mw 41 op lijn 166-165

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

hoeveel punten op 10 geven jullie een 41

1
10
15%
2
2
3%
3
3
5%
4
8
12%
5
8
12%
6
6
9%
7
12
18%
8
12
18%
9
3
5%
10
2
3%

Totaal aantal stemmen: 66

Wover

Bericht door Wover »

Ze hadden idd beter vlak achter de stuurpost 1e klasse gezet en dan daarachter een platform met deuren en daarachter dan 2e klasse.

Eventueel een volledige glazen deur van de stuurpost, zodat 1e klassereizigers kunnen meegenieten van de rit ;).
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Zie M4.
Daar ben ik niet echt voor te vinden. Ik geniet graag vanvoor mee, maar ik vertik het om 1° klas te kopen. Zoals reeds gezegd: het is niet de moeite, het verschil met 2° is te klein in veel materieel.

BDJ
Fles

Bericht door Fles »

Dietrich schreef:Ik geloof ook dat je normaal niet door 1ste klas mag, in feite mag je zelfs niet op het platform blijven tussen 1ste klas-coupés of 1ste klas en einde trein/stuurpost.
Wat een idioterie zeg :lol: Balkons zijn gewoon ALTIJD 2e klas. Tenminste, bij ons ;)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Bij de NMBS dus niet altijd, alleen als het platform aan een 2de klas coupé grenst (simpel uitgelegd). Check het maar na in de overeenkomst (staat ergens online).
pietje

Bericht door pietje »

overweg13 schreef:Dag,

Ik hou het bij een 2:

(knip)

Het enige positieve is dat ze de aftandse motorwagens van de mw 44/45 hebben vervangen, en dat ze in de zomer in de Ardennen makkelijker de grote troepenbewegingen van scouts e.d. kunnen opvangen.

Pos
En als ik nieuwsgierig mag zijn, hoeveel gaf jij dan de vroegere M2's?
Toch zeker niet meer dan die 2, tenzij misschien de 1ste klas , want die heb ik vroeger nooit gezien.

volgens mij is reeks 41 vrij geslaagd als stoptrein (zoals oa. in de ardennen), maar heeft men de vergissing gemaakt om ze ook als IR trein in te zetten.

Al bij al waren de M2's hier in de kempen ook dringend aan vervanging toe en wordt de 41 door velen als een verbetering ervaren, hoewel we hier ook liever M6 of AM96 gezien hadden, maar daar ontbreken er wat kilometers wasdraad.
overweg13

Bericht door overweg13 »

pietje schreef: En als ik nieuwsgierig mag zijn, hoeveel gaf jij dan de vroegere M2's?
Toch zeker niet meer dan die 2, tenzij misschien de 1ste klas , want die heb ik vroeger nooit gezien.

Al bij al waren de M2's hier in de kempen ook dringend aan vervanging toe en wordt de 41 door velen als een verbetering ervaren, hoewel we hier ook liever M6 of AM96 gezien hadden, maar daar ontbreken er wat kilometers wasdraad.
Hallo,

Ik geef de M2 zonder verpinken 8. En toen ze op de rails kwamen (in de late jaren 1950) zelfs voluit de maximumscore. Je moet elk materieel in zijn eigen tijd zien, maar ik geef toe dat ik hield van al het oudere materieel. M2 en K boden bovendien ook nog een meer dan degelijk rijcomfort. Ook het design van de rijtuigen uit de periode toen dat woord nog moest worden uitgevonden, was opvallend beter doordacht dan van het huidige materieel. Ms 96 en I11 bieden tamelijk veel comfort, maar wie bedenkt metalen armsteunen in iets wat me voor de rest aan een aquarium doet denken? het moet allemaal zo functioneel zijn, en een gezochte kleurencombinatie moet dan voor de rest zorgen.
Met vriendelijke groet

overweg13
260689

Bericht door 260689 »

de eerste MW41 is zelfs bij de levering in belgie van de camion gevallen heb ik ooit is horen zeggen
am62

Bericht door am62 »

Heb net ook punten gegeven aan de MW41 zijnde 1 op 10.
Mijn motivering kan je hier lezen : http://spoorvreter.be/blog/?page_id=109
Wover

Bericht door Wover »

Dat de vuilbakjes vuil zijn kan ik beamen, maar ik moet wel zeggen dat ze er alles aan doen om ze zo proper mogelijk te maken. Ze worden echt uitgeschrobd met iets dat niet veel groter is dan een tandenborstel en met een product waar je open wonden van krijgt als je het over u krijgt :P.

We hebben dat product trouwens eens een keer iets te veelvuldig gebruikt in een break, en daar ziet de vloer nu wit en zijn er stukjes van de verf en van de bekleding losgekomen ;). Het was break 391 in de 2e klasseafdeling (banken).

En over de binnendeuren: daar erger ik mij ook mateloos aan. Men moet niet per sé automatische deuren installeren, een deur die je openduwt en dan vanzelf sluit door een veer is veel beter, zo'n deuren hebben ze in NL in veel treinstellen.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Tja, nogmaals het onderhoud in de kempen is niet hetzelfde als dit van depot Merelbeke. Als ik het zo hoor zijn ze daar dan toch in iets betere staat.
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Wover schreef:bijna altijd op tijd (nog maar een vijftal keer 5 minuten of meer vertraging gehad op 2 jaar dat ik hem (bijna) elke dag neem)
Komt dat niet doordat de MW41 niet afhankelijk is van wasdraad, en dus geen vertraging kan oplopen door problemen daarmee?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Wover

Bericht door Wover »

Dieselfreak schreef:
Wover schreef:bijna altijd op tijd (nog maar een vijftal keer 5 minuten of meer vertraging gehad op 2 jaar dat ik hem (bijna) elke dag neem)
Komt dat niet doordat de MW41 niet afhankelijk is van wasdraad, en dus geen vertraging kan oplopen door problemen daarmee?
De 41'ers zijn (in tegenstelling tot wat velen hier durven beweren) gewoon heel betrouwbare stellen. Het feit dat er veel buffertijd in de dienstregeling zit en er zoiezo al weinig verkeer is vanaf Lier tot Neerpelt / Hasselt maakt dat die verbinding zeer stipt is.

De enige vertraging die hij soms wel eens durft maken is in Berchem omdat hij op aansluiting moet wachten van de IC-G, maar aangezien die aansluiting met de nieuwe dienstregeling verdwenen is, zal dat ook wel geen probleem meer zijn :P
Steven

Bericht door Steven »

wover de mw41 zijn nu betere stellen dan dat ze in het begin waren. in het begin waren de kinderziektes zo groot dat de betrokken depots antwerpen mol en hasselt er haast niet meer wilde mee rijden. dat zegt genoeg denk ik.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

De vraag is alleen hoelang ze nog zo goed gaan blijven rijden... :)

De toekomst zal het uitwijzen.
Wover

Bericht door Wover »

Steven schreef:wover de mw41 zijn nu betere stellen dan dat ze in het begin waren. in het begin waren de kinderziektes zo groot dat de betrokken depots antwerpen mol en hasselt er haast niet meer wilde mee rijden. dat zegt genoeg denk ik.
Ja dat weet ik wel, maar tegenwoordig zijn ze dus zeer betrouwbaar vind ik. Op de drie jaar dat ik pendel, nog geen enkel probleem gehad :).
Plaats reactie