Pagina 179 van 181

Re: BENELUX

Geplaatst: 16 okt 2024, 20:47
door trainlovertje
Vanaf wanneer kunnen we de eerste I11-rijtuigen verwachten op de huidige Benelux? Of zal dit effectief pas vanaf 15 december zijn?

Re: BENELUX

Geplaatst: 16 okt 2024, 20:51
door Steven
trainlovertje schreef: 16 okt 2024, 20:47 Vanaf wanneer kunnen we de eerste I11-rijtuigen verwachten op de huidige Benelux? Of zal dit effectief pas vanaf 15 december zijn?
Normaal niet voor 15/12 zoals ik begrepen heb.

Re: BENELUX

Geplaatst: 16 okt 2024, 20:56
door ovspotter_be
Dus eerste vertrekken vanuit Nederland op 15/12 zullen nog TRAXX + ICR of zullen er ervoor lege ritten richting Rotterdam plaatsvinden?

Re: BENELUX

Geplaatst: 16 okt 2024, 21:10
door Steven
ovspotter_be schreef: 16 okt 2024, 20:56 Dus eerste vertrekken vanuit Nederland op 15/12 zullen nog TRAXX + ICR of zullen er ervoor lege ritten richting Rotterdam plaatsvinden?
Nog niets bekend, er is een trein in NL die men nu gebruikt om daar opleiding te geven. Als die daar blijft tot 15/12 kan die als eerste trein richting België gebruikt worden.

Re: BENELUX

Geplaatst: 16 okt 2024, 21:21
door 260689
Steven schreef: 16 okt 2024, 21:10
ovspotter_be schreef: 16 okt 2024, 20:56 Dus eerste vertrekken vanuit Nederland op 15/12 zullen nog TRAXX + ICR of zullen er ervoor lege ritten richting Rotterdam plaatsvinden?
Nog niets bekend, er is een trein in NL die men nu gebruikt om daar opleiding te geven. Als die daar blijft tot 15/12 kan die als eerste trein richting België gebruikt worden.
Dat zal gene waar zijn. Rijtuigen moeten terug naar Oostende voor maandelijks onderhoud.

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 okt 2024, 15:34
door Steven
260689 schreef: 16 okt 2024, 21:21
Steven schreef: 16 okt 2024, 21:10
ovspotter_be schreef: 16 okt 2024, 20:56 Dus eerste vertrekken vanuit Nederland op 15/12 zullen nog TRAXX + ICR of zullen er ervoor lege ritten richting Rotterdam plaatsvinden?
Nog niets bekend, er is een trein in NL die men nu gebruikt om daar opleiding te geven. Als die daar blijft tot 15/12 kan die als eerste trein richting België gebruikt worden.
Dat zal gene waar zijn. Rijtuigen moeten terug naar Oostende voor maandelijks onderhoud.
Als ze het daar nog doen. Vorst rijtuigen is al deels begonnen met overname van i11 sinds een aantal maanden. Niet alles gaat nog naar Oostende.

Re: BENELUX

Geplaatst: 17 okt 2024, 20:31
door Commendatore
AlexNL schreef: 16 okt 2024, 20:34 Wat wel opvalt: tussen Rotterdam en Hazeldonk-grens zijn NS-kortings- (40%) danwel vrij reizen-producten niet geldig.
Dat is wel echt naaierij eerste klasse, naast die prijzen en het niet geldig zijn van Belgische binnenlandse vervoersbewijzen.

Kleine toevoeging: het lijkt erop dat de prijzen voor de ingekorte Benelux wel weer flink dalen, dat zou wel positief zijn.

Re: BENELUX

Geplaatst: 18 okt 2024, 00:40
door rvdborgt
Commendatore schreef: 17 okt 2024, 20:31 Kleine toevoeging: het lijkt erop dat de prijzen voor de ingekorte Benelux wel weer flink dalen, dat zou wel positief zijn.
Dat klopt: aan Belgische kant wordt het binnenlands tarief geldig en verdwijnt dus de grenstoeslag. Aan Nederlandse kant stijgt het tarief licht en blijft de huidige grenstoeslag intact.

