ik passerde daarstraks langs tussen schaarbeek en buda en ik zag dat ze de laatste oude bovenleidingspalen op L25 aan het vervangen zijn.
Dit zijn volgens mij de enige nog resterende palen uit 1935, dus liefhebbers van oude bovenleiding haast u om nog wat fotos te maken
Shrek schreef:ik passerde daarstraks langs tussen schaarbeek en buda en ik zag dat ze de laatste oude bovenleidingspalen op L25 aan het vervangen zijn.
Dit zijn volgens mij de enige nog resterende palen uit 1935, dus liefhebbers van oude bovenleiding haast u om nog wat fotos te maken
ge moet al wel verdragen da de nieuwe er al bij op uwe foto zullen staan
Shrek schreef:ik passerde daarstraks langs tussen schaarbeek en buda en ik zag dat ze de laatste oude bovenleidingspalen op L25 aan het vervangen zijn.
En voor deze werken hebben ze hun beste toezichter aangesteld.. IKKE!!
Deze week was ik in verlof, maar ik vermoed dat ze ondertussen aan kp 6.000 zullen zitten van spB. Vorige week vrijdag waren ze gestopt aan p5/30 en met 4 palen/nacht gemiddeld zouden ze daar toch al moeten zijn. 1 nacht is +/-4u werken.
Maar als ik me niet vergis zijn dit niet de originele palen want ik dacht dat de eerste palen van hout waren.
En zoveel haast moet er nu ook niet zijn want de werken duren nog minimum 3 maand.
misschien de allereerste palen , maar k heb foto's van FSR gezien waar destoomtreinen toen nog heer en meester waren en darr zag ik duidelijk de ijzeren bovenleingspalen opstaan
Steven schreef:bij mijn weten is in belgie enkel gebruik gemaakt van houten palen in functie van telegraaflijnen en telefoonlijnen
We hebben zelfs nog enkele houten palen liggen in het magazijn en dit in gevallen van grote averijen. Maar in de meeste gevallen wordt er een baantrein van Amec-Spie ofzo opgevorderd omdat die in het bezit zijn van betontreinen met alle nodige logistiek om dit sneller en minder omslachtig op te lossen.
Trainspotterke schreef:Mijn vraag is nu: waarom moeten die palen vervangen worden? Kunnen ze binnen een aantal jaar aan metaalmoeheid in mekaar vallen, of zo?
Ik denk dat de meeste palen nu nog rechtgehouden worden doordat ze aan de bovenleiding bevestigd zijn...
Bij sommige palen is de dikte van het vlees nog minder dan de helft. Het is echt wel geen overbodige luxe om deze nu te vervangen.
Trainspotterke schreef:Mijn vraag is nu: waarom moeten die palen vervangen worden? Kunnen ze binnen een aantal jaar aan metaalmoeheid in mekaar vallen, of zo?
Ik denk dat de meeste palen nu nog rechtgehouden worden doordat ze aan de bovenleiding bevestigd zijn...
Bij sommige palen is de dikte van het vlees nog minder dan de helft. Het is echt wel geen overbodige luxe om deze nu te vervangen.
idd die palen hebben hun beste jaren dienst gehad en hebben recht op pensioen