Het academiejaar moet nog beginnen, vergeet dit niet dat dit nog meer extra reizigers met zich meebrengt.overweg13 schreef:Anderzijds kun je je toch wel de vraag stellen of het zin heeft om een P-trein te laten rijden net na een IC-trein, die nauwelijks een viertal halten meer bedient. Er is nog plaats zat op de IC en de P-trein vervoert echt niet zo veel pendelaars, ik heb het gisteren nog kunnen vaststellen. Dus lijkt het me echt geen onmogelijke oplossing.
Dienstregeling 2012
Re: Dienstregeling 2012
Re: Dienstregeling 2012
De geruchtenmolen draait weer op volle toeren. Dat is ieder jaar hetzelfde verhaal.
Het laatste gerucht dat ik heb opgevangen (en al vaak heb opgevangen) is, dat de 700 reeks komende van Kortrijk in Antwerpen de 1800 reeks wordt, en andersom.
De 3000 reeks zou een aparte treinreeks worden, en zou niet meer met MS96 stellen, maar met 1 stel break (buiten de spits) gereden worden.
De tijd voor frontverandering zou in Gent 10 minuten bedragen, en in Antwerpen 1 uur. In dat uur tijd zitten er bij bepaalde diensten extra uitwijkertjes tussen naar bundel Schijnpoort. Dit om ofwel een break te gaan afzetten na de ochtendspits, of een break te gaan koppelen vlak voor de avondspits.
Blijkbaar hebben ze de bezettingsgraad van de 3000 reeks geanalyseerd, en zou de bezettingsgraad te laag zijn om constant met 2 of 3 stellen MS96 te rijden. Door het materiaal van de 700 reeks met de 1800 constant om te wisselen, zouden ze motorstellen 96 uitsparen....
Het laatste gerucht dat ik heb opgevangen (en al vaak heb opgevangen) is, dat de 700 reeks komende van Kortrijk in Antwerpen de 1800 reeks wordt, en andersom.
De 3000 reeks zou een aparte treinreeks worden, en zou niet meer met MS96 stellen, maar met 1 stel break (buiten de spits) gereden worden.
De tijd voor frontverandering zou in Gent 10 minuten bedragen, en in Antwerpen 1 uur. In dat uur tijd zitten er bij bepaalde diensten extra uitwijkertjes tussen naar bundel Schijnpoort. Dit om ofwel een break te gaan afzetten na de ochtendspits, of een break te gaan koppelen vlak voor de avondspits.
Blijkbaar hebben ze de bezettingsgraad van de 3000 reeks geanalyseerd, en zou de bezettingsgraad te laag zijn om constant met 2 of 3 stellen MS96 te rijden. Door het materiaal van de 700 reeks met de 1800 constant om te wisselen, zouden ze motorstellen 96 uitsparen....
Re: Dienstregeling 2012
Het is niet omdat de dubbeldekkers traag en loom zijn. Maar omdat de uurregeling zo breed is dat het verschil zo klein is.BartB schreef:Vandaag stond er in HLN dat die van actiecomite lijn12 boos zijn omdat vanaf december tijdens de avondspits de IC-trein uit Brussel verandert in een L-trein vanaf Antwerpen, waardoor hij ocharme 8 min later in Essen zal aankomen. De reden hiervoor is dat er op de -2 in Antwerpen geen plaats is voor de P-trein, dus moet de IC-trein zijn dienstregeling overnemen.
Wat er niet in het artikel stond was het goede nieuws voor lijn 12: de echte L-trein is heel de dag door 5 minuten sneller dan nu omdat hij nu ook de tunnel mag nemen.
Dus alle gekheid op een stokje: buiten de avondspits is de L-trein maar 3 minuten trager dan de IC-trein, tijdens de avondspits is de L-trein 6 minuten sneller dan de IC-trein.
Dit laat maar weereens zien dat die lome dubbeldekkers helemaal niet thuishoren op lijn 12...
De M6'n kunnen weldegelijk op de uurregeling als stoptrein rijden als ze willen.
We moesten niet optrekken naar 120 met de IC of we kwamen een minuut of 2 te vroeg aan in ieder station...
En ze hebben het vorig jaar nog breder gemaakt de uurregeling door 4 minuten keertijd af te nemen in Essen...
Re: Dienstregeling 2012
Dat zou dan willen zeggen dat tweespanningsstellen continu naar Oostende gaan rijden?Bart schreef:De geruchtenmolen draait weer op volle toeren. Dat is ieder jaar hetzelfde verhaal.
Het laatste gerucht dat ik heb opgevangen (en al vaak heb opgevangen) is, dat de 700 reeks komende van Kortrijk in Antwerpen de 1800 reeks wordt, en andersom.
De 3000 reeks zou een aparte treinreeks worden, en zou niet meer met MS96 stellen, maar met 1 stel break (buiten de spits) gereden worden.
De tijd voor frontverandering zou in Gent 10 minuten bedragen, en in Antwerpen 1 uur. In dat uur tijd zitten er bij bepaalde diensten extra uitwijkertjes tussen naar bundel Schijnpoort. Dit om ofwel een break te gaan afzetten na de ochtendspits, of een break te gaan koppelen vlak voor de avondspits.
Blijkbaar hebben ze de bezettingsgraad van de 3000 reeks geanalyseerd, en zou de bezettingsgraad te laag zijn om constant met 2 of 3 stellen MS96 te rijden. Door het materiaal van de 700 reeks met de 1800 constant om te wisselen, zouden ze motorstellen 96 uitsparen....




Re: Dienstregeling 2012
Niet slecht men dunkt, de AM96 bi de eigenaarswerkplaats is Oostende en men zal waarschijnlijk defecten rapper willen vermaken dus is het eigenlijk een win win situatie.Stef schreef:Dat zou dan willen zeggen dat tweespanningsstellen continu naar Oostende gaan rijden?Bart schreef:De geruchtenmolen draait weer op volle toeren. Dat is ieder jaar hetzelfde verhaal.
Het laatste gerucht dat ik heb opgevangen (en al vaak heb opgevangen) is, dat de 700 reeks komende van Kortrijk in Antwerpen de 1800 reeks wordt, en andersom.
De 3000 reeks zou een aparte treinreeks worden, en zou niet meer met MS96 stellen, maar met 1 stel break (buiten de spits) gereden worden.
De tijd voor frontverandering zou in Gent 10 minuten bedragen, en in Antwerpen 1 uur. In dat uur tijd zitten er bij bepaalde diensten extra uitwijkertjes tussen naar bundel Schijnpoort. Dit om ofwel een break te gaan afzetten na de ochtendspits, of een break te gaan koppelen vlak voor de avondspits.
Blijkbaar hebben ze de bezettingsgraad van de 3000 reeks geanalyseerd, en zou de bezettingsgraad te laag zijn om constant met 2 of 3 stellen MS96 te rijden. Door het materiaal van de 700 reeks met de 1800 constant om te wisselen, zouden ze motorstellen 96 uitsparen....
Re: Dienstregeling 2012
Hoi
Volgens Nieuwsblad van vandaag zou P trein 8253 wel blijven rijden, doch één minuut later vertrekken (dus op zelfde vertrekuur als IC!, zijnde 17:16). De vertrekuren vanaf 12/12/ zijn wel van de website weggehaald...)
Wait and see!
f
Volgens Nieuwsblad van vandaag zou P trein 8253 wel blijven rijden, doch één minuut later vertrekken (dus op zelfde vertrekuur als IC!, zijnde 17:16). De vertrekuren vanaf 12/12/ zijn wel van de website weggehaald...)
Wait and see!
f
Re: Dienstregeling 2012
IC = tunnel, P = ringspoor.ferry schreef:Hoi
Volgens Nieuwsblad van vandaag zou P trein 8253 wel blijven rijden, doch één minuut later vertrekken (dus op zelfde vertrekuur als IC!, zijnde 17:16). De vertrekuren vanaf 12/12/ zijn wel van de website weggehaald...)
Wait and see!
f
Re: Dienstregeling 2012
Mijn punt is dat er tweespanningsstellen niet thuishoren op lijnen die door eenspanningsstellen kunnen gedaan worden. Ok het gebeurt nu ook, maar ik vind dat niet logisch. Wanneer het wel kan: om zoals je aangeeft naar de TW Oostende te gaan.260689 schreef: Niet slecht men dunkt, de AM96 bi de eigenaarswerkplaats is Oostende en men zal waarschijnlijk defecten rapper willen vermaken dus is het eigenlijk een win win situatie.
Laatst gewijzigd door Stef op 15 sep 2011, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.




Re: Dienstregeling 2012
Inmiddels is de nieuwe dienstregeling niet meer raadpleegbaar via www.railtime.be 

Re: Dienstregeling 2012
En waarom niet dan? In Frankrijk gebeurd dat constant. Het is ook gewoon veel handiger als je niet moet kijken naar welk materieel waar mag rijden en gewoon alles naar overal kan...Stef schreef:Mijn punt is dat er tweespanningsstellen niet thuishoren op lijnen die door eenspanningsstellen kunnen gedaan worden. Ok het gebeurt nu ook, maar ik vind dat niet logisch. Wanneer het wel kan: om zoals je aangeeft naar de TW Oostende te gaan.
Re: Dienstregeling 2012
Omdat er 2 reeksen van AM96 zijn, één- en tweespanningsstellen. Waarom zou zo'n tweespanningsstel dan op lijnen moeten rijden die perfect met éénspanningsstellen kan worden gedaan? Er kan maar 1 reden zijn: ze hebben er meer dan genoeg van.Shrek schreef:En waarom niet dan? In Frankrijk gebeurd dat constant. Het is ook gewoon veel handiger als je niet moet kijken naar welk materieel waar mag rijden en gewoon alles naar overal kan...Stef schreef:Mijn punt is dat er tweespanningsstellen niet thuishoren op lijnen die door eenspanningsstellen kunnen gedaan worden. Ok het gebeurt nu ook, maar ik vind dat niet logisch. Wanneer het wel kan: om zoals je aangeeft naar de TW Oostende te gaan.




Re: Dienstregeling 2012
Omdat er teveel commotie over komt?FLV-FGSP schreef:Inmiddels is de nieuwe dienstregeling niet meer raadpleegbaar via http://www.railtime.be
Re: Dienstregeling 2012
Hoi
Commotie?
Gaat dan maar eens in Zwitserland zien waar sedert maanden het fahrplanentwurf ter inzage is en kan bekommentarieerd worden.
Is in ons apeland uiteraard onmogelijk.
f
Commotie?
Gaat dan maar eens in Zwitserland zien waar sedert maanden het fahrplanentwurf ter inzage is en kan bekommentarieerd worden.
Is in ons apeland uiteraard onmogelijk.
f
Re: Dienstregeling 2012
Maar waarom moet men om een _treinstel_ af te koppelen uitwijken naar de bundel. Dat kan toch gewoon in het station?Bart schreef: In dat uur tijd zitten er bij bepaalde diensten extra uitwijkertjes tussen naar bundel Schijnpoort. Dit om ofwel een break te gaan afzetten na de ochtendspits, of een break te gaan koppelen vlak voor de avondspits.
Re: Dienstregeling 2012
Het ontkoppelen zelf gebeurt in het station, maar men moet ergens blijven met het leeg materiaal dus dat wijkt uit naar de bundel.K V B schreef:Maar waarom moet men om een _treinstel_ af te koppelen uitwijken naar de bundel. Dat kan toch gewoon in het station?Bart schreef: In dat uur tijd zitten er bij bepaalde diensten extra uitwijkertjes tussen naar bundel Schijnpoort. Dit om ofwel een break te gaan afzetten na de ochtendspits, of een break te gaan koppelen vlak voor de avondspits.