Dat gaan ze dan toch geen IC meer noemen hoop ik. Dat zou toch al te belachelijk zijn. Hoogstens IR?Duikbril AM86 schreef:Het paradepaardje van Descheemeacker de Stoptrein Lokeren <=> Beervelde <=> Gent wordt dus opgedoekt; de ICP stopt dus bijkomend in Gentbrugge en Beervelde.
Dienstregeling 2012
Re: Dienstregeling 2012
Re: Dienstregeling 2012
Dat hoeft helemaal niet, er liggen daar twee sporen dus die treinen kunnen dat stukje naast elkaar rijden.MaartendeJ schreef:Keertijd zat, maar er wordt tussen Maastricht-Maastricht Randwijck v.v. nogal dwars door de 6800 (Stoptrein M. Randwijck-Roermond) gereden..
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Dienstregeling 2012
Ja, maar de twee treinen komen elkaar tussen Randwijck en Eijsden tegen.
En op Randwijck staan er treinen zowel op spoor 1 als 3 te keren (spoor 2 kun je niet keren), dus zou je in beide richtingen over spoor 2 moeten. En je kunt uit Maastricht richting Vise pas net voor Eijsden naar links.
En op Randwijck staan er treinen zowel op spoor 1 als 3 te keren (spoor 2 kun je niet keren), dus zou je in beide richtingen over spoor 2 moeten. En je kunt uit Maastricht richting Vise pas net voor Eijsden naar links.
Re: Dienstregeling 2012
Hallo,
Ergens best jammer dat de L trein verdwijnt, maar schrap dan toch op z'n minst die stop in Gentbrugge... Ze maken er weer een zooi van...
Groeten,
Joris De Mol
Wat dacht je? Het is de nmbs hé... Die noemen een trein pas een IC trein als hij in genoeg stations stopt...Paul schreef:Dat gaan ze dan toch geen IC meer noemen hoop ik. Dat zou toch al te belachelijk zijn. Hoogstens IR?Duikbril AM86 schreef:Het paradepaardje van Descheemeacker de Stoptrein Lokeren <=> Beervelde <=> Gent wordt dus opgedoekt; de ICP stopt dus bijkomend in Gentbrugge en Beervelde.
Ergens best jammer dat de L trein verdwijnt, maar schrap dan toch op z'n minst die stop in Gentbrugge... Ze maken er weer een zooi van...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Dienstregeling 2012
Wil dit zeggen dat in Leopoldsburg perron 2 terug in dienst komt? Dan zou er in principe terug een toezichter moeten komen voor de reizigers in 't oog te houden die de sporen moeten oversteken, tenzij de treinen voor/achter de oversteek stoppen...Molenbruch Y. schreef:Dag,
Nu de nieuwe dienstregeling toch al online staat, zal het geen kwaad kunnen dat ik dit lijstje alvast opsom:
* in de Kempen wijzigt de dienstregeling van de IR e fors omwille van de werken op lijn 15. Buiten de spits wordt er niet meer gekoppeld in Mol, wordt er gekruist in Leopoldsburg en verkleint de keertijd in Neerpelt én in Hasselt tot 4 (of 64?) minuten. Tijdens de spits zijn er afwijkende scenario's.
Groeten,
Naar mijn mening zal het in Neerpelt eerder een 64' keertijd worden dan een 4', met een extra treinstam tot gevolg (en er zijn al MW41'ers te kort...). Dan kan men op die tijd evengoed doorrijden tot Hamont - als daar nog een perron is - i.p.v. te wachten tot 2013...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Dienstregeling 2012
Kijk ik scheel of zie ik dat er geen verbetering maar een verslechtering inzit tussen Brussel en Namen/Libramont? Zijn die werken in Namen tegen dan nog niet klaar, en zou en vermindering van de rittijd dan niet logischer zijn?
Re: Dienstregeling 2012
Tussen Namen en Libramont is het allemaal nog lang niet klaar hoor. Er zijn daar nog vele afsluitingen nodig om de bovenleiding klaar te krijgen. En een spoor afsluiten wilt zeggen vertraging, wat ze goedmaken met een langere rittijdkika schreef:Kijk ik scheel of zie ik dat er geen verbetering maar een verslechtering inzit tussen Brussel en Namen/Libramont? Zijn die werken in Namen tegen dan nog niet klaar, en zou en vermindering van de rittijd dan niet logischer zijn?

Re: Dienstregeling 2012
Wat is de reden waarop de L Gent - Antwerpen beperkt word tot Lokeren (voor 20u)?
IC-A Trein 545 blijft van Eupen tot Leuven rijden wat een jammere zaak is. (word er voorzien al met type 18 te rijden indien de opleidingen hernomen worden?)
Treinaanbod op L59 is heel onoverzichtelijk geworden. 's Morgens rijden de treinen zoals ze nu rijden maar na 8u a 9u word inderdaad de rijpaden van de IC-P en IC-C verwisseld
IC-C 723 Antwerpen - Gent - Kortrijk zal niet meer rijden, de laatste trein richting gent van de dag is IC-C trein 722 Antwerpen - Gent - Kortrijk met als vertrek 22u53.
Heel de dag rijd de L trein tussen Antwerpen en Lokeren, na 20u rijd deze dan wel verder tot Gent.
IC-G zal voortaan altijd stoppen in Beveren waas wat nu niet het geval was. bijkomend zal deze 1 min later toekomen in Oostende, nu xxu57/na xx58.
IC-C vertrekt in Antwerpen om xxu53 en de IC-P op het uur met als gevolg:
IC-P op het uur xxuxx
IC-G xxu18
IC-C xxu53
kwa verhouding is dit ronduit slecht. En laat ons eerlijk zijn dit is nu ook slecht afgesteld op elkaar.
