Dienstregeling 2012

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Paul
Berichten: 1330
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Paul »

Duikbril AM86 schreef:Het paradepaardje van Descheemeacker de Stoptrein Lokeren <=> Beervelde <=> Gent wordt dus opgedoekt; de ICP stopt dus bijkomend in Gentbrugge en Beervelde.
Dat gaan ze dan toch geen IC meer noemen hoop ik. Dat zou toch al te belachelijk zijn. Hoogstens IR?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
ReisThijs
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 feb 2009, 15:09
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door ReisThijs »

MaartendeJ schreef:Keertijd zat, maar er wordt tussen Maastricht-Maastricht Randwijck v.v. nogal dwars door de 6800 (Stoptrein M. Randwijck-Roermond) gereden..
Dat hoeft helemaal niet, er liggen daar twee sporen dus die treinen kunnen dat stukje naast elkaar rijden.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door MaartendeJ »

Ja, maar de twee treinen komen elkaar tussen Randwijck en Eijsden tegen.

En op Randwijck staan er treinen zowel op spoor 1 als 3 te keren (spoor 2 kun je niet keren), dus zou je in beide richtingen over spoor 2 moeten. En je kunt uit Maastricht richting Vise pas net voor Eijsden naar links.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Joris »

Hallo,
Paul schreef:
Duikbril AM86 schreef:Het paradepaardje van Descheemeacker de Stoptrein Lokeren <=> Beervelde <=> Gent wordt dus opgedoekt; de ICP stopt dus bijkomend in Gentbrugge en Beervelde.
Dat gaan ze dan toch geen IC meer noemen hoop ik. Dat zou toch al te belachelijk zijn. Hoogstens IR?
Wat dacht je? Het is de nmbs hé... Die noemen een trein pas een IC trein als hij in genoeg stations stopt...
Ergens best jammer dat de L trein verdwijnt, maar schrap dan toch op z'n minst die stop in Gentbrugge... Ze maken er weer een zooi van...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door LML »

Molenbruch Y. schreef:Dag,

Nu de nieuwe dienstregeling toch al online staat, zal het geen kwaad kunnen dat ik dit lijstje alvast opsom:
* in de Kempen wijzigt de dienstregeling van de IR e fors omwille van de werken op lijn 15. Buiten de spits wordt er niet meer gekoppeld in Mol, wordt er gekruist in Leopoldsburg en verkleint de keertijd in Neerpelt én in Hasselt tot 4 (of 64?) minuten. Tijdens de spits zijn er afwijkende scenario's.

Groeten,
Wil dit zeggen dat in Leopoldsburg perron 2 terug in dienst komt? Dan zou er in principe terug een toezichter moeten komen voor de reizigers in 't oog te houden die de sporen moeten oversteken, tenzij de treinen voor/achter de oversteek stoppen...

Naar mijn mening zal het in Neerpelt eerder een 64' keertijd worden dan een 4', met een extra treinstam tot gevolg (en er zijn al MW41'ers te kort...). Dan kan men op die tijd evengoed doorrijden tot Hamont - als daar nog een perron is - i.p.v. te wachten tot 2013...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
kika
Berichten: 2865
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door kika »

Kijk ik scheel of zie ik dat er geen verbetering maar een verslechtering inzit tussen Brussel en Namen/Libramont? Zijn die werken in Namen tegen dan nog niet klaar, en zou en vermindering van de rittijd dan niet logischer zijn?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Shrek »

kika schreef:Kijk ik scheel of zie ik dat er geen verbetering maar een verslechtering inzit tussen Brussel en Namen/Libramont? Zijn die werken in Namen tegen dan nog niet klaar, en zou en vermindering van de rittijd dan niet logischer zijn?
Tussen Namen en Libramont is het allemaal nog lang niet klaar hoor. Er zijn daar nog vele afsluitingen nodig om de bovenleiding klaar te krijgen. En een spoor afsluiten wilt zeggen vertraging, wat ze goedmaken met een langere rittijd :wink:
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door 260689 »

Wat is de reden waarop de L Gent - Antwerpen beperkt word tot Lokeren (voor 20u)?

IC-A Trein 545 blijft van Eupen tot Leuven rijden wat een jammere zaak is. (word er voorzien al met type 18 te rijden indien de opleidingen hernomen worden?)

Treinaanbod op L59 is heel onoverzichtelijk geworden. 's Morgens rijden de treinen zoals ze nu rijden maar na 8u a 9u word inderdaad de rijpaden van de IC-P en IC-C verwisseld

IC-C 723 Antwerpen - Gent - Kortrijk zal niet meer rijden, de laatste trein richting gent van de dag is IC-C trein 722 Antwerpen - Gent - Kortrijk met als vertrek 22u53.

