Waarom wil de NMBS de frequentie van de verbinding Luik - Groothertogdom Luxemburg in het weekend en feestdagen niet verhogen? Waarom in het weekend en feestdagen die trein helemaal tot Liers laten rijden, terwijl de reistijd zo lang is? Kan men de verbinding net zoals in de week ook in het weekend en feestdagen niet beperken tot Luik en het rijpad richting Liers door een andere trein te laten overnemen mits vlotte overstap in Luik-Guillemins?
Treinmateriaal internationaal verkeer
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
Dat is toch goed als men dubbeldekstreinen inzet op de verbinding Luik - Groothertogdom Luxemburg? Zo zijn we verlost van de metro's van de NMBS.
-
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
Omdat dat geld kost en er steeds moet nagedacht worden waar men het beschikbare geld aan spendeert.
In de week rijdt die trein maar tot Luik, omdat dat een omloop uitspaart. Wederom: er moet steeds nagedacht worden waar men het beschikbare geld aan spendeert. Dat was zeg maar de voorwaarde van NMBS toen er beslist werd elk uur te gaan rijden op L42. Er rijden in de week trouwens al meer andere treinen tot Liers, waardoor deze eenvoudiger geschrapt kan worden op dat stuk. De doortrekking tot Liers heeft anders wel het voordeel dat de rit/start bij de onderhoudskosten van Liers, waardoor er minder losse ritten moeten plaatsvinden wanneer het materieel uitgewisseld moet worden of terug op stal moet.Waarom in het weekend en feestdagen die trein helemaal tot Liers laten rijden, terwijl de reistijd zo lang is? Kan men de verbinding net zoals in de week ook in het weekend en feestdagen niet beperken tot Luik en het rijpad richting Liers door een andere trein te laten overnemen mits vlotte overstap in Luik-Guillemins?
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
De onderhoudsPOST van Liers bestaat niet meer, alles zit in Kinkempois tegenwoordig.trainlovertje schreef: ↑14 jun 2025, 14:27 De doortrekking tot Liers heeft anders wel het voordeel dat de rit/start bij de onderhoudskosten van Liers, waardoor er minder losse ritten moeten plaatsvinden wanneer het materieel uitgewisseld moet worden of terug op stal moet.
-
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
Post inderdaad, vermoedelijk autocorrectie. Ook geen reiniging van materieel meer?Shrek schreef: ↑14 jun 2025, 14:34De onderhoudsPOST van Liers bestaat niet meer, alles zit in Kinkempois tegenwoordig.trainlovertje schreef: ↑14 jun 2025, 14:27 De doortrekking tot Liers heeft anders wel het voordeel dat de rit/start bij de onderhoudskosten van Liers, waardoor er minder losse ritten moeten plaatsvinden wanneer het materieel uitgewisseld moet worden of terug op stal moet.
Re: Treinmateriaal internationaal verkeer
Neen, alles gebeurt in Kinkempois.trainlovertje schreef: ↑14 jun 2025, 14:36Post inderdaad, vermoedelijk autocorrectie. Ook geen reiniging van materieel meer?Shrek schreef: ↑14 jun 2025, 14:34De onderhoudsPOST van Liers bestaat niet meer, alles zit in Kinkempois tegenwoordig.trainlovertje schreef: ↑14 jun 2025, 14:27 De doortrekking tot Liers heeft anders wel het voordeel dat de rit/start bij de onderhoudskosten van Liers, waardoor er minder losse ritten moeten plaatsvinden wanneer het materieel uitgewisseld moet worden of terug op stal moet.