mw 41 op lijn 166-165

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

hoeveel punten op 10 geven jullie een 41

1
10
15%
2
2
3%
3
3
5%
4
8
12%
5
8
12%
6
6
9%
7
12
18%
8
12
18%
9
3
5%
10
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 66

HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door HLE 2302 »

Dietrich schreef:Inderdaad, en er is maar 1 WC per stel he, niet per rijtuig. ;)
bij de moterwagens inderdaat

bij de klasieke zijn er 2

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
melle

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door melle »

Er wordt ook bestudeert dat deze binnenkort een max. van 140kmph kunnen halen, das perfect mogelijk met enkele kleine aanpassingen
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Hogersluys »

Daar de MW41 meestal al stoptrein rijdt, lijkt me dit een nutteloze investering. Tussen 2 stations is het nu al moeilijk de maximumsnelheid te halen.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Bibke »

Volgens mij is dat perfect mogelijk op de IR Neerpelt - Antwerpen C.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Shrek »

Bibke schreef:Volgens mij is dat perfect mogelijk op de IR Neerpelt - Antwerpen C.
in plaats van te investeren in het rollend materieel zouden ze volgens mij beter daar een draadje hangen, eens zo makkelijk voor de ijzeren rijn :)
pietje

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door pietje »

Shrek schreef: in plaats van te investeren in het rollend materieel zouden ze volgens mij beter daar een draadje hangen, eens zo makkelijk voor de ijzeren rijn :)
Voor Antwerpen-Neerpelt is dit een oplossing, maar dan heb je nog steeds Hasselt-Mol(-Antwerpen), waar een draad hangen budgettair nogal onverantwoord is volgens mij
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Shrek »

pietje schreef: Voor Antwerpen-Neerpelt is dit een oplossing, maar dan heb je nog steeds Hasselt-Mol(-Antwerpen), waar een draad hangen budgettair nogal onverantwoord is volgens mij
Dan komen er playmobils vrij van Antwerpen-Neerpelt die je eraan kan hangen he :)
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Bibke »

Shrek schreef:
Bibke schreef:Volgens mij is dat perfect mogelijk op de IR Neerpelt - Antwerpen C.
in plaats van te investeren in het rollend materieel zouden ze volgens mij beter daar een draadje hangen, eens zo makkelijk voor de ijzeren rijn :)
Daar heb je gelijk in.
En als de IJzeren Rijn draad krijgt, is het misschien ook interessant om Mol - Hasselt onder draad te brengen voor goederenvervoer.
elriverslide

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door elriverslide »

Shrek schreef:
Bibke schreef:Volgens mij is dat perfect mogelijk op de IR Neerpelt - Antwerpen C.
in plaats van te investeren in het rollend materieel zouden ze volgens mij beter daar een draadje hangen, eens zo makkelijk voor de ijzeren rijn :)
Om nuttig te zijn voor de ijzeren rijn, moet men het draadje dan wel doortrekken tot in Weert, en de afstand Neerpelt - Weert is ook niet te onderschatten.
pietje

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door pietje »

Bibke schreef: Daar heb je gelijk in.
En als de IJzeren Rijn draad krijgt, is het misschien ook interessant om Mol - Hasselt onder draad te brengen voor goederenvervoer.
Neen, want die route is totaal oninteressant voor het goederenvervoer.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Bibke »

pietje schreef:
Bibke schreef: Daar heb je gelijk in.
En als de IJzeren Rijn draad krijgt, is het misschien ook interessant om Mol - Hasselt onder draad te brengen voor goederenvervoer.
Neen, want die route is totaal oninteressant voor het goederenvervoer.
Vroeger was dat toch een drukke goederenlijn. In Leopoldsburg stonden steeds veel en lange rijen wachten auto's en vrachtwagens. Ik spreek dan wel van de jaren 70 en 80.
pietje

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door pietje »

Bibke schreef: Vroeger was dat toch een drukke goederenlijn. In Leopoldsburg stonden steeds veel en lange rijen wachten auto's en vrachtwagens. Ik spreek dan wel van de jaren 70 en 80.
Klopt, dat was vooral in de tijd van de steenkoolmijnen en de militaire transporten, op dit moment is die lijn bijna verlaten voor goederen.
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Treinenman »

Als alle spoorlijnen onder draad zijn, wat gebeurt er dan met de MW41?
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Steven »

Treinenman schreef:Als alle spoorlijnen onder draad zijn, wat gebeurt er dan met de MW41?
het is niet voorzien om alle spoorlijnen onder draad te steken op dit moment.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Shrek »

Treinenman schreef:Als alle spoorlijnen onder draad zijn, wat gebeurt er dan met de MW41?
op sommige plaatsen (tussen athus en dinant meer bepaald) blijven ze voorlopig gewoon rijden onder de bovenleiding. er zijn immers zo al te weinig treinen in belgië, reeks 41 verkopen is momenteel dus niet aan de orde :wink:
Plaats reactie