IC-P zal de hele dag door in zowel Gentbrugge als Beervelde stoppen (na 20u word dit opgevangen door de L trein).
Met andere woorden het wordt enkel maar slechter.
IC-A Trein 545 blijft van Eupen tot Leuven rijden wat een jammere zaak is. (word er voorzien al met type 18 te rijden indien de opleidingen hernomen worden?)
Treinaanbod op L59 is heel onoverzichtelijk geworden. 's Morgens rijden de treinen zoals ze nu rijden maar na 8u a 9u word inderdaad de rijpaden van de IC-P en IC-C verwisseld
IC-C 723 Antwerpen - Gent - Kortrijk zal niet meer rijden, de laatste trein richting gent van de dag is IC-C trein 722 Antwerpen - Gent - Kortrijk met als vertrek 22u53.
Heel de dag rijd de L trein tussen Antwerpen en Lokeren, na 20u rijd deze dan wel verder tot Gent.
IC-G zal voortaan altijd stoppen in Beveren waas wat nu niet het geval was. bijkomend zal deze 1 min later toekomen in Oostende, nu xxu57/na xx58.
IC-C vertrekt in Antwerpen om xxu53 en de IC-P op het uur met als gevolg:
IC-P op het uur xxuxx
IC-G xxu18
IC-C xxu53
kwa verhouding is dit ronduit slecht. En laat ons eerlijk zijn dit is nu ook slecht afgesteld op elkaar.
IC-P zal de hele dag door in zowel Gentbrugge als Beervelde stoppen (na 20u word dit opgevangen door de L trein).
Met andere woorden het wordt enkel maar slechter.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Dienstregeling 2012
Neen, enkel L 2672 bedient Beervelde om 23:24, maar tussen 19:38 en 23:24 zal er geen enkele trein meer stoppen. Het is ook alleen deze rit die nog naar Gent wordt doorgetrokken.IC-P zal de hele dag door in zowel Gentbrugge als Beervelde stoppen (na 20u word dit opgevangen door de L trein).
Dat is zelfs nog niemand opgevallen, maar het klopt: in de richting van Antwerpen worden 's ochtends de rijpaden van IC C en IC P inderdaad niet omgewisseld. Verwarrend. Misschien dat een verschuiving van de IC C in de ochtendspits niet viel in te passen in de drgl op lijn 75?Treinaanbod op L59 is heel onoverzichtelijk geworden. 's Morgens rijden de treinen zoals ze nu rijden maar na 8u a 9u word inderdaad de rijpaden van de IC-P en IC-C verwisseld
Groeten,
Re: Dienstregeling 2012
De gegevens zullen nog wel niet 100% correct zijn, zo ontbreken bijvoorbeeld nog de laatste treinen vanuit Antwerpen C naar Sint-Niklaas (L 2673), Mol (IR 3224), Essen (L 2773).Molenbruch Y. schreef:Neen, enkel L 2672 bedient Beervelde om 23:24, maar tussen 19:38 en 23:24 zal er geen enkele trein meer stoppen. Het is ook alleen deze rit die nog naar Gent wordt doorgetrokken.IC-P zal de hele dag door in zowel Gentbrugge als Beervelde stoppen (na 20u word dit opgevangen door de L trein).
Dat is zelfs nog niemand opgevallen, maar het klopt: in de richting van Antwerpen worden 's ochtends de rijpaden van IC C en IC P inderdaad niet omgewisseld. Verwarrend. Misschien dat een verschuiving van de IC C in de ochtendspits niet viel in te passen in de drgl op lijn 75?Treinaanbod op L59 is heel onoverzichtelijk geworden. 's Morgens rijden de treinen zoals ze nu rijden maar na 8u a 9u word inderdaad de rijpaden van de IC-P en IC-C verwisseld
Groeten,
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: Dienstregeling 2012
Als je op stationsnaam zoekt, lijkt het erop dat voor geen enkel station een vertrek getoond wordt tijdens het "laatste blok" van de dag (bv. 23:15-00:15), alleszins als je een datum vanaf 12 december ingeeft. Vreemd is dat de betrokken treinen wél in de database staan wanneer je rechtstreeks het nummer ingeeft.
Groeten,
Groeten,
Re: Dienstregeling 2012
Aha, bedankt voor de tip. Dat ik daar zelf niet aan gedacht hebMolenbruch Y. schreef:Als je op stationsnaam zoekt, lijkt het erop dat voor geen enkel station een vertrek getoond wordt tijdens het "laatste blok" van de dag (bv. 23:15-00:15), alleszins als je een datum vanaf 12 december ingeeft. Vreemd is dat de betrokken treinen wél in de database staan wanneer je rechtstreeks het nummer ingeeft.
Groeten,

Re: Dienstregeling 2012
Hopelijk betekent dit niet dat er nog niet beslist is of deze treinen uberhaupt wel zullen gaan rijden. Als ze niet willen besparen op personeel,loketten of haltes is het hier misschien wel...Molenbruch Y. schreef:Als je op stationsnaam zoekt, lijkt het erop dat voor geen enkel station een vertrek getoond wordt tijdens het "laatste blok" van de dag (bv. 23:15-00:15), alleszins als je een datum vanaf 12 december ingeeft. Vreemd is dat de betrokken treinen wél in de database staan wanneer je rechtstreeks het nummer ingeeft.
Groeten,
Re: Dienstregeling 2012
Zie eerder. Ik was u drie dagen voorneigezug schreef:En.....de Beneluxtrein staat nog in de dienstregeling
