BENELUX
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: BENELUX
Vanaf wanneer kunnen we de eerste I11-rijtuigen verwachten op de huidige Benelux? Of zal dit effectief pas vanaf 15 december zijn?
Re: BENELUX
Normaal niet voor 15/12 zoals ik begrepen heb.trainlovertje schreef: ↑16 okt 2024, 20:47 Vanaf wanneer kunnen we de eerste I11-rijtuigen verwachten op de huidige Benelux? Of zal dit effectief pas vanaf 15 december zijn?
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: BENELUX
Dus eerste vertrekken vanuit Nederland op 15/12 zullen nog TRAXX + ICR of zullen er ervoor lege ritten richting Rotterdam plaatsvinden?
Re: BENELUX
Nog niets bekend, er is een trein in NL die men nu gebruikt om daar opleiding te geven. Als die daar blijft tot 15/12 kan die als eerste trein richting België gebruikt worden.ovspotter_be schreef: ↑16 okt 2024, 20:56 Dus eerste vertrekken vanuit Nederland op 15/12 zullen nog TRAXX + ICR of zullen er ervoor lege ritten richting Rotterdam plaatsvinden?
Re: BENELUX
Dat zal gene waar zijn. Rijtuigen moeten terug naar Oostende voor maandelijks onderhoud.Steven schreef: ↑16 okt 2024, 21:10Nog niets bekend, er is een trein in NL die men nu gebruikt om daar opleiding te geven. Als die daar blijft tot 15/12 kan die als eerste trein richting België gebruikt worden.ovspotter_be schreef: ↑16 okt 2024, 20:56 Dus eerste vertrekken vanuit Nederland op 15/12 zullen nog TRAXX + ICR of zullen er ervoor lege ritten richting Rotterdam plaatsvinden?
Re: BENELUX
Als ze het daar nog doen. Vorst rijtuigen is al deels begonnen met overname van i11 sinds een aantal maanden. Niet alles gaat nog naar Oostende.260689 schreef: ↑16 okt 2024, 21:21Dat zal gene waar zijn. Rijtuigen moeten terug naar Oostende voor maandelijks onderhoud.Steven schreef: ↑16 okt 2024, 21:10Nog niets bekend, er is een trein in NL die men nu gebruikt om daar opleiding te geven. Als die daar blijft tot 15/12 kan die als eerste trein richting België gebruikt worden.ovspotter_be schreef: ↑16 okt 2024, 20:56 Dus eerste vertrekken vanuit Nederland op 15/12 zullen nog TRAXX + ICR of zullen er ervoor lege ritten richting Rotterdam plaatsvinden?
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34
Re: BENELUX
Dat is wel echt naaierij eerste klasse, naast die prijzen en het niet geldig zijn van Belgische binnenlandse vervoersbewijzen.
Kleine toevoeging: het lijkt erop dat de prijzen voor de ingekorte Benelux wel weer flink dalen, dat zou wel positief zijn.
Re: BENELUX
Dat klopt: aan Belgische kant wordt het binnenlands tarief geldig en verdwijnt dus de grenstoeslag. Aan Nederlandse kant stijgt het tarief licht en blijft de huidige grenstoeslag intact.Commendatore schreef: ↑17 okt 2024, 20:31 Kleine toevoeging: het lijkt erop dat de prijzen voor de ingekorte Benelux wel weer flink dalen, dat zou wel positief zijn.
-
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: BENELUX
Dus de prijs verschilt per reisrichting, of heb ik dat niet goed begrepen?rvdborgt schreef: ↑18 okt 2024, 00:40Dat klopt: aan Belgische kant wordt het binnenlands tarief geldig en verdwijnt dus de grenstoeslag. Aan Nederlandse kant stijgt het tarief licht en blijft de huidige grenstoeslag intact.Commendatore schreef: ↑17 okt 2024, 20:31 Kleine toevoeging: het lijkt erop dat de prijzen voor de ingekorte Benelux wel weer flink dalen, dat zou wel positief zijn.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: BENELUX
Neen, de prijsberekening per deeltraject (voor en na de grens) verschilt. De totaalprijs blijft in beide reisrichtingen gelijk.BlackEagle schreef: ↑19 okt 2024, 08:45Dus de prijs verschilt per reisrichting, of heb ik dat niet goed begrepen?rvdborgt schreef: ↑18 okt 2024, 00:40Dat klopt: aan Belgische kant wordt het binnenlands tarief geldig en verdwijnt dus de grenstoeslag. Aan Nederlandse kant stijgt het tarief licht en blijft de huidige grenstoeslag intact.Commendatore schreef: ↑17 okt 2024, 20:31 Kleine toevoeging: het lijkt erop dat de prijzen voor de ingekorte Benelux wel weer flink dalen, dat zou wel positief zijn.
Re: BENELUX
Vanaf 15 december rijdt de Eurocity tot Rotterdam.
Bijkomend rijdt de Eurocitydirect tot Amsterdam Zuid, met stops in Antwerpen, Rotterdam en Schiphol. Slechts enkele minuten langer onderweg dan de Eurostar (vanwege de stop in Rotterdam) maar goedkoper veel goedkoper: 25 euro.
Bijkomend rijdt de Eurocitydirect tot Amsterdam Zuid, met stops in Antwerpen, Rotterdam en Schiphol. Slechts enkele minuten langer onderweg dan de Eurostar (vanwege de stop in Rotterdam) maar goedkoper veel goedkoper: 25 euro.
Re: BENELUX
Die eurostar stopt ook in Rotterdam dus dat maakt het verschil niet, wel die max snelheid waarbij de ene 200 en de andere 300 zal rijden tussen Antwerpen en Rotterdam maakt het verschiljoverwimp schreef: ↑29 okt 2024, 16:20 Vanaf 15 december rijdt de Eurocity tot Rotterdam.
Bijkomend rijdt de Eurocitydirect tot Amsterdam Zuid, met stops in Antwerpen, Rotterdam en Schiphol. Slechts enkele minuten langer onderweg dan de Eurostar (vanwege de stop in Rotterdam) maar goedkoper veel goedkoper: 25 euro.

Re: BENELUX
Zal vanaf de nieuwe dienstregeling al direct alle 16 EC treinen naar Rtd via Breda al met I11 rijtuigen rijden? Of zal er dan nog enkele stammen ICRmh rond rijden?
Re: BENELUX
Er werd ons gezegd dat er voldoende i11 gaan zijn maar niet voldoende ICNG, je zou nog tot de lente traxx met ICR rijtuigen moeten zien rijden tussen België en Nederland. Zal wat afwachten worden dus. Meer info heb ik nu niet.het is nog 4 weken en daarin kan die info alsnog veranderen.
Re: BENELUX
Wat wordt bedoeld is dat de Eurocity Direct langer stilstaat dan benodigd vanuit in- en uitstappen. Dat geldt doordeweeks voor zowel Antwerpen als Rotterdam. 300 vs 200 km/h scheelt significant maar de helft van de winst zou verdampen als de Eurocity Direct passende halteertijden zou hebben. Het in en uitstappen gaat met brede en meer deuren, een gelijkvloerse instap en ruime balkons veel vlotter dan bij een hogesnelheidstrein.Steven schreef: ↑29 okt 2024, 16:48Die eurostar stopt ook in Rotterdam dus dat maakt het verschil niet, wel die max snelheid waarbij de ene 200 en de andere 300 zal rijden tussen Antwerpen en Rotterdam maakt het verschiljoverwimp schreef: ↑29 okt 2024, 16:20 Vanaf 15 december rijdt de Eurocity tot Rotterdam.
Bijkomend rijdt de Eurocitydirect tot Amsterdam Zuid, met stops in Antwerpen, Rotterdam en Schiphol. Slechts enkele minuten langer onderweg dan de Eurostar (vanwege de stop in Rotterdam) maar goedkoper veel goedkoper: 25 euro.![]()