Heel de dag rijd de L trein tussen Antwerpen en Lokeren, na 20u rijd deze dan wel verder tot Gent.

IC-G zal voortaan altijd stoppen in Beveren waas wat nu niet het geval was. bijkomend zal deze 1 min later toekomen in Oostende, nu xxu57/na xx58.

IC-C vertrekt in Antwerpen om xxu53 en de IC-P op het uur met als gevolg:

IC-P op het uur xxuxx
IC-G xxu18
IC-C xxu53
kwa verhouding is dit ronduit slecht. En laat ons eerlijk zijn dit is nu ook slecht afgesteld op elkaar.
IC-P zal de hele dag door in zowel Gentbrugge als Beervelde stoppen (na 20u word dit opgevangen door de L trein).
Met andere woorden het wordt enkel maar slechter.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Molenbruch Y. »

IC-P zal de hele dag door in zowel Gentbrugge als Beervelde stoppen (na 20u word dit opgevangen door de L trein).
Neen, enkel L 2672 bedient Beervelde om 23:24, maar tussen 19:38 en 23:24 zal er geen enkele trein meer stoppen. Het is ook alleen deze rit die nog naar Gent wordt doorgetrokken.
Treinaanbod op L59 is heel onoverzichtelijk geworden. 's Morgens rijden de treinen zoals ze nu rijden maar na 8u a 9u word inderdaad de rijpaden van de IC-P en IC-C verwisseld
Dat is zelfs nog niemand opgevallen, maar het klopt: in de richting van Antwerpen worden 's ochtends de rijpaden van IC C en IC P inderdaad niet omgewisseld. Verwarrend. Misschien dat een verschuiving van de IC C in de ochtendspits niet viel in te passen in de drgl op lijn 75?

Groeten,
thejay
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Poort der Kempen
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door thejay »

Molenbruch Y. schreef:
IC-P zal de hele dag door in zowel Gentbrugge als Beervelde stoppen (na 20u word dit opgevangen door de L trein).
Neen, enkel L 2672 bedient Beervelde om 23:24, maar tussen 19:38 en 23:24 zal er geen enkele trein meer stoppen. Het is ook alleen deze rit die nog naar Gent wordt doorgetrokken.
Treinaanbod op L59 is heel onoverzichtelijk geworden. 's Morgens rijden de treinen zoals ze nu rijden maar na 8u a 9u word inderdaad de rijpaden van de IC-P en IC-C verwisseld
Dat is zelfs nog niemand opgevallen, maar het klopt: in de richting van Antwerpen worden 's ochtends de rijpaden van IC C en IC P inderdaad niet omgewisseld. Verwarrend. Misschien dat een verschuiving van de IC C in de ochtendspits niet viel in te passen in de drgl op lijn 75?

Groeten,
De gegevens zullen nog wel niet 100% correct zijn, zo ontbreken bijvoorbeeld nog de laatste treinen vanuit Antwerpen C naar Sint-Niklaas (L 2673), Mol (IR 3224), Essen (L 2773).
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Molenbruch Y. »

Als je op stationsnaam zoekt, lijkt het erop dat voor geen enkel station een vertrek getoond wordt tijdens het "laatste blok" van de dag (bv. 23:15-00:15), alleszins als je een datum vanaf 12 december ingeeft. Vreemd is dat de betrokken treinen wél in de database staan wanneer je rechtstreeks het nummer ingeeft.

Groeten,
thejay
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Poort der Kempen
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door thejay »

Molenbruch Y. schreef:Als je op stationsnaam zoekt, lijkt het erop dat voor geen enkel station een vertrek getoond wordt tijdens het "laatste blok" van de dag (bv. 23:15-00:15), alleszins als je een datum vanaf 12 december ingeeft. Vreemd is dat de betrokken treinen wél in de database staan wanneer je rechtstreeks het nummer ingeeft.

Groeten,
Aha, bedankt voor de tip. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :oops:
neigezug

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door neigezug »

En.....de Beneluxtrein staat nog in de dienstregeling
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Shrek »

Molenbruch Y. schreef:Als je op stationsnaam zoekt, lijkt het erop dat voor geen enkel station een vertrek getoond wordt tijdens het "laatste blok" van de dag (bv. 23:15-00:15), alleszins als je een datum vanaf 12 december ingeeft. Vreemd is dat de betrokken treinen wél in de database staan wanneer je rechtstreeks het nummer ingeeft.

Groeten,
Hopelijk betekent dit niet dat er nog niet beslist is of deze treinen uberhaupt wel zullen gaan rijden. Als ze niet willen besparen op personeel,loketten of haltes is het hier misschien wel...
Terminus
Berichten: 1146
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Terminus »

neigezug schreef:En.....de Beneluxtrein staat nog in de dienstregeling
Zie eerder. Ik was u drie dagen voor :-)
Plaats reactie