Door de centralisering is de lokale kennis inderdaad fel teruggelopen, dat zal moeilijk zijn om bij te spijkeren, omdat ze nu een groter gebied bedienen.
Ik weet niet of het programma vlot aan te passen is voor bepaalde voorgespeelde "handigheidjes" of dat die steeds volledig manueel uitgevoerd moeten worden.
Anderzijds vrees ik dat dat door "procedures" misschien verboden wordt.
Federaal regeerakkoord 2025 - 2029
-
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Federaal regeerakkoord 2025 - 2029
Dat klinkt allemaal best logisch in de oren van deze buitenstaander, maar net zoals de teloorgang van de loketten is ook dit een algemene trend in de hele maatschappij en economie: schaalvergroting, strakkere toepassing van procedures en regels. Dat ziet ge op de autokeuring en bij de fiscus en op de luchthaven ook gebeuren.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 711
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Federaal regeerakkoord 2025 - 2029
Hier sluit ik me bij aan. Seingevers kennen hun zone niet meer omdat ze veel te groot is. Er wordt niks meer in realtime aangepast waardoor je de meest absurde situaties krijgt.Tim schreef: ↑15 jun 2025, 14:47Vind je? Ik vond dat het 15 jaar geleden toch een pak vlotter verliep, althans voor goederentreinen. Toen werd je nog dikwijls opgebeld door de seingever met de mededeling "als je vlot blijft doorrijden steek ik je nog voor de stoptrein". De seingevers kenden hun station ook door en door en durfden meer initiatief nemen. Nu laat men alles aan de computer over en gaat het maar op zijn beloop...Shrek schreef: ↑14 jun 2025, 21:25Het is een enorme verbetering èn een gigantische besparing tegelijk.Klassiekje schreef: ↑14 jun 2025, 19:27 Ik zou de centralisering van de seinhuizen nu niet echt een verbetering noemen...
Treinen die op tijd rijden worden constant achter (zelfs zwaar) vertraagde treinen getrokken. Overal timers op de seinen waardoor je nog amper vlot aan het perron kan komen met alweer vertraging tot gevolg.
Re: Federaal regeerakkoord 2025 - 2029
Klopt volledig. Mooi voorbeeld nog afgelopen zaterdag, ik was met mijn goederentrein onderweg naar La Louvière. Daar het redelijk rustig was, was ik 15 minuten voor uur. In Lembeek stond het sein rood, en mocht ik 15 minuten wachten op de IC naar La Louvière. "Want dat is zo voorzien in de grafieken". Hadden ze me laten rijden zoals ze vroeger zouden gedaan hebben had die IC me in de verste verte zelf niet ingehaald.Klassiekje schreef: ↑15 jun 2025, 19:43Hier sluit ik me bij aan. Seingevers kennen hun zone niet meer omdat ze veel te groot is. Er wordt niks meer in realtime aangepast waardoor je de meest absurde situaties krijgt.Tim schreef: ↑15 jun 2025, 14:47Vind je? Ik vond dat het 15 jaar geleden toch een pak vlotter verliep, althans voor goederentreinen. Toen werd je nog dikwijls opgebeld door de seingever met de mededeling "als je vlot blijft doorrijden steek ik je nog voor de stoptrein". De seingevers kenden hun station ook door en door en durfden meer initiatief nemen. Nu laat men alles aan de computer over en gaat het maar op zijn beloop...
Treinen die op tijd rijden worden constant achter (zelfs zwaar) vertraagde treinen getrokken. Overal timers op de seinen waardoor je nog amper vlot aan het perron kan komen met alweer vertraging tot gevolg.