Pagina 4 van 11
Geplaatst: 26 mei 2007, 19:21
door Wover
Tja, in de jaren 60-70 was dat het nieuwste materieel en werden die als IC-stellen gebruikt

. In de jaren 80 waren de breaks nieuw en deden die dan de IC-verbindingen, nu hebben we MS96 en I11, maar dat zal nog wel eventjes duren eer die van de IC's gaan.
Geplaatst: 26 mei 2007, 19:43
door Steven
bwa er zijn al verschillende L en IR verbindingen die geregeld door ms96 gedaan worden hoor

Geplaatst: 26 mei 2007, 20:33
door Accelerat
Steven schreef:bwa er zijn al verschillende L en IR verbindingen die geregeld door ms96 gedaan worden hoor

Zoals welke L diensten?
Geplaatst: 26 mei 2007, 20:35
door Nils
L treinen Gent Sint Pieters - Brugge in het weekend
Geplaatst: 26 mei 2007, 20:36
door Dietrich
Even zoeken op Google en ik kom terug op dit forum:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=2610#2610
edit: iemand is mij net voor

Geplaatst: 26 mei 2007, 20:44
door Accelerat
Hmm interesant! Ik zou liever in een ms-96 zitten dan in een Break o.i.d.

Geplaatst: 26 mei 2007, 21:01
door Trainspotterke
Vandaag op de IC C Oostende - Kortrijk reed er nog eens, zoals in de goeie ouwe tijd, een stam RODE M4-rijtuigen, ingesloten door twee locomotieven type 21!
Geplaatst: 28 mei 2007, 10:39
door Jonathan
Trainspotterke schreef:Vandaag op de IC C Oostende - Kortrijk reed er nog eens, zoals in de goeie ouwe tijd, een stam RODE M4-rijtuigen, ingesloten door twee locomotieven type 21!
Zeker van die 21's? Volgens mij zat de 2745 er ook bij. De rode M4 zitten er al een hele tijd op, vanaf het ongeval in Izegem. In de week bevinden de rode M4's zich op de 8991.
Geplaatst: 31 mei 2007, 09:19
door carlos
Joris schreef:
dat die I11Bdx worden ingezet als gewoon rijtuig wil zeggen dat er I11B tekort zijn, en I11BDx te veel, anders zouden ze die in geen geval kunnen inzetten als stuurrijtuig, niet waar?
idd er zijn teveel I11 BDX-en tov I11 rijtuigen, maar er zijn geen vrije I11 BDX-en.
Joris schreef:
En dan nog: Als je die I10 dan toch echt in TD wil gaan gebruiken is het volgens mij eenvoudiger en goedkoper om die I11 BDx te nemen, en ter vervanging een I10 aan ta passen voor 200 km/u.
I10 aanpassen voor 200 km/u?
ik meen mij te herinneren dat de deuren van I10 niet geschikt waren om tegen 200 km/u rond te rijden.
Waarschijnlijk is het beter om dan extra I11 rijtuigen te kopen, afhankelijk van het aantal I11 rijtuigen dat je bijkoopt ga je misschien weer geen I11 BDX-en op overschot hebben...
verder, I10 in TD? dat men eerst de problemen met het sluiten van de deuren maar eens oplost...
Geplaatst: 31 mei 2007, 10:08
door Steven
aanpassingen nodig aan i10
deuren om 200 te mogen rijden (eigenlijk moet je ze verder aanpassen ze moeten namelijk verdragen dat een trein aan 300 in de andere richting langskomt)
ophanging
draaistellen ook dacht ik
Geplaatst: 31 mei 2007, 15:30
door Shrek
een I10 aanpassen voor op L2 de IC-A te kunnen rijden in TD ofzo zal technisch wel mogelijk zijn, maar het heeft volgens mij gewoon geen enkel nut

Luik-Oostende (L2,L36N,L50A) is de enige verbinding waar er in de toekomst zo snel gereden mag worden en daarvoor zijn er toch genoeg I11? Voor L4 komen er die aparte treinstellen, L3 is alleen voor internationaal verkeer en L96N zit zo goed als vol

Geplaatst: 01 jun 2007, 00:43
door Steven
idd schrek, de kosten tov de mogelijke gebruiken in belgie zijn wat zot, er is momenteel voor binnenlands verkeer maar 1 stukje 200 en dit zal nog een lange tijd zo blijven. voor de rest van de 50A aangepast is om ook 200 te rijden zullen de rijtuigen in kwestie waarschijnlijk al afgevoerd zijn.
Geplaatst: 01 jun 2007, 22:58
door Stijn014
Klassiekjes zijn een hel voor een rolstoelgebruiker. Het ging hier wel om een niet gemoderniseerd stel. Zijn de gemoderniseerde beter aangepast?
Geplaatst: 01 jun 2007, 23:38
door Joris
Hallo,
Andere oplossing om een eventueel tekort aan I11 op te vangen:
13+I10+I11bdx voor de ICg, en dan de vrijgekomen rijtuigen naar lijnen met 200 kmph.
In elk geval M4 rijtuigen daarvoor ombouwen is niet nodig.
Ps: De I5 rijtuigen vertrekken naar Bulgarije, en de I6bc worden helaas weer tot gewone rijtuigen omgebouwd...
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 04 jun 2007, 11:32
door pietmol
Joris schreef:Hallo,
Andere oplossing om een eventueel tekort aan I11 op te vangen:
13+I10+I11bdx voor de ICg, en dan de vrijgekomen rijtuigen naar lijnen met 200 kmph.
In elk geval M4 rijtuigen daarvoor ombouwen is niet nodig.
Ps: De I5 rijtuigen vertrekken naar Bulgarije, en de I6bc worden helaas weer tot gewone rijtuigen omgebouwd...
Groeten,
Joris De Mol
op IC g ga je weldra geen I11 meer tegenkomen (zie elders op dit forum
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=2418)
Van de I11 BDX zijn er in 't totaal 21 rijtuigen.
Deze zijn als volgt gebruikt: IC-A Oostende Eupen 7 rijtuigen (zonder reserve materieel), IC-O Brussel Maastricht (Gouvy) 5 rijuigen (zonder reserve).
Er blijven dus 9 BDX rijtuigen over. Rekening houdend met reserve materieel, dan zal men over zo'n 5 rijtuigen kunnen beschikken, wat idd voldoende zou zijn voor vb IC-G.
Met de beschikbare I11BDX rijtuigen kan je minder dan een derde van de rijtuigen I6/I10 td laten rijden (met mux loc: t13/t27mux/later t18).
Daarnaast beschikken alle gerenoveerde M4's over een UIC kabel (wat TD via MUX toelaat), terwijl slechts 236 rijtuigen met gewone TD kabels is uitgerust.
Er is dus een pool van zo'n 400 rijtuigen die vandaag enkel gesleept gebruikt wordt en waarmee men trekduw zou kunnen rijden in combinatie met een MUX loc (t18), met als enige enige voorwaarde, dat men over extra stuurstanden kan beschikken...
Bobby, mag dan wel een dromer zijn, die op een afschuwelijk manier communiceert, maar zijn opmerking om M4 AD's om te bouwen tot M4 ADX-mux is volgens mij een relevante opmerking als je ziet dat NMBS 60 mux locs t18 heeft aangekocht.