geldt dat niet voor alle materieel?Steven schreef:wover de mw41 zijn nu betere stellen dan dat ze in het begin waren.

ja - dat klopt - MAAR DAAR HOUDEN ZE ZICH ZELFS NIET AAN!Bij de NMBS dus niet altijd, alleen als het platform aan een 2de klas coupé grenst (simpel uitgelegd). Check het maar na in de overeenkomst (staat ergens online).
Gaan ze er daar niet van uit dat tweede en eerste klasse elk een 'eigen' balkon hebben? Ik denk dat die regel geldt als er maar één enkel, ondubbelzinnig balkon is tussen eerste en tweede, zoals in de Breaks.treinbruno schreef:ja - dat klopt - MAAR DAAR HOUDEN ZE ZICH ZELFS NIET AAN!Bij de NMBS dus niet altijd, alleen als het platform aan een 2de klas coupé grenst (simpel uitgelegd). Check het maar na in de overeenkomst (staat ergens online).
ik stond eens in een (stampvolle) AM96 aan het balkon van de 1e classe.
er kwam "kontrole brigade" en die maakten daar een opmerking over - hoewel dat balkon aan de 2e classe grenste als je door de koppeling ging.
(en controle brigade durf ik niet echt tegenspreken - want die delen vlug boetes uit)
Daarom was ik ook erg ontgoocheld dat dit bij de MW41'ers niet zo is, mijn beoordeling 5/10Het nieuwe reizigersmaterieel werd speciaal ontworpen om zo goed mogelijk aan je specifieke eisen te beantwoorden: speciale ruimte voor de rolstoel in 1ste klas
Ik denk dat het überhaupt totale waanzin is om welk balkon dan ook "1e klasse" te durven noemen. Mij hebben ze geleerd dat dat verschil iets met "comfort" te maken had. Staan op een 1e klasse balkon, en dan commentaar krijgen als je een 2e klas kaartje hebt, het lefMIVB-reiziger schreef:Gaan ze er daar niet van uit dat tweede en eerste klasse elk een 'eigen' balkon hebben? Ik denk dat die regel geldt als er maar één enkel, ondubbelzinnig balkon is tussen eerste en tweede, zoals in de Breaks.
ja, dat kan je nou wel zeggen, maar als er een heel balkon leeg overblijft terwijl er nog mensen op het perron staan die ook mee willen, dan ga je niet zeggen "over een uurtje weer een kans, de rust van die mensen in 1 is belangrijker. Groeten van de Spoorwegen en een fijne dag verder!". Of ben ik nou gek?overweg13 schreef:Dag
En toch heeft het wel degelijk zin om een balkon 1ste klasse te noemen. Dat is nl. om te vermijden dat reizigers daar storend veel lawaai staan te maken en zodoende de rust in 1ste (waar je ten slotte een pak extra voor betaalt) verstoren. Spijtig genoeg wordt in de praktijk van dit principe meestal afgeweken, maar het heeft dus wel degelijk zin.
Toekomstgericht zou het nochtans interessant zijn om die lijn onder 25kV te brengen, ivm de uitbouw van de Ijzeren Rijn.Steven schreef:het rendement is te laag om die lijn onder draad te brengen, in belgie is er zelf al te veel lijn onder draad gebracht, zo zijn er lijnen die nooit draad hadden mogen krijgen maar door politieke druk toch gekregen hebben.
Wover schreef:Toekomstgericht zou het nochtans interessant zijn om die lijn onder 25kV te brengen, ivm de uitbouw van de Ijzeren Rijn.Steven schreef:het rendement is te laag om die lijn onder draad te brengen, in belgie is er zelf al te veel lijn onder draad gebracht, zo zijn er lijnen die nooit draad hadden mogen krijgen maar door politieke druk toch gekregen hebben.
Waarom maken ze hem dan niet langer? Ik ben een week of 4 geleden op zondag eens naar Neerpelt geweest, en tijdens de terugreis vertrok er in Neerpelt richting Antwerpen een driedubbele MW41 met enkele mensen erop! Ze zouden beter tijdens de spits zulke lange treinen maken! Dat is trouwens met treinen in het algemeen zo, dat er tijdens de daluren vaak veel te lange voor enkele reizigers rijden, en tijdens de spits over-overbevolkt zijn! Kunnen ze de grootte van de treinen niet beter aanpassen aan het reizigersaanbod?melle schreef:tijdens de spits zit hij stampvol
Ah zo? Heb ik nog nooit iets van gemerkt.melle schreef:heeft moeite met optrekken
Die hebben wel geen airco voor zover ik weet, dus in de zomer zou het zweten geblazen zijn.melle schreef:en met am85, 80 of 75 jes rijden...