Shrek schreef: ↑25 sep 2026, 15:40
pietje schreef: ↑25 sep 2026, 15:14
Tenzij Infrabel dit gewoon ernstig neemt en iets uitwerkt dat veilig is en niet onnodig duur.
Veilig en niet onnodig duur gaan helaas niet samen. Over het algmeen -dus niet enkel in de spoorwegsector- gebeuren de meeste ongevallen trouwens in tijdelijke/ongewone situaties waarbij er menselijke handelingen vereist worden. Exact wat jij hier voorstelt dus. Dat soort veiligheidsrisico's zijn vandaag de dag in ons land simpelweg onaanvaadbaar.
Met dit soort posts toon je jammer genoeg dat je niet meer kennis hebt dan de vele duizenden HLN-critici die het allemaal denken beter te weten.
Ga jij nu echt beweren dat het in deze tijd nog altijd moeilijk/nagenoeg onmogelijk/veel te duur is om op het moment dat een overweg afgesloten is, een tijdelijke overweg in te richten er vlak naast, die ook gewoon gekoppeld is aan de normale detectie van een overweg?
Zelfs als de hele overwegsignalisatie vervangen word, zou het toch mogelijk moeten zijn om de detecties te gebruiken om iets te signaleren?
Je mag mij proberen wijsmaken dat zoiets onbetaalbaar en onwerkbaar is, maar volgens mij is er dan recentelijk gewoon niet bekeken hoe dit op een efficiënte manier zou kunnen.
Het feit dat je dit afdoet als HLN-praat, bewijst hoever je van de realiteit losgekomen bent. Gewooon tegen de reizigers zeggen: er ligt een kilometer of zo verder nog een overweg die je kunt nemen en dan wandel je maar wat meer, is hetzelfde als gewoon je middelvinger opsteken naar de reizigers en jezelf dan maar wegsteken achter zogenaamde veiligheid. En zoals hierboven al gezegd: stop met zeuren over hoe gevaarlijk spoorlopen is, als je op deze manier als bedrijf het spoorlopen eigenlijk aanmoedigt.
Je kan ook gewoon toegeven dat er niemand met de nodige autoriteit binnen Infrabel vindt dat dit belangrijk genoeg is en dat dat jammer is, maar zo'n onzin verdedigen, begrijp ik helemaal niet.