Dienstregeling 2012

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689
Berichten: 3775
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door 260689 »

overweg13 schreef:Anderzijds kun je je toch wel de vraag stellen of het zin heeft om een P-trein te laten rijden net na een IC-trein, die nauwelijks een viertal halten meer bedient. Er is nog plaats zat op de IC en de P-trein vervoert echt niet zo veel pendelaars, ik heb het gisteren nog kunnen vaststellen. Dus lijkt het me echt geen onmogelijke oplossing.
Het academiejaar moet nog beginnen, vergeet dit niet dat dit nog meer extra reizigers met zich meebrengt.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Bart »

De geruchtenmolen draait weer op volle toeren. Dat is ieder jaar hetzelfde verhaal.
Het laatste gerucht dat ik heb opgevangen (en al vaak heb opgevangen) is, dat de 700 reeks komende van Kortrijk in Antwerpen de 1800 reeks wordt, en andersom.
De 3000 reeks zou een aparte treinreeks worden, en zou niet meer met MS96 stellen, maar met 1 stel break (buiten de spits) gereden worden.
De tijd voor frontverandering zou in Gent 10 minuten bedragen, en in Antwerpen 1 uur. In dat uur tijd zitten er bij bepaalde diensten extra uitwijkertjes tussen naar bundel Schijnpoort. Dit om ofwel een break te gaan afzetten na de ochtendspits, of een break te gaan koppelen vlak voor de avondspits.
Blijkbaar hebben ze de bezettingsgraad van de 3000 reeks geanalyseerd, en zou de bezettingsgraad te laag zijn om constant met 2 of 3 stellen MS96 te rijden. Door het materiaal van de 700 reeks met de 1800 constant om te wisselen, zouden ze motorstellen 96 uitsparen....
Peche

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Peche »

BartB schreef:Vandaag stond er in HLN dat die van actiecomite lijn12 boos zijn omdat vanaf december tijdens de avondspits de IC-trein uit Brussel verandert in een L-trein vanaf Antwerpen, waardoor hij ocharme 8 min later in Essen zal aankomen :roll: . De reden hiervoor is dat er op de -2 in Antwerpen geen plaats is voor de P-trein, dus moet de IC-trein zijn dienstregeling overnemen.

Wat er niet in het artikel stond was het goede nieuws voor lijn 12: de echte L-trein is heel de dag door 5 minuten sneller dan nu omdat hij nu ook de tunnel mag nemen.

Dus alle gekheid op een stokje: buiten de avondspits is de L-trein maar 3 minuten trager dan de IC-trein, tijdens de avondspits is de L-trein 6 minuten sneller dan de IC-trein.
Dit laat maar weereens zien dat die lome dubbeldekkers helemaal niet thuishoren op lijn 12...
Het is niet omdat de dubbeldekkers traag en loom zijn. Maar omdat de uurregeling zo breed is dat het verschil zo klein is.
De M6'n kunnen weldegelijk op de uurregeling als stoptrein rijden als ze willen.
We moesten niet optrekken naar 120 met de IC of we kwamen een minuut of 2 te vroeg aan in ieder station...
En ze hebben het vorig jaar nog breder gemaakt de uurregeling door 4 minuten keertijd af te nemen in Essen...
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Stef »

Bart schreef:De geruchtenmolen draait weer op volle toeren. Dat is ieder jaar hetzelfde verhaal.
Het laatste gerucht dat ik heb opgevangen (en al vaak heb opgevangen) is, dat de 700 reeks komende van Kortrijk in Antwerpen de 1800 reeks wordt, en andersom.
De 3000 reeks zou een aparte treinreeks worden, en zou niet meer met MS96 stellen, maar met 1 stel break (buiten de spits) gereden worden.
De tijd voor frontverandering zou in Gent 10 minuten bedragen, en in Antwerpen 1 uur. In dat uur tijd zitten er bij bepaalde diensten extra uitwijkertjes tussen naar bundel Schijnpoort. Dit om ofwel een break te gaan afzetten na de ochtendspits, of een break te gaan koppelen vlak voor de avondspits.
Blijkbaar hebben ze de bezettingsgraad van de 3000 reeks geanalyseerd, en zou de bezettingsgraad te laag zijn om constant met 2 of 3 stellen MS96 te rijden. Door het materiaal van de 700 reeks met de 1800 constant om te wisselen, zouden ze motorstellen 96 uitsparen....
Dat zou dan willen zeggen dat tweespanningsstellen continu naar Oostende gaan rijden?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689
Berichten: 3775
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door 260689 »

Stef schreef:
Bart schreef:De geruchtenmolen draait weer op volle toeren. Dat is ieder jaar hetzelfde verhaal.
Het laatste gerucht dat ik heb opgevangen (en al vaak heb opgevangen) is, dat de 700 reeks komende van Kortrijk in Antwerpen de 1800 reeks wordt, en andersom.
De 3000 reeks zou een aparte treinreeks worden, en zou niet meer met MS96 stellen, maar met 1 stel break (buiten de spits) gereden worden.
De tijd voor frontverandering zou in Gent 10 minuten bedragen, en in Antwerpen 1 uur. In dat uur tijd zitten er bij bepaalde diensten extra uitwijkertjes tussen naar bundel Schijnpoort. Dit om ofwel een break te gaan afzetten na de ochtendspits, of een break te gaan koppelen vlak voor de avondspits.
Blijkbaar hebben ze de bezettingsgraad van de 3000 reeks geanalyseerd, en zou de bezettingsgraad te laag zijn om constant met 2 of 3 stellen MS96 te rijden. Door het materiaal van de 700 reeks met de 1800 constant om te wisselen, zouden ze motorstellen 96 uitsparen....
Dat zou dan willen zeggen dat tweespanningsstellen continu naar Oostende gaan rijden?
Niet slecht men dunkt, de AM96 bi de eigenaarswerkplaats is Oostende en men zal waarschijnlijk defecten rapper willen vermaken dus is het eigenlijk een win win situatie.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door ferry »

Hoi

Volgens Nieuwsblad van vandaag zou P trein 8253 wel blijven rijden, doch één minuut later vertrekken (dus op zelfde vertrekuur als IC!, zijnde 17:16). De vertrekuren vanaf 12/12/ zijn wel van de website weggehaald...)

Wait and see!

f
260689
Berichten: 3775
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door 260689 »

ferry schreef:Hoi

Volgens Nieuwsblad van vandaag zou P trein 8253 wel blijven rijden, doch één minuut later vertrekken (dus op zelfde vertrekuur als IC!, zijnde 17:16). De vertrekuren vanaf 12/12/ zijn wel van de website weggehaald...)

Wait and see!

f
IC = tunnel, P = ringspoor.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Stef »

260689 schreef: Niet slecht men dunkt, de AM96 bi de eigenaarswerkplaats is Oostende en men zal waarschijnlijk defecten rapper willen vermaken dus is het eigenlijk een win win situatie.
Mijn punt is dat er tweespanningsstellen niet thuishoren op lijnen die door eenspanningsstellen kunnen gedaan worden. Ok het gebeurt nu ook, maar ik vind dat niet logisch. Wanneer het wel kan: om zoals je aangeeft naar de TW Oostende te gaan.
Laatst gewijzigd door Stef op 15 sep 2011, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2085
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door FLV-FGSP »

Inmiddels is de nieuwe dienstregeling niet meer raadpleegbaar via www.railtime.be :-(
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13087
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Shrek »

Stef schreef:Mijn punt is dat er tweespanningsstellen niet thuishoren op lijnen die door eenspanningsstellen kunnen gedaan worden. Ok het gebeurt nu ook, maar ik vind dat niet logisch. Wanneer het wel kan: om zoals je aangeeft naar de TW Oostende te gaan.
En waarom niet dan? In Frankrijk gebeurd dat constant. Het is ook gewoon veel handiger als je niet moet kijken naar welk materieel waar mag rijden en gewoon alles naar overal kan...
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Stef »

Shrek schreef:
Stef schreef:Mijn punt is dat er tweespanningsstellen niet thuishoren op lijnen die door eenspanningsstellen kunnen gedaan worden. Ok het gebeurt nu ook, maar ik vind dat niet logisch. Wanneer het wel kan: om zoals je aangeeft naar de TW Oostende te gaan.
En waarom niet dan? In Frankrijk gebeurd dat constant. Het is ook gewoon veel handiger als je niet moet kijken naar welk materieel waar mag rijden en gewoon alles naar overal kan...
Omdat er 2 reeksen van AM96 zijn, één- en tweespanningsstellen. Waarom zou zo'n tweespanningsstel dan op lijnen moeten rijden die perfect met éénspanningsstellen kan worden gedaan? Er kan maar 1 reden zijn: ze hebben er meer dan genoeg van.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Peche

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Peche »

FLV-FGSP schreef:Inmiddels is de nieuwe dienstregeling niet meer raadpleegbaar via http://www.railtime.be :-(
Omdat er teveel commotie over komt?
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door ferry »

Hoi
Commotie?
Gaat dan maar eens in Zwitserland zien waar sedert maanden het fahrplanentwurf ter inzage is en kan bekommentarieerd worden.
Is in ons apeland uiteraard onmogelijk.



f
K V B
Berichten: 3389
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door K V B »

Bart schreef: In dat uur tijd zitten er bij bepaalde diensten extra uitwijkertjes tussen naar bundel Schijnpoort. Dit om ofwel een break te gaan afzetten na de ochtendspits, of een break te gaan koppelen vlak voor de avondspits.
Maar waarom moet men om een _treinstel_ af te koppelen uitwijken naar de bundel. Dat kan toch gewoon in het station?
Hobbes
Berichten: 760
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Hobbes »

K V B schreef:
Bart schreef: In dat uur tijd zitten er bij bepaalde diensten extra uitwijkertjes tussen naar bundel Schijnpoort. Dit om ofwel een break te gaan afzetten na de ochtendspits, of een break te gaan koppelen vlak voor de avondspits.
Maar waarom moet men om een _treinstel_ af te koppelen uitwijken naar de bundel. Dat kan toch gewoon in het station?
Het ontkoppelen zelf gebeurt in het station, maar men moet ergens blijven met het leeg materiaal dus dat wijkt uit naar de bundel.
Plaats reactie