Het Groot Nederlands Treinen Topic

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Wauw :)
De 2530 is erg mooi zo. De 2459 mag wel weer een likje verf gebruiken :P
Concurrent

Bericht door Concurrent »

En wanneer gaat de NS nu eens fatsoenlijke treinen aankopen ?:P

Grapje zenne , vind alleen de NMBS toch veel schoonder als je ziet naar de buurlanden frankrijk,nederland en duitsland.Vind dat NMBS niet mag klagen!
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Concurrent schreef:En wanneer gaat de NS nu eens fatsoenlijke treinen aankopen ?:P

Grapje zenne , vind alleen de NMBS toch veel schoonder als je ziet naar de buurlanden frankrijk,nederland en duitsland.Vind dat NMBS niet mag klagen!
NS toch zeker ook niet?

Wat vind je niet schoon van de NS dan?
groentje

Bericht door groentje »

Ondertussen heb ik wel eens gezeten in een van die NS-dubbeldekkers, en ik moet zeggen, op het kleine detail van de te kleine ramen zat ik er tien keer liever dan in de M6. Je moet ook geen Plan T met onze MS96en vergelijken, he.
Steven

Bericht door Steven »

groentje schreef:Ondertussen heb ik wel eens gezeten in een van die NS-dubbeldekkers, en ik moet zeggen, op het kleine detail van de te kleine ramen zat ik er tien keer liever dan in de M6. Je moet ook geen Plan T met onze MS96en vergelijken, he.
het grooste nadeel aan ns materieel? vrij eenvoudig totaal geen zonnewering te vinden in geen enkel vorm, kan heel lastig zijn, zeker bij bepaalde standen van de zon
Shrek

Bericht door Shrek »

ze hebben wel automaten met frisdrank, en da maakt al veel goe :P
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:ze hebben wel automaten met frisdrank, en da maakt al veel goe :P
dan heb ik liever iets minder zon op men smoel dan heel de tijd last van dorst te hebben of waterogen te krijgen van de stand van de zon in men ogen
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

groentje schreef:Ondertussen heb ik wel eens gezeten in een van die NS-dubbeldekkers, en ik moet zeggen, op het kleine detail van de te kleine ramen zat ik er tien keer liever dan in de M6. Je moet ook geen Plan T met onze MS96en vergelijken, he.
Plan T moet je zeker niet met AM96 vergelijken :P

Dit kan je wel vergelijken misschien:
(vooral op functie per trein)
B --- NL
AM96 --- ICM
I11 --- ICRm
AM Klassiek --- Plan V/T
M5 --- DDM
Break/AM 75 --- DD-AR
M6 --- IRM
AM86 --- SGMm/SGM-II
MW41 --- DM'90
edje

Bericht door edje »

Geef mij maar het nederlandse spul.
NS wil terminste nog wel eens leuke reclame treinen inzetten.
In iedergeval stukken beter dan dat roze ding van de NMBS
Afbeelding [/img]
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

groentje schreef:Ondertussen heb ik wel eens gezeten in een van die NS-dubbeldekkers, en ik moet zeggen, op het kleine detail van de te kleine ramen zat ik er tien keer liever dan in de M6.
Als je in DDM (de stoptreindubbeldekkers) gezeten hebt, is dit natuurlijk geen vergelijking. Als je VIRM (intercitydubbeldekker) bedoelt, dan zou ik het nog wel eens met jou eens kunnen zijn, als ik een keer in een M6 gezeten zou hebben. VIRM houd ik ook niet van. DDM zal ongeveer hetzelfde zijn als M5.

Treinen waar ik wel graag in zit: ICM Koploper, ICK ex-Duitse rijtuigen, ICRm-rijtuigen, SM'90 Railhoppers (helaas buiten dienst), DM'90 Buffels (waarschijnlijk tien keer beter dan MW41), DDM alleen de oude banken, Plan V alleen als het rustig is.
edje

Bericht door edje »

Bastiaan schreef:
Treinen waar ik wel graag in zit: ICM Koploper, ICK ex-Duitse rijtuigen, ICRm-rijtuigen, SM'90 Railhoppers (helaas buiten dienst), DM'90 Buffels (waarschijnlijk tien keer beter dan MW41), DDM alleen de oude banken, Plan V alleen als het rustig is.
Als je DM'90 lekker vindt zitten, dan moet je Plan T ook fijn vinden.
En dan met name de vierzitjes van Plan T

De 1e klas zitting van de DM'90 wordt gebruikt als 2e klas zitting in de Plan T
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

DM'90 vind ik kwa ruimte erg fijn om in te zitten. De stoelen zijn natuurlijk wat minder, maar daar let ik dan niet op.
edje

Bericht door edje »

Laatst moest ik naar een afspraak in Nijmegen.
In Zutphen kon ik kiezen of per IRM als sneltrein naar Nijmegen, of met een Plan T als stoptrein naar Nijmegen.
Ik heb gekozen voor de laatste. en zittend in een coupe boven een motordraaistel, heb ik heerlijk genoten van de ruige rit.
groentje

Bericht door groentje »

Ik zal toch de Virms hebben bedoeld. Veel ervaring heb ik niet met NS-treinen, hoor, alleen de Benelux en die Virms tussen Tilburg en Roosendaal. Eerlijk gezegd, zonder Virm te willen verheerlijken, ik vond het toch beter zitten dan onze M6-rijtuigen. Ze zaten zachter, ik had meer ruimte, ik vond het licht aangenamer, ze hadden een betere opstelling, waar ik zat had ik minder last van lawaai, en ze hadden dat vervelende boordje niet.
TreinenFanaat

Bericht door TreinenFanaat »

Afbeelding RN - 6440 - 6414 met een gemengde-trein te Oisterwijk.
Afbeelding RN - 6471 - 6402 met een containertrein te Oisterwijk.
Afbeelding RN - 6493 - 6483 - 6481 met een gemengde-trein te Rijen (5 Eiken).
Afbeelding ERS - 6607 met een containertrein te Rijen (5 Eiken).
Afbeelding NMBS - 7783 - 7782 met een (lege) containertrein te Rijen (5 Eiken).
Afbeelding NS Mat.64 plan.V - 480 te Rijen (5 Eiken).
Afbeelding RN - 1611 met een kalktrein te Rijen (5 Eiken).
Afbeelding ICM - 4015 - 4036 te Rijen (5 Eiken).
Afbeelding RN - 6414 - 6440 met een gemengde-trein te Rijen (5 Eiken).
Afbeelding RN - 232 902 - 7 met een containertrein te Rijen (5 Eiken).

Spoorse Groet,
J :wink: hannes.
Plaats reactie