Haha de depanneerder!Steven schreef:" chef alles in orde of moet de depanneerder langskomen?"
gezocht: conducteur goederentrein voor een paar vraagjes
-
Wover
Welja, als er teveel panneermeel op uw schnitzelke zit, dan moet de depanneerder komen esncf-sncb schreef:Haha de depanneerder!Steven schreef:" chef alles in orde of moet de depanneerder langskomen?"
Neenee, depanneerder of depanneur is Vlaams voor takeldienst ofzoiets, hoewel ik niet weet of het voor treinen dezelfde betekenis heeft.
hehe ni zozeer takeldienst, want dat noemen wij de secours 
depanneerders zijn mensen die iets dieper opleiding gekregen hebben van het materieel, die iets meer materieel ter hun beschikking hebben om dingen te herstellen.
* vervangen van registratiebanden/datacassettes
* herstellen koplampen (en alle andere lampkes die er op een trein zijn, stuurtafel en zo)
* vervangen van telocborstels (onderaan de trein)
* .....
depanneerders zijn mensen die iets dieper opleiding gekregen hebben van het materieel, die iets meer materieel ter hun beschikking hebben om dingen te herstellen.
* vervangen van registratiebanden/datacassettes
* herstellen koplampen (en alle andere lampkes die er op een trein zijn, stuurtafel en zo)
* vervangen van telocborstels (onderaan de trein)
* .....
-
Wover
Eigenlijk redelijk off topic, maar die borstels voor de krokodillen, hoe komt het dat je dat zo hard voelt in een motorstel als je daarover rijdt? Bv bij mw41 is het toch elke keer bijna even "hard" als over een wissel rijden dat je dat voelt...
Terwijl je dan bv van een grote vogel die frontaal op de loc botst niets voelt
Terwijl je dan bv van een grote vogel die frontaal op de loc botst niets voelt
-
Wover
-
lucian
-
Wover
-
lucian
-
1607
-
lucian
Ik heb een verleden bij infrabel. En ik kan maar 1 reden bedenken en dat is dat de gelijmde voegen ( elektrische scheiding tussen de rails om SK'S te creëren) thv het sein versleten zijn. Dan krijg je het effect van vroeger. Nl toen er nog geen langgelaste sporen waren. En je rails van 36 m had. Dan krijg je dat regelmatig geklop onder de wielen.