BENELUX

trainlovertje
Berichten: 2679
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door trainlovertje »

Vanaf wanneer kunnen we de eerste I11-rijtuigen verwachten op de huidige Benelux? Of zal dit effectief pas vanaf 15 december zijn?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

trainlovertje schreef: 16 okt 2024, 20:47 Vanaf wanneer kunnen we de eerste I11-rijtuigen verwachten op de huidige Benelux? Of zal dit effectief pas vanaf 15 december zijn?
Normaal niet voor 15/12 zoals ik begrepen heb.
ovspotter_be
Berichten: 1140
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Mechelen

Re: BENELUX

Bericht door ovspotter_be »

Dus eerste vertrekken vanuit Nederland op 15/12 zullen nog TRAXX + ICR of zullen er ervoor lege ritten richting Rotterdam plaatsvinden?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

ovspotter_be schreef: 16 okt 2024, 20:56 Dus eerste vertrekken vanuit Nederland op 15/12 zullen nog TRAXX + ICR of zullen er ervoor lege ritten richting Rotterdam plaatsvinden?
Nog niets bekend, er is een trein in NL die men nu gebruikt om daar opleiding te geven. Als die daar blijft tot 15/12 kan die als eerste trein richting België gebruikt worden.
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

Steven schreef: 16 okt 2024, 21:10
ovspotter_be schreef: 16 okt 2024, 20:56 Dus eerste vertrekken vanuit Nederland op 15/12 zullen nog TRAXX + ICR of zullen er ervoor lege ritten richting Rotterdam plaatsvinden?
Nog niets bekend, er is een trein in NL die men nu gebruikt om daar opleiding te geven. Als die daar blijft tot 15/12 kan die als eerste trein richting België gebruikt worden.
Dat zal gene waar zijn. Rijtuigen moeten terug naar Oostende voor maandelijks onderhoud.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

260689 schreef: 16 okt 2024, 21:21
Steven schreef: 16 okt 2024, 21:10
ovspotter_be schreef: 16 okt 2024, 20:56 Dus eerste vertrekken vanuit Nederland op 15/12 zullen nog TRAXX + ICR of zullen er ervoor lege ritten richting Rotterdam plaatsvinden?
Nog niets bekend, er is een trein in NL die men nu gebruikt om daar opleiding te geven. Als die daar blijft tot 15/12 kan die als eerste trein richting België gebruikt worden.
Dat zal gene waar zijn. Rijtuigen moeten terug naar Oostende voor maandelijks onderhoud.
Als ze het daar nog doen. Vorst rijtuigen is al deels begonnen met overname van i11 sinds een aantal maanden. Niet alles gaat nog naar Oostende.
Commendatore
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34

Re: BENELUX

Bericht door Commendatore »

AlexNL schreef: 16 okt 2024, 20:34 Wat wel opvalt: tussen Rotterdam en Hazeldonk-grens zijn NS-kortings- (40%) danwel vrij reizen-producten niet geldig.
Dat is wel echt naaierij eerste klasse, naast die prijzen en het niet geldig zijn van Belgische binnenlandse vervoersbewijzen.

Kleine toevoeging: het lijkt erop dat de prijzen voor de ingekorte Benelux wel weer flink dalen, dat zou wel positief zijn.
rvdborgt
Berichten: 4656
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

Commendatore schreef: 17 okt 2024, 20:31 Kleine toevoeging: het lijkt erop dat de prijzen voor de ingekorte Benelux wel weer flink dalen, dat zou wel positief zijn.
Dat klopt: aan Belgische kant wordt het binnenlands tarief geldig en verdwijnt dus de grenstoeslag. Aan Nederlandse kant stijgt het tarief licht en blijft de huidige grenstoeslag intact.
BlackEagle
Berichten: 345
Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06

Re: BENELUX

Bericht door BlackEagle »

rvdborgt schreef: 18 okt 2024, 00:40
Commendatore schreef: 17 okt 2024, 20:31 Kleine toevoeging: het lijkt erop dat de prijzen voor de ingekorte Benelux wel weer flink dalen, dat zou wel positief zijn.
Dat klopt: aan Belgische kant wordt het binnenlands tarief geldig en verdwijnt dus de grenstoeslag. Aan Nederlandse kant stijgt het tarief licht en blijft de huidige grenstoeslag intact.
Dus de prijs verschilt per reisrichting, of heb ik dat niet goed begrepen?
trainlovertje
Berichten: 2679
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door trainlovertje »

BlackEagle schreef: 19 okt 2024, 08:45
rvdborgt schreef: 18 okt 2024, 00:40
Commendatore schreef: 17 okt 2024, 20:31 Kleine toevoeging: het lijkt erop dat de prijzen voor de ingekorte Benelux wel weer flink dalen, dat zou wel positief zijn.
Dat klopt: aan Belgische kant wordt het binnenlands tarief geldig en verdwijnt dus de grenstoeslag. Aan Nederlandse kant stijgt het tarief licht en blijft de huidige grenstoeslag intact.
Dus de prijs verschilt per reisrichting, of heb ik dat niet goed begrepen?
Neen, de prijsberekening per deeltraject (voor en na de grens) verschilt. De totaalprijs blijft in beide reisrichtingen gelijk.
joverwimp
Berichten: 568
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: BENELUX

Bericht door joverwimp »

Vanaf 15 december rijdt de Eurocity tot Rotterdam.
Bijkomend rijdt de Eurocitydirect tot Amsterdam Zuid, met stops in Antwerpen, Rotterdam en Schiphol. Slechts enkele minuten langer onderweg dan de Eurostar (vanwege de stop in Rotterdam) maar goedkoper veel goedkoper: 25 euro.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

joverwimp schreef: 29 okt 2024, 16:20 Vanaf 15 december rijdt de Eurocity tot Rotterdam.
Bijkomend rijdt de Eurocitydirect tot Amsterdam Zuid, met stops in Antwerpen, Rotterdam en Schiphol. Slechts enkele minuten langer onderweg dan de Eurostar (vanwege de stop in Rotterdam) maar goedkoper veel goedkoper: 25 euro.
Die eurostar stopt ook in Rotterdam dus dat maakt het verschil niet, wel die max snelheid waarbij de ene 200 en de andere 300 zal rijden tussen Antwerpen en Rotterdam maakt het verschil :wink:
Gydo
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 apr 2024, 14:57

Re: BENELUX

Bericht door Gydo »

Zal vanaf de nieuwe dienstregeling al direct alle 16 EC treinen naar Rtd via Breda al met I11 rijtuigen rijden? Of zal er dan nog enkele stammen ICRmh rond rijden?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Er werd ons gezegd dat er voldoende i11 gaan zijn maar niet voldoende ICNG, je zou nog tot de lente traxx met ICR rijtuigen moeten zien rijden tussen België en Nederland. Zal wat afwachten worden dus. Meer info heb ik nu niet.het is nog 4 weken en daarin kan die info alsnog veranderen.
KlaasjeNL
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 aug 2020, 13:32

Re: BENELUX

Bericht door KlaasjeNL »

Steven schreef: 29 okt 2024, 16:48
joverwimp schreef: 29 okt 2024, 16:20 Vanaf 15 december rijdt de Eurocity tot Rotterdam.
Bijkomend rijdt de Eurocitydirect tot Amsterdam Zuid, met stops in Antwerpen, Rotterdam en Schiphol. Slechts enkele minuten langer onderweg dan de Eurostar (vanwege de stop in Rotterdam) maar goedkoper veel goedkoper: 25 euro.
Die eurostar stopt ook in Rotterdam dus dat maakt het verschil niet, wel die max snelheid waarbij de ene 200 en de andere 300 zal rijden tussen Antwerpen en Rotterdam maakt het verschil :wink:
Wat wordt bedoeld is dat de Eurocity Direct langer stilstaat dan benodigd vanuit in- en uitstappen. Dat geldt doordeweeks voor zowel Antwerpen als Rotterdam. 300 vs 200 km/h scheelt significant maar de helft van de winst zou verdampen als de Eurocity Direct passende halteertijden zou hebben. Het in en uitstappen gaat met brede en meer deuren, een gelijkvloerse instap en ruime balkons veel vlotter dan bij een hogesnelheidstrein.
Plaats reactie