bij de moterwagens inderdaatDietrich schreef:Inderdaad, en er is maar 1 WC per stel he, niet per rijtuig.
bij de klasieke zijn er 2
greetz 2302
bij de moterwagens inderdaatDietrich schreef:Inderdaad, en er is maar 1 WC per stel he, niet per rijtuig.
in plaats van te investeren in het rollend materieel zouden ze volgens mij beter daar een draadje hangen, eens zo makkelijk voor de ijzeren rijnBibke schreef:Volgens mij is dat perfect mogelijk op de IR Neerpelt - Antwerpen C.
Voor Antwerpen-Neerpelt is dit een oplossing, maar dan heb je nog steeds Hasselt-Mol(-Antwerpen), waar een draad hangen budgettair nogal onverantwoord is volgens mijShrek schreef: in plaats van te investeren in het rollend materieel zouden ze volgens mij beter daar een draadje hangen, eens zo makkelijk voor de ijzeren rijn
Dan komen er playmobils vrij van Antwerpen-Neerpelt die je eraan kan hangen hepietje schreef: Voor Antwerpen-Neerpelt is dit een oplossing, maar dan heb je nog steeds Hasselt-Mol(-Antwerpen), waar een draad hangen budgettair nogal onverantwoord is volgens mij
Daar heb je gelijk in.Shrek schreef:in plaats van te investeren in het rollend materieel zouden ze volgens mij beter daar een draadje hangen, eens zo makkelijk voor de ijzeren rijnBibke schreef:Volgens mij is dat perfect mogelijk op de IR Neerpelt - Antwerpen C.
Om nuttig te zijn voor de ijzeren rijn, moet men het draadje dan wel doortrekken tot in Weert, en de afstand Neerpelt - Weert is ook niet te onderschatten.Shrek schreef:in plaats van te investeren in het rollend materieel zouden ze volgens mij beter daar een draadje hangen, eens zo makkelijk voor de ijzeren rijnBibke schreef:Volgens mij is dat perfect mogelijk op de IR Neerpelt - Antwerpen C.
Neen, want die route is totaal oninteressant voor het goederenvervoer.Bibke schreef: Daar heb je gelijk in.
En als de IJzeren Rijn draad krijgt, is het misschien ook interessant om Mol - Hasselt onder draad te brengen voor goederenvervoer.
Vroeger was dat toch een drukke goederenlijn. In Leopoldsburg stonden steeds veel en lange rijen wachten auto's en vrachtwagens. Ik spreek dan wel van de jaren 70 en 80.pietje schreef:Neen, want die route is totaal oninteressant voor het goederenvervoer.Bibke schreef: Daar heb je gelijk in.
En als de IJzeren Rijn draad krijgt, is het misschien ook interessant om Mol - Hasselt onder draad te brengen voor goederenvervoer.
Klopt, dat was vooral in de tijd van de steenkoolmijnen en de militaire transporten, op dit moment is die lijn bijna verlaten voor goederen.Bibke schreef: Vroeger was dat toch een drukke goederenlijn. In Leopoldsburg stonden steeds veel en lange rijen wachten auto's en vrachtwagens. Ik spreek dan wel van de jaren 70 en 80.
het is niet voorzien om alle spoorlijnen onder draad te steken op dit moment.Treinenman schreef:Als alle spoorlijnen onder draad zijn, wat gebeurt er dan met de MW41?
op sommige plaatsen (tussen athus en dinant meer bepaald) blijven ze voorlopig gewoon rijden onder de bovenleiding. er zijn immers zo al te weinig treinen in belgië, reeks 41 verkopen is momenteel dus niet aan de ordeTreinenman schreef:Als alle spoorlijnen onder draad zijn, wat gebeurt er dan met de MW41?