, rijtuigen van de NS.
In April komt er dus een stammetje I6-rijtuigen van de OBB bij. Vast en zeker gehuurd door NS-hispeed.
Altijd al geweest: Locs zijn van de NMBS, rijtuigen van de NS.
In April komt er dus een stammetje I6-rijtuigen van de OBB bij. Vast en zeker gehuurd door NS-hispeed.
Re: Eurofima I6 vragen....
I6 en I10 rijtuigen van de NMBS zie je zeer regelmatig nog in de Beneluxroulatie, van September 2009 tot december 2010 hadden ze zelfs vaste treinen die met I6/I10 reden.MaartendeJ schreef:Alle rijtuigen die nu, op dit moment, in de Benelux en in de Fyra rijden zijn van NS-Hispeed, gehuurd/geleased van NS-R.
Altijd al geweest: Locs zijn van de NMBS, rijtuigen van de NS.
In April komt er dus een stammetje I6-rijtuigen van de OBB bij. Vast en zeker gehuurd door NS-hispeed.
Re: Eurofima I6 vragen....
Deze ÖBB Amz en Bmz wagens zijn allemaal geschikt gemaakt voor 200 km/h.
De kleuren zijn helaas niet verbeterd t.o.v de oude kleuren.
Maar het brengt wel weer wat afwisseling in de Benelux ondanks dat ik de Belgische I6 wagens mooier vind omdat
deze uiterlijk origineler zijn, zoals de ramen en schuifdeuren.
Op deze foto's het verschil te zien tussen de originele Eurofima Fiat draaistellen (0nder) en de draaistellen van de eigen serie naast de Eurofima.
De kleuren zijn helaas niet verbeterd t.o.v de oude kleuren.
Maar het brengt wel weer wat afwisseling in de Benelux ondanks dat ik de Belgische I6 wagens mooier vind omdat
deze uiterlijk origineler zijn, zoals de ramen en schuifdeuren.
Op deze foto's het verschil te zien tussen de originele Eurofima Fiat draaistellen (0nder) en de draaistellen van de eigen serie naast de Eurofima.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Eurofima I6 vragen....
Klopt, maar door NShispeed geleased.. Ik had het wellicht anders moeten formuleren: NMBS regelt de Locs, NSHispeed regelt de rijtuigen. En met regelen bedoel ik ook "verantwoordelijk zijn voor"260689 schreef:I6 en I10 rijtuigen van de NMBS zie je zeer regelmatig nog in de Beneluxroulatie, van September 2009 tot december 2010 hadden ze zelfs vaste treinen die met I6/I10 reden.MaartendeJ schreef:Alle rijtuigen die nu, op dit moment, in de Benelux en in de Fyra rijden zijn van NS-Hispeed, gehuurd/geleased van NS-R.
Altijd al geweest: Locs zijn van de NMBS, rijtuigen van de NS.
In April komt er dus een stammetje I6-rijtuigen van de OBB bij. Vast en zeker gehuurd door NS-hispeed.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Eurofima I6 vragen....
Vandaag(!) komt er met CNL 1318 (doordeweeks 418) een Oostenrijkse wagen I6-rijtuig mee het land in. Ongetwijfeld voor opleiding (sluiten van de deuren, kleine storingen).
Re: Eurofima I6 vragen....
Een "Oostenrijks I6-rijtuig" is wel geen correcte benaming voor dat type rijtuig. Het is niet dat dit type rijtuig in elk land "I6" heetMaartendeJ schreef:Vandaag(!) komt er met CNL 1318 (doordeweeks 418) een Oostenrijkse wagen I6-rijtuig mee het land in. Ongetwijfeld voor opleiding (sluiten van de deuren, kleine storingen).

-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Eurofima I6 vragen....
Maakt mij niet uit, zo vind ik het nog duidelijk overkomen, wat het belangrijkste is.



Re: Eurofima I6 vragen....
Hoe noemen deze dan?Terminus schreef:Een "Oostenrijks I6-rijtuig" is wel geen correcte benaming voor dat type rijtuig. Het is niet dat dit type rijtuig in elk land "I6" heetMaartendeJ schreef:Vandaag(!) komt er met CNL 1318 (doordeweeks 418) een Oostenrijkse wagen I6-rijtuig mee het land in. Ongetwijfeld voor opleiding (sluiten van de deuren, kleine storingen).
Re: Eurofima I6 vragen....
Een 1e klas Wagen heette vroeger een Amoz nu Amz
Een 2e klas Wagen heette vroeger een Bmoz en nu Bmz
Een 2e klas Wagen heette vroeger een Bmoz en nu Bmz
Re: Eurofima I6 vragen....
Dieselfreak schreef:& Op welke uren doen die dan dienst op die lijnen? Ik heb al eens in een I10 gezeten op de IC A, maar een I6 heb ik daar nog niet gezien.Steven schreef:Sinds kort zijn er ook een aantal aangepast om aan 200km/u te rijden waardoor je ze ook kan zien in de IC treinen tussen Oostenden en Eupen en ook op de trein Brussel Maastricht.
Deze morgen stond er in Brussel Noord (spoor10) rond 8u30 een trein T13+I6a+een reeeks I11-en+I11BDX
Is het de bedoeling dat op termijn alle I-en en alle I6-en 200km/u zullen mogen rijden?
Die upgrade van 160 naar 200 is dit pure homologatie, of zijn daar technische wijzigingen voor nodig?
Tenslotte zitten er ook andere types van rijtuigen in de pipeline om op^gewaardeerd te worden tot 200km/u? (ikdenk hierbij in de eerste plaats aan M6 en M4)
Re: Eurofima I6 vragen....
Wat is het verschil eigenlijk tussen i10 en i6?carlos schreef:Dieselfreak schreef:& Op welke uren doen die dan dienst op die lijnen? Ik heb al eens in een I10 gezeten op de IC A, maar een I6 heb ik daar nog niet gezien.Steven schreef:Sinds kort zijn er ook een aantal aangepast om aan 200km/u te rijden waardoor je ze ook kan zien in de IC treinen tussen Oostenden en Eupen en ook op de trein Brussel Maastricht.
Deze morgen stond er in Brussel Noord (spoor10) rond 8u30 een trein T13+I6a+een reeeks I11-en+I11BDX
Is het de bedoeling dat op termijn alle I-en en alle I6-en 200km/u zullen mogen rijden?
Die upgrade van 160 naar 200 is dit pure homologatie, of zijn daar technische wijzigingen voor nodig?
Tenslotte zitten er ook andere types van rijtuigen in de pipeline om op^gewaardeerd te worden tot 200km/u? (ikdenk hierbij in de eerste plaats aan M6 en M4)

Re: Eurofima I6 vragen....
De I6 dragen de langste jurken, de I10 eerder Schotse kilts.Brent schreef:
Wat is het verschil eigenlijk tussen i10 en i6?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Eurofima I6 vragen....
???? wa bedoelt ge nuoverweg13 schreef:De I6 dragen de langste jurken, de I10 eerder Schotse kilts.Brent schreef:
Wat is het verschil eigenlijk tussen i10 en i6?
Re: Eurofima I6 vragen....
I6 heeft coupeetjes. gang is langs ene kant van rijtuig.overweg13 schreef:De I6 dragen de langste jurken, de I10 eerder Schotse kilts.Brent schreef:
Wat is het verschil eigenlijk tussen i10 en i6?
I10 daarbij zijn de zitplaatsen zoals bij een I11
De onderkant van I6 is mooier afgewerkt
I6

