Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)

AlexNL
Berichten: 2307
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)

Bericht door AlexNL »

Als de ICNG zo'n 5 jaar later zou zijn besteld, zouden er misschien wel (gedeeltelijke) dubbeldekkers zijn geweest.

In 2014 was de Desiro HC (het eerste model volgens dit ontwerp) nog maar nét voorgesteld, en toen was deze bedoeld voor het forenzenvervoer aan maximaal 160 km/u. Bombardier had ook nog geen 200 km/u versie van de OMNEO rondrijden, en Alstom had helemaal niets dat aan die eisen zou hebben voldaan.

Een paar jaar later is dat anders: er bestaat inmiddels een 190 km/u versie van de Desiro HC, Franse regio's hebben V200-OMNEO's en Baden Württemberg krijgt Coradia Max-treinstellen die 200 km/u kunnen halen.

(Dan blijft natuurlijk nog de vraag staan of het gehaald kan worden met aslasten enzo.)
jpvdveer
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 okt 2013, 16:27

Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)

Bericht door jpvdveer »

En deze dan? In 2010 besteld, maximumsnelheid 200 km/h.

https://nl.wikipedia.org/wiki/SBB_RABDe_502
Gebruikersavatar
TKR
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)

Bericht door TKR »

ok, toegegeven, dat was echt wel een probleemtrein voor SBB toen. :mrgreen:
Plaats reactie