Re: BENELUX

Geplaatst: 19 okt 2024, 08:45
door BlackEagle
rvdborgt schreef: 18 okt 2024, 00:40
Commendatore schreef: 17 okt 2024, 20:31 Kleine toevoeging: het lijkt erop dat de prijzen voor de ingekorte Benelux wel weer flink dalen, dat zou wel positief zijn.
Dat klopt: aan Belgische kant wordt het binnenlands tarief geldig en verdwijnt dus de grenstoeslag. Aan Nederlandse kant stijgt het tarief licht en blijft de huidige grenstoeslag intact.
Dus de prijs verschilt per reisrichting, of heb ik dat niet goed begrepen?

Re: BENELUX

Geplaatst: 19 okt 2024, 09:58
door trainlovertje
BlackEagle schreef: 19 okt 2024, 08:45
rvdborgt schreef: 18 okt 2024, 00:40
Commendatore schreef: 17 okt 2024, 20:31 Kleine toevoeging: het lijkt erop dat de prijzen voor de ingekorte Benelux wel weer flink dalen, dat zou wel positief zijn.
Dat klopt: aan Belgische kant wordt het binnenlands tarief geldig en verdwijnt dus de grenstoeslag. Aan Nederlandse kant stijgt het tarief licht en blijft de huidige grenstoeslag intact.
Dus de prijs verschilt per reisrichting, of heb ik dat niet goed begrepen?
Neen, de prijsberekening per deeltraject (voor en na de grens) verschilt. De totaalprijs blijft in beide reisrichtingen gelijk.

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 okt 2024, 16:20
door joverwimp
Vanaf 15 december rijdt de Eurocity tot Rotterdam.
Bijkomend rijdt de Eurocitydirect tot Amsterdam Zuid, met stops in Antwerpen, Rotterdam en Schiphol. Slechts enkele minuten langer onderweg dan de Eurostar (vanwege de stop in Rotterdam) maar goedkoper veel goedkoper: 25 euro.

Re: BENELUX

Geplaatst: 29 okt 2024, 16:48
door Steven
joverwimp schreef: 29 okt 2024, 16:20 Vanaf 15 december rijdt de Eurocity tot Rotterdam.
Bijkomend rijdt de Eurocitydirect tot Amsterdam Zuid, met stops in Antwerpen, Rotterdam en Schiphol. Slechts enkele minuten langer onderweg dan de Eurostar (vanwege de stop in Rotterdam) maar goedkoper veel goedkoper: 25 euro.
Die eurostar stopt ook in Rotterdam dus dat maakt het verschil niet, wel die max snelheid waarbij de ene 200 en de andere 300 zal rijden tussen Antwerpen en Rotterdam maakt het verschil :wink:

Re: BENELUX

Geplaatst: 20 nov 2024, 11:55
door Gydo
Zal vanaf de nieuwe dienstregeling al direct alle 16 EC treinen naar Rtd via Breda al met I11 rijtuigen rijden? Of zal er dan nog enkele stammen ICRmh rond rijden?

Re: BENELUX

Geplaatst: 20 nov 2024, 14:16
door Steven
Er werd ons gezegd dat er voldoende i11 gaan zijn maar niet voldoende ICNG, je zou nog tot de lente traxx met ICR rijtuigen moeten zien rijden tussen België en Nederland. Zal wat afwachten worden dus. Meer info heb ik nu niet.het is nog 4 weken en daarin kan die info alsnog veranderen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 20 nov 2024, 17:53
door KlaasjeNL
Steven schreef: 29 okt 2024, 16:48
joverwimp schreef: 29 okt 2024, 16:20 Vanaf 15 december rijdt de Eurocity tot Rotterdam.
Bijkomend rijdt de Eurocitydirect tot Amsterdam Zuid, met stops in Antwerpen, Rotterdam en Schiphol. Slechts enkele minuten langer onderweg dan de Eurostar (vanwege de stop in Rotterdam) maar goedkoper veel goedkoper: 25 euro.
Die eurostar stopt ook in Rotterdam dus dat maakt het verschil niet, wel die max snelheid waarbij de ene 200 en de andere 300 zal rijden tussen Antwerpen en Rotterdam maakt het verschil :wink:
Wat wordt bedoeld is dat de Eurocity Direct langer stilstaat dan benodigd vanuit in- en uitstappen. Dat geldt doordeweeks voor zowel Antwerpen als Rotterdam. 300 vs 200 km/h scheelt significant maar de helft van de winst zou verdampen als de Eurocity Direct passende halteertijden zou hebben. Het in en uitstappen gaat met brede en meer deuren, een gelijkvloerse instap en ruime balkons veel vlotter dan bij een hogesnelheidstrein.