Sorry hoor, maar dat is er compleet naast.TimJ36 schreef: ↑27 aug 2024, 23:22 NMBS moet zich concentreren op het binnenlandse verkeer. Wat betreft de Noord-Zuidverbinding zie ik als oplossing: Automatic Train Operation (ATO), de automatisatie van het treinverkeer om treinen korter op elkaar te laten rijden. Maar dat is uiteraard een project van lange adem, de NMBS kan alvast stappen zetten in die richting.
1/ de diverse spoorbedrijven moeten nu juist eens ophouden met enkel in hun eigen nationale vijverke te vissen. Zolang ze niet pan-Europees denken, en overeenkomstig handelen, zolang zullen ze nooit een zinnig alternatief vormen voor Ryanair en tutti quanti.
2/ alle mogelijke snufjes om de huidige L0 nog intensiever te gebruiken zijn geen oplossingen, enkel lapmiddelen, die veel geld zouden kosten en slechts weinig zoden aan de dijk brengen. En de betrouwbaarheid en vertragingsgevoeligheid zouden nog slechter worden dan ze vandaag al zijn, men kan nu eenmaal een kei niet het vel afstropen. Er moet spoor bijkomen, zo simpel is dat.