hehe ni zozeer takeldienst, want dat noemen wij de secours
depanneerders zijn mensen die iets dieper opleiding gekregen hebben van het materieel, die iets meer materieel ter hun beschikking hebben om dingen te herstellen.
* vervangen van registratiebanden/datacassettes
* herstellen koplampen (en alle andere lampkes die er op een trein zijn, stuurtafel en zo)
* vervangen van telocborstels (onderaan de trein)
* .....
Eigenlijk redelijk off topic, maar die borstels voor de krokodillen, hoe komt het dat je dat zo hard voelt in een motorstel als je daarover rijdt? Bv bij mw41 is het toch elke keer bijna even "hard" als over een wissel rijden dat je dat voelt...
Terwijl je dan bv van een grote vogel die frontaal op de loc botst niets voelt
horen zal je bedoelen, want ik heb da als bestuurder nog nooit 'gevoeld' hoor, en ik ken alle ms, en bij de locs reeksen 11/13/21/27 heb ik da ook nog ni gevoeld
Geloof me Als je een krokodil begint te voelen als je erover
rijdt dan denk ik dat je beter een E376 ( formulier om een incident te melden of je in nood te verklaren) uit je boekentas neemt
normaal kan je dat echt niet voelen, die borstelharen die er onder hangen om het contact met die krokodil te maken zijn echt wel soepel genoeg hoor, je kan ze met de hand buigen, die gaan dus zeker de trein niet extra doen schudden
Ik heb een verleden bij infrabel. En ik kan maar 1 reden bedenken en dat is dat de gelijmde voegen ( elektrische scheiding tussen de rails om SK'S te creëren) thv het sein versleten zijn. Dan krijg je het effect van vroeger. Nl toen er nog geen langgelaste sporen waren. En je rails van 36 m had. Dan krijg je dat regelmatig geklop onder de wielen.