Eventueel een volledige glazen deur van de stuurpost, zodat 1e klassereizigers kunnen meegenieten van de rit
mw 41 op lijn 166-165
-
Wover
-
Bartjedj
-
Fles
-
Dietrich
-
pietje
En als ik nieuwsgierig mag zijn, hoeveel gaf jij dan de vroegere M2's?overweg13 schreef:Dag,
Ik hou het bij een 2:
(knip)
Het enige positieve is dat ze de aftandse motorwagens van de mw 44/45 hebben vervangen, en dat ze in de zomer in de Ardennen makkelijker de grote troepenbewegingen van scouts e.d. kunnen opvangen.
Pos
Toch zeker niet meer dan die 2, tenzij misschien de 1ste klas , want die heb ik vroeger nooit gezien.
volgens mij is reeks 41 vrij geslaagd als stoptrein (zoals oa. in de ardennen), maar heeft men de vergissing gemaakt om ze ook als IR trein in te zetten.
Al bij al waren de M2's hier in de kempen ook dringend aan vervanging toe en wordt de 41 door velen als een verbetering ervaren, hoewel we hier ook liever M6 of AM96 gezien hadden, maar daar ontbreken er wat kilometers wasdraad.
Hallo,pietje schreef: En als ik nieuwsgierig mag zijn, hoeveel gaf jij dan de vroegere M2's?
Toch zeker niet meer dan die 2, tenzij misschien de 1ste klas , want die heb ik vroeger nooit gezien.
Al bij al waren de M2's hier in de kempen ook dringend aan vervanging toe en wordt de 41 door velen als een verbetering ervaren, hoewel we hier ook liever M6 of AM96 gezien hadden, maar daar ontbreken er wat kilometers wasdraad.
Ik geef de M2 zonder verpinken 8. En toen ze op de rails kwamen (in de late jaren 1950) zelfs voluit de maximumscore. Je moet elk materieel in zijn eigen tijd zien, maar ik geef toe dat ik hield van al het oudere materieel. M2 en K boden bovendien ook nog een meer dan degelijk rijcomfort. Ook het design van de rijtuigen uit de periode toen dat woord nog moest worden uitgevonden, was opvallend beter doordacht dan van het huidige materieel. Ms 96 en I11 bieden tamelijk veel comfort, maar wie bedenkt metalen armsteunen in iets wat me voor de rest aan een aquarium doet denken? het moet allemaal zo functioneel zijn, en een gezochte kleurencombinatie moet dan voor de rest zorgen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Heb net ook punten gegeven aan de MW41 zijnde 1 op 10.
Mijn motivering kan je hier lezen : http://spoorvreter.be/blog/?page_id=109
Mijn motivering kan je hier lezen : http://spoorvreter.be/blog/?page_id=109
-
Wover
Dat de vuilbakjes vuil zijn kan ik beamen, maar ik moet wel zeggen dat ze er alles aan doen om ze zo proper mogelijk te maken. Ze worden echt uitgeschrobd met iets dat niet veel groter is dan een tandenborstel en met een product waar je open wonden van krijgt als je het over u krijgt
.
We hebben dat product trouwens eens een keer iets te veelvuldig gebruikt in een break, en daar ziet de vloer nu wit en zijn er stukjes van de verf en van de bekleding losgekomen
. Het was break 391 in de 2e klasseafdeling (banken).
En over de binnendeuren: daar erger ik mij ook mateloos aan. Men moet niet per sé automatische deuren installeren, een deur die je openduwt en dan vanzelf sluit door een veer is veel beter, zo'n deuren hebben ze in NL in veel treinstellen.
We hebben dat product trouwens eens een keer iets te veelvuldig gebruikt in een break, en daar ziet de vloer nu wit en zijn er stukjes van de verf en van de bekleding losgekomen
En over de binnendeuren: daar erger ik mij ook mateloos aan. Men moet niet per sé automatische deuren installeren, een deur die je openduwt en dan vanzelf sluit door een veer is veel beter, zo'n deuren hebben ze in NL in veel treinstellen.
-
Dietrich
- Dieselfreak
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Komt dat niet doordat de MW41 niet afhankelijk is van wasdraad, en dus geen vertraging kan oplopen door problemen daarmee?Wover schreef:bijna altijd op tijd (nog maar een vijftal keer 5 minuten of meer vertraging gehad op 2 jaar dat ik hem (bijna) elke dag neem)
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
Wover
De 41'ers zijn (in tegenstelling tot wat velen hier durven beweren) gewoon heel betrouwbare stellen. Het feit dat er veel buffertijd in de dienstregeling zit en er zoiezo al weinig verkeer is vanaf Lier tot Neerpelt / Hasselt maakt dat die verbinding zeer stipt is.Dieselfreak schreef:Komt dat niet doordat de MW41 niet afhankelijk is van wasdraad, en dus geen vertraging kan oplopen door problemen daarmee?Wover schreef:bijna altijd op tijd (nog maar een vijftal keer 5 minuten of meer vertraging gehad op 2 jaar dat ik hem (bijna) elke dag neem)
De enige vertraging die hij soms wel eens durft maken is in Berchem omdat hij op aansluiting moet wachten van de IC-G, maar aangezien die aansluiting met de nieuwe dienstregeling verdwenen is, zal dat ook wel geen probleem meer zijn
-
Dietrich
-
Wover
Ja dat weet ik wel, maar tegenwoordig zijn ze dus zeer betrouwbaar vind ik. Op de drie jaar dat ik pendel, nog geen enkel probleem gehadSteven schreef:wover de mw41 zijn nu betere stellen dan dat ze in het begin waren. in het begin waren de kinderziektes zo groot dat de betrokken depots antwerpen mol en hasselt er haast niet meer wilde mee rijden. dat zegt genoeg denk ik.