gezocht: conducteur goederentrein voor een paar vraagjes

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Steven schreef:" chef alles in orde of moet de depanneerder langskomen?"
Haha de depanneerder! :lol:
Wover

Bericht door Wover »

sncf-sncb schreef:
Steven schreef:" chef alles in orde of moet de depanneerder langskomen?"
Haha de depanneerder! :lol:
Welja, als er teveel panneermeel op uw schnitzelke zit, dan moet de depanneerder komen e ;)

Neenee, depanneerder of depanneur is Vlaams voor takeldienst ofzoiets, hoewel ik niet weet of het voor treinen dezelfde betekenis heeft.
Steven

Bericht door Steven »

hehe ni zozeer takeldienst, want dat noemen wij de secours :-)

depanneerders zijn mensen die iets dieper opleiding gekregen hebben van het materieel, die iets meer materieel ter hun beschikking hebben om dingen te herstellen.
* vervangen van registratiebanden/datacassettes
* herstellen koplampen (en alle andere lampkes die er op een trein zijn, stuurtafel en zo)
* vervangen van telocborstels (onderaan de trein)
* .....
Wover

Bericht door Wover »

Eigenlijk redelijk off topic, maar die borstels voor de krokodillen, hoe komt het dat je dat zo hard voelt in een motorstel als je daarover rijdt? Bv bij mw41 is het toch elke keer bijna even "hard" als over een wissel rijden dat je dat voelt...

Terwijl je dan bv van een grote vogel die frontaal op de loc botst niets voelt
Steven

Bericht door Steven »

horen zal je bedoelen, want ik heb da als bestuurder nog nooit 'gevoeld' hoor, en ik ken alle ms, en bij de locs reeksen 11/13/21/27 heb ik da ook nog ni gevoeld
Wover

Bericht door Wover »

mja, eigenlijk enkel de mw41 dan, hoewel ik het in een break dacht ik ook al gevoeld heb
lucian

Bericht door lucian »

Geloof me :D Als je een krokodil begint te voelen als je erover
rijdt dan denk ik dat je beter een E376 ( formulier om een incident te melden of je in nood te verklaren) uit je boekentas neemt :twisted:
Wover

Bericht door Wover »

Ik blijf erbij, in een mw41 voel je het echt wel...

Of zijn er andere factoren waardoor hij kan gaan schudden bij een krokodil?
lucian

Bericht door lucian »

Wover schreef:Ik blijf erbij, in een mw41 voel je het echt wel...

Of zijn er andere factoren waardoor hij kan gaan schudden bij een krokodil?
Bij elke krokodil of soms ?
Wover

Bericht door Wover »

Bij elke ja. Ik zal er morgen nog eens extra op letten ;)
lucian

Bericht door lucian »

En is dat op één specifieke lijn of op verschillende lijnen?
1607

Bericht door 1607 »

dat zijn gewoon vluchtheuvels dat je voelt. das een nieuw project van de nmbs om tb's trager te doen rijden. :wink:
Steven

Bericht door Steven »

normaal kan je dat echt niet voelen, die borstelharen die er onder hangen om het contact met die krokodil te maken zijn echt wel soepel genoeg hoor, je kan ze met de hand buigen, die gaan dus zeker de trein niet extra doen schudden :-)
lucian

Bericht door lucian »

Ik heb een verleden bij infrabel. En ik kan maar 1 reden bedenken en dat is dat de gelijmde voegen ( elektrische scheiding tussen de rails om SK'S te creëren) thv het sein versleten zijn. Dan krijg je het effect van vroeger. Nl toen er nog geen langgelaste sporen waren. En je rails van 36 m had. Dan krijg je dat regelmatig geklop onder de wielen. :D
Steven

Bericht door Steven »

das ook de enige reden die ik kan vinden, maar meestal ligt een krokodil niet ter hoogte van zo een voeg zover ik me kan voorstellen
Plaats reactie