Als de ongelijkvloerse kruising bij Otterbeek al in het project van lijn 25N zat, dan heeft Infrabel toch wel zijn best gedaan om stil te houden dat dat project eigenlijk nog niet klaar is. Of misschien zijn ze daartoe gedwongen, dat kan natuurlijk ook nog.Shrek schreef: ↑11 dec 2025, 23:01Bij het opmaken van de plannen van Mechelen zat Otterbeek er altijd al bij in. Het is pas toen er bespaard moest worden dat de uitvoering van Otterbeek steeds maar verder uitgesteld werd.rvdborgt schreef: ↑11 dec 2025, 22:16 De flyover in Berchem had eigenlijk in het project van de tunnel in Antwerpen moeten zitten. En die bij Otterbeek in het project van lijn 25N. Beide zijn echter bedacht in de tijd dat men pas goed over de dienstregeling ging nadenken als het beton al hard was geworden.
Y. Otterbeek
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Voor politiekers tellen enkel de lintjes aan stations, als de laatste perrons klaar zijn is het voor hen klaar.
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Klopt, ik was destijds aanwezig bij de opening van Guillemins... met het budget van die avond kon een halve fly-over aangelegd worden...
Opmerkingen daarbij
- Figure of speech of course
- Het was wel ongelofelijk indrukwekkend en mooi
- Politici doen wat ze moeten doen om stemmen te krijgen... Wij het kiesvee belonen nu eenmaal lintjesknippers i.p.v. lange termijndenkers
- De pers gaat niet vrijuit
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Hoe zit met die ongelijkvloerse kruising in Berchem, wanneer is die bedacht?Shrek schreef: ↑11 dec 2025, 23:01Dat is pertinent onwaar. Bij het opmaken van de plannen van Mechelen zat Otterbeek er altijd al bij in. Het is pas toen er bespaard moest worden dat de uitvoering van Otterbeek steeds maar verder uitgesteld werd.rvdborgt schreef: ↑11 dec 2025, 22:16 De flyover in Berchem had eigenlijk in het project van de tunnel in Antwerpen moeten zitten. En die bij Otterbeek in het project van lijn 25N. Beide zijn echter bedacht in de tijd dat men pas goed over de dienstregeling ging nadenken als het beton al hard was geworden.
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Die detailplannen zijn nog niet klaar.rvdborgt schreef: ↑13 dec 2025, 16:14Hoe zit met die ongelijkvloerse kruising in Berchem, wanneer is die bedacht?Shrek schreef: ↑11 dec 2025, 23:01Dat is pertinent onwaar. Bij het opmaken van de plannen van Mechelen zat Otterbeek er altijd al bij in. Het is pas toen er bespaard moest worden dat de uitvoering van Otterbeek steeds maar verder uitgesteld werd.rvdborgt schreef: ↑11 dec 2025, 22:16 De flyover in Berchem had eigenlijk in het project van de tunnel in Antwerpen moeten zitten. En die bij Otterbeek in het project van lijn 25N. Beide zijn echter bedacht in de tijd dat men pas goed over de dienstregeling ging nadenken als het beton al hard was geworden.
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Dat is niet echt wat ik vroeg, maar het klinkt wel als ruim na de opening van de tunnel in Antwerpen.
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Uiteraard is het er ruim na, die infra is nu pas nodig. Het had echt geen zin om dat 20 jaar geleden al te bouwen.
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Daar kan ik het alleen maar mee oneens zijn. Al direct na de opening stond -2 bijna altijd vol, soms met 2 treinen op 1 spoor, precies omdat lijn 25 rechtstreeks daarheen leidt en naar -1 of +1 tot kruisingen met andere treinen leidt. Of werd er al wel rekening gehouden met zo'n uitbreiding? Maar dan zou die ook al bij de bouw bedacht moeten zijn (dat was mijn vraag) en dat was kennelijk niet het